    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <nl0h2d$3hu$1@node1.news.atman.pl> <nl0ihq$559$1@node1.news.atman.pl>
    <nl12cr$qv6$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <f...@g...com>
    <nl3ifl$d11$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <d...@g...com>
    <7...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <4...@g...com>
    <17o7ezkiu4870.pqy473hiybzf$.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <17nntpjna7zmg$.1ihkhvlkevbxc$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <v...@4...net>
    <7...@g...com>
    <1v32t00s2sm5p.j6yqe8y3d4up$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    Date: Wed, 17 Aug 2016 17:59:23 +0200

    Dnia Wed, 17 Aug 2016 06:24:40 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

    > Zapewne, kredytówka kusi.
    > Poza tym wydzwaniają z ofertami kredytów - spłaca się je przez "raty
    > w karcie", a to w citku jest tak drogie (prowizje), że aż żal. Choć

    Az tak drogie to chyba nie - tzn owszem, drogie, ale gdzie znajdziesz
    tanszy kredyt i o ile tanszy ?

    Marketing wiec dziala ... ale czy klienci tacy chetni ?
    Kredyt to teraz wszedzie chetnie daja ... przynajmniej tak mowia :-)

    > mnie dziwi, że również tak promują simplicity, łącznie z nagrodami
    > itp. Rozumiałbym takie dodatki dla world, płatnego 18zł/mc, chyba
    > że wydasz nim bodajże 2k w ciągu miesiąca - ale dla karty
    > bezpłatnej ?
    > Cóż, ich biznesplan.

    Moze juz wiedza, ze Polak niechetny placeniu 18 zl, ale kredytowka
    kusi na zakupach :-)

    > A jakieś konkretne zarzuty wobec onych (czyli deutsche bank) ?

    Znajomy ma i strasznie klnie na opoznienia w ksiegowaniu.
    A ze pracuje na granicy limitu, to jest to wazne.
    Nigdy nie wie, ktore zakupy juz sa ujete, ktore nie, ile jeszcze moze
    wydac, przelewy przychodzace tez jakos dlugo przychodza - ogolnie same
    problemy.
    A placi drogo, bo kredyt wzial, i "produkty dodatkowe" obowiazkowo.

    > Koło domu mam biedronkę, która jako bodajże jedna z trzech brała
    > udział w pilocie płatności kartą - jeden gość przede mną, widząc
    > terminal, zdziwiony spytał "można kartą ?" - ale mimo twierdzącej
    > odpowiedzi wyciągnął jednak jagiełłę.

    Moze z przyzwyczajenia karty nie wzial.
    Albo ma, ale w ogole rzadko uzywa.

    Nie wiem o co chodzi, ale doladowania telefonow to w biedronce tylko
    za gotowke ... a przynajmniej raz tak uslyszalem.

    > Zaś te 3% do dzisiaj deflacją odrabiamy.

    To ma ponoc szersze podstawy. Zreszta cen z Biedronki sie nie tyczy,
    skoro oni kart nie przyjmowali.

    A propos - jak to w Portugalii - tam karty popularne, czy niezbyt, bo
    za duza prowizje chcialy ?

    > Tyle to mają najwięksi, średni i mali płacą ok. 1%.
    > Bo zmniejszono jedynie IF - czyli to, co koszą banki-wystawcy,
    > prowizje dla organizacji oraz firm obsługujących karty pozostały
    > takie same.

    Dla banku jednak istotny spadek zarobku. I moze nagle zaczac brakowac.

    > Na pewno może być, precedens w raifim to pokazuje -

    A numery podobne ? Bo taki raifi moze miec kilka serii/umow, czy
    oferowac karty z zagranicznego oddzialu.

    Na karcie waluty nie ma, to by trzeba sprawdzic w bazie w czym ta
    karta rozliczana, niby zadna komlikacja, i tak sprawdzic trzeba.

    > Cóż, to zweryfikować da się tylko wtedy, gdy podasz daty transakcji oraz sumy w
    walucie oryginalnej oraz ostateczne w PLN pobrane przez bank.
    > Aha, oczywiście też typ karty, bank-wystawcę i organizację.

    Visy, juz nie electron chyba, ale debetowe, zakupy 15.07 (piatek)
    PKO BP, a w zasadzie inteligo - 4.542273 wyszlo.
    Data operacji: 2016-07-17
    Data waluty: 2016-07-15
    bzwbk sam grzecznie podal kurs 4.5623
    tu data ksiegowania 07-18
    i tyle stoi w tabeli banku na 17-07 od 15:45

    > Występuje tam, gdzie aquirer wprowadził.
    > W bankomacie pół biedy, jedynie wkurza gdy 3 razy o to pyta, ale w
    > terminalu gorzej, jeśli sprzedawca "zgodzi się za ciebie" - trzeba
    > obserwować wyświetlane kwoty i sprawdzać slipy.

    Albo terminal grzecznie spyta ... po francusku :-)

    > Nie ma informowania MC, nie ma potrzeby.

    Czyli wychodzi na to, ze organizacja/MC nie wie w jakiej walucie karta
    i rozlicza bank w walucie oryginalnej, lub ewentualnie jakis glownych
    rozliczeniowych - i np egzotyczne CZK zmienia na USD

    > W ogóle oczywiście nie ma też potrzeby przełączania "ręcznego", to
    > tylko pułapka na klienta, bo może zapomni albo nie będzie miał jak,
    > i bank będzie mógł zedrzeć. Choć w citku podobno, jak poprosisz, to
    > potrafią tego typu opłatę anulować. Miło z ich strony, ale to jest
    > jedynie wystawienie końca nosa ponad poziom mułu, powinno to
    > działać z automatu bez zawracania głowy - pekao tak potrafi.

    A jednoczesnie w cenniku 6% za przewalutowanie ?
    Nie do pogodzenia :)

    J.