    From: "rozsadny" <r...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy Chiny pękną?
    Date: Sun, 22 Mar 2009 19:12:36 -0000

    "fatso" <f...@n...com> wrote in message
    news:xLqxl.79188$6t7.40586@newsfe21.ams2...
    > Widze, ze kol Rozsadny stoi rozsadnie po stronie silniejszego -czyli
    > chinskiego mandaryna.

    Jakos bardziej mi odpowiada "mandaryn" niz zdradziecki "hamburger".

    > Ja ogladalem kiedys film Kundun(o Tybecie i Dalai Lamie) i mam inny
    > poglad.
    > Wprowadzanie na sile naszego porzadku rzeczy na ogol niewychodzi na dobre
    > narodom
    > tak szczodrze obdarowanym.

    Film fabularny ma o do siebie, ze to bajka... Dlaczego ludzie w Polsce tego
    nie rozumieja, ze nie istnieje "prawdziwy" film fabularny.
    Prosze - nie przywoluj do dyskusji bajek filmowych.

    > Rzez mongolskich mnichow- tak jest ,wyrznieto ich prawie milion. Czytalem
    > nawet(bedac tu na Zachodzie),

    Daj tytul.

    > oporu ludzi. A ze to mialo miejsce dawno, gdzies w latach 20-tych ub.

    W latach 20 -ubieglego wieku Mongolia byla pod wplywami chinskimi, chiny pod
    wplywami anglosaskimi... moze tych mnichow wybili kapitalisci i
    neoliberalowie (co by bylo zgodne z ta ideologia)

    > stanowili skazani na celibat mnisi buddyjscy.

    Do dzis 80% obywateli mongoli deklaruja przynaleznosc do buddyzmu, nie
    przeszkadz jednak to im glosowac od 1990 roku na ta sama partie co przez
    ostatnie 60 lat:) Od 1990 roku Mongolia jest demokracja parlamentarna.
    Czyzby "zachod" nie widzial, zadnego biznesu w Mongoli?;)

    > Gdyby w Polsce bylo 10 mln czarnych pajakow to ja bym ich sam chetnie tez
    > mordowal. A te pare ich tysiecy dzisiaj-

    Mimo iz jestem katolikiem ale niepraktykujacym i tez czarnego nie lubie a
    nawet wiecej, to powiem ci, ze nie czarni sa zakala Polski! Zakala Polski sa
    neoliberalowie, sprzedawczyki, tanie zlodziejaszki z pod znaku (obecnie, w
    przeszlosci byly inne szyldy) PO czy PiS tudziesz SLD, PSL. Jak by ich
    rozliczyc co do zlotowki za ich dokonania... to oj... dzialo by sie. Nie
    jedno by wyszlo.
    Czarni przy ich robia doskonaly biznes. Oni (PO, PiS oi reszta) udostepnia
    czarnym robienie zlotego biznesu, czarni dbaja o dobre imie PO i PiS:)))
    sprzedaz wiazana, a w dupe dostaje obywatel...