    From: "kashmiri" <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy Chiny pękną?
    Date: Mon, 23 Mar 2009 01:38:44 +0400

    rozsadny <r...@n...com> had the courage to write:
    > "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message
    hina_tibet
    > Przeczytalem to i co?
    > W Grecji demonstrowalo przez grudzien, styczen i luty ponad 2 milony
    > ludzi - czy to znaczy, ze w Grecji jest dyktatuera i nalezy pomoc
    > grekom obalic obecna wladze (prawicowa notabene).
    > Po prostu powiedz cos na temat tego tekstu, bo naprawde nie wiem op co ci
    > biega.

    Mam wrażenie, że jesteś bardzo przejęty rolą Chin na świecie.

    Owszem, nikt nie wątpi w potęgę tego imperium, a opowieści o USA atakujących
    cokolwiek silniejszego od Somalii budzą obecnie śmiech na sali. Ale historii
    chińskiej już nie musisz wybielać - nie płacą Ci za to, prawda?

    To bardzo chwytliwy slogan: żołdacy wielu armii nazywają siebie
    "wyzwolicielami". Co się działo w Tybecie, to ani Ty, ani ja nie wiemy na
    pewno; z dostępnych źródeł jednak wiadomo, że Chińczycy nie byli WCALE
    postrzegani jako wybawiciele Tybetu, a rewolucja ludowa, na którą liczyły
    władze chińskie, nie wybuchła. Po prostu Tybetańczykom generalnie odpowiadał
    ich tradycyjny styl życia.

    Mnichów w Mongolii wyrżnęli komuniści (nie kapitaliści). Przy czym nie tylko
    wymordowali blisko milion osób, ale zniszczyli kulturę CAŁKOWICIE: w tej
    chwili oficjalnie buddyjskie państwo nie ma z czego jej odtwarzać. Spalono
    100% ksiąg, z setek klasztorów nie zrównano z ziemią trzech (!), zakazano
    tradycyjnych pieśni, tańców, obrządków, pisma (!) itd. - na siedemdziesiąt
    lat. Dzieła tego dokonały wojska i służby chińskie i radzieckie - Mongolia
    nowiem nie miała rodzimego ruchu komunistycznego.

    Zapraszam do lektury źródeł.

    k.