  • 1. Data: 2003-06-09 19:36:31
    Temat: Karty kredytowe citibanku i mBanku
    Od: "Wojtek" <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jade na roczne stypendium naukowe do USA. Pieniadze (dolary) beda wplywaly
    na konto walutowe w polskim citibanku. Z dostaniem karty kredytowej z
    citibanku moge miec klopoty bo pracuje na uczelni i mam niskie dochody.
    Latwiej bedzie chyba w mBanku gdzie mam konto od dwoch lat. Ale tutaj
    transakcje karta sa rozliczane w euro. Co wybrac? Czy rzeczywiscie w Stanach
    jest niezbedna Visa Classic jesli bede mial karte platnicza Maestro do konta
    walutowego?

    Wojtek

  • 2. Data: 2003-06-09 19:53:02
    Temat: Re: Karty kredytowe citibanku i mBanku
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    > na konto walutowe w polskim citibanku. Z dostaniem karty kredytowej z
    > citibanku moge miec klopoty bo pracuje na uczelni i mam niskie
    [ciach]
    Citibank często stosuje specjalne kryteria dla pracowników uczelni. Dane
    na osobę którą możesz zapytać prześlę na priv.

  • 3. Data: 2003-06-09 19:58:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl> wrote in
    message news:bc2ojv$sl7$1@pippin.warman.nask.pl...

    > Citibank często stosuje specjalne kryteria dla pracowników uczelni. Dane
    > na osobę którą możesz zapytać prześlę na priv.

    To ja tez poprosze... ;)

    Maciej

  • 4. Data: 2003-06-09 20:05:50
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > To ja tez poprosze... ;)
    >
    > Maciej

    Proszę bardzo

    Na mojej uczelni wciskali ją wszystkim nawet sprzątaczkom z niskimi
    dochodami. Ja nie wziąłem bo jestem na Citi obrażony po poprzednich
    odmowach wydania KK.

  • 5. Data: 2003-06-10 06:23:28
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > jest niezbedna Visa Classic jesli bede mial karte platnicza Maestro do konta

    Czy na pewno potrzebna Ci karta kredytowa?
    Moze po prostu wystarczy karta _wypukla_ ?
    Nie musi byc od razu kredytowa.
    W PBK/BPH i chyba PeKaO SA mozna wyrobic
    karte wypukla (VISA) do konta w walucie.
    Pewnie w innych bankach rowniez.
    Skoro na Twoje konto w polskim banku maja
    wplywac dolary to jest to najlepsze
    rozwiazanie.
    Z tego co wiem wszystkie karty kredytowe w
    Polsce sa rozliczane w zlotowkach. Biorac
    karte debetowa wypukla do konta walutowego
    nie bedziesz tracil na przeliczaniu walut.

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 6. Data: 2003-06-10 06:26:45
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

> [...]
    > Citibank często stosuje specjalne kryteria dla pracowników uczelni. Dane
    > na osobę którą możesz zapytać prześlę na priv.

    Ode mnie chcieli tylko zaświadczenie, że pracuję. Nic więcej, żadnych
    dochodów itp itd.
    Zadzwoń do Citibanku i powiedz, że chcesz kartę, że jesteś nauczycielem
    akademickim.

  • 7. Data: 2003-06-10 07:05:00
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Stanach
    > jest niezbedna Visa Classic jesli bede mial karte platnicza Maestro do

    Skoro jedziesz na stypendium, to masz wizę uprawniającą Cię do uzyskania
    SSN. Mając SSN możesz otworzyć konto w banku amrykańskim. Wtedy stamtąd
    możesz dostać kartę.

    MaciejK

  • 8. Data: 2003-06-10 08:05:15
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Tue, 10 Jun 2003 09:05:00 +0200 "Maciek Kycler"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Skoro jedziesz na stypendium, to masz wiz? uprawniaj?c? Ci? do uzyskania
    > SSN. Maj?c SSN mo?esz otworzyae konto w banku amryka?skim. Wtedy stamt?d
    > mo?esz dostaae kart?.

    I to jest chyba najlepsze rozwiazanie. Oczywiscie karta jakas z
    lepszym dostepem do kasy by sie przydala, ale konto na miejscu to
    najlepsza sprawa.

    Szymon

  • 9. Data: 2003-06-10 08:20:48
    Od: "Wojtek" <p...@p...onet.pl>

    Pierwsza rate stypendium dostane jeszcze przed wyjazdem dlatego musze miec
    konto walutowe w polskim banku. Bylem w "Zubrzyku" ale pani powiedziala mi,
    ze konto walutowe w tym banku mozna obslugiwac tylko w oddzialach banku i
    dostane tylko karte wewnetrzna (do wyplat w kasie banku PEKAO). Osoby, ktore
    nie maja karty kredytowej w Stanach sa podobno traktowane bardzo
    podejrzliwie przez tubylcow.

    Wojtek

  • 10. Data: 2003-06-10 12:07:51
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    ktore
    > nie maja karty kredytowej w Stanach sa podobno traktowane bardzo

    Nie wierz panienkom. Mam USD konto i Visę (debetowa, wypukła). Na taką
    amerykanie mówią kredytowa. NIE potrzebujesz KK tylo emosowaną (wypukłą).

    Podłączona jest do tego konta i uzywam jej od lat, także w USA. No problem.
    Wada: musisz zablokować 250 USD jako gwarancję.

    MW