    From: "skippy" <s...@t...mercury>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kolejny bilion USD od podatnika
    Date: Tue, 6 Jan 2009 07:27:55 +0100

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:gju774$at4$1@inews.gazeta.pl...
    > Widze, ze siedzisz w temacie. Kto finansuje naprawe wagonow PKP wiozacych
    > te zbieranine na Woodstock?

    Ogólnie rzecz biorąc, co do zasady, to trudno jest mi sie nie zgodzić.
    Jednak zasada ta dotyczy wszystkich dokładnie zbiórek; w tym na tacę.
    Wybrałeś tę i rozumiem.
    W tej jednak widzę element dobrowolności.
    I mnie 100 x bardziej grzeją takie z elementem psychiatrycznego przymusu,
    jak to miało miejsce w Toruniu, na stocznię.

    Szczęśliwie w mojej parafii księża są całkowicie apolityczni (na zewnątrz
    rzecz jasna, bo co sobie myślą to ich sprawa).
    Gdyby padło chocby jedno słowo na jeden z tych dwóch tematów, to juz po
    prostu tam nie pójdę.

    A większość podawanych powodów zbiórki na tacę to sprawy, które powinny być
    załatwione z podatków, więc jest to dodatkowy podatek zdobyty prez państwo
    podstępem.
    Masz rację.

    Zastanowiłem się, zawsze miałem tego tyu myśli wrzucając cokolwiek do
    jakiejkolwiek puszki, ze wyrzucam pieniądze wspierając marne zarządzanie
    funduszami z moich podatków, jaka by to nie była puszka.

    I od teraz jak usłyszę, że taca jest na jakichs psychologów, poradnie, AA,
    wspieranie biednych, to nie dam.
    Dam tylko na remont kościoła ew. seminarium nie dotowane przez państwo.

    Innych wniosków z tego nie ma.