    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 5 Nov 2018 02:43:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: Karta walutowa
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 10:39:39 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    (wliczają też euro) na miesiąc, "złota" (ale nie żarówiasta, bardziej brązowa)
    debetówka przełączana między kontami PLN i EUR, przy płatności z konta EUR również
    wszystkie inne waluty po kursie MC bez prowizji (nie wiem, jak z PLN, ale i tak jest
    lepszy niż alior i citek, gdzie trzeba uważać). Darmowe wszystkie bankomaty i kasa i
    jeszcze ubezpieczenie assistance (domowy + lekarz) oraz przelewy SEPA.

    > W Citi napisałeś, że przełączać trzeba ręcznie. Tu nic nie napisałeś -
    > można domniemywać, że przełącza się automatycznie ?

    No nie, akurat założyłem domniemanie, że skoro "przełączana" - to również ręcznie (i
    chyba tylko w ST/www, w apce póki co się nie da, w przeciwieństwie do citka) - w
    przeciwieństwie do "automatyczna".

    > Jak przełącza się automatycznie to może być pewien problem wymusić taką
    > wypłatę, chyba, że zrezygnować z konta PLN (da się?) albo stan 0.

    Hmm, z konta PLN chyba nie da się zrezygnować.
    Ale tak czy siak sprawa jasna, gdy przyjąć przełączanie ręczne - czyli że obciąży
    konto EUR (oczywiście gdy takie będzie wybrane - przyjmuję założenie OP, że się
    zarabia w euro) - pytanie tylko, czy przy wypłacie PLN będzie to tylko kurs MC, jak
    dla pozostałych walut, czy jednak będzie inaczej. Aż się dopytam.