    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 6 Sep 2017 04:25:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Karta euro Alior Kantor, Grecja
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ja robiłem przed wyjazdem test, próbując wypłacić w bankomacie złotówki, przy pustym
    koncie. Oczywiście jest "spróbuj mniejszą kwotę", ale karta się knfiguruje i wgrywa
    się na nią PIN offline (a to jego brak powoduje kłopoty w GB).

    Tylko nie daj się nabrać euronetowi w POLSCE na tą ich "wypłatę euro" - to nie jest
    wypłata, tylko kupno euro za złotówki - przepłacisz ze 20%!
    Jeśli potrzebujesz gotówkę na start to wypłać w oddziale aliora kupione w IKA euro -
    lub jeśli masz oddział za daleko, kup w zwykłym kantorze.

    Ta jedna operacja gwarantująca darmowość karty to może być wypłata z bankomatu -
    oczywiście sensowne są tylko te w strefie euro (w Grecji jest dużo euronetów).
    A jak chcesz mieć pewność przed wyjazdem, to kupić bułkę czy dropsy w biedronku -
    przy takiej sumie 15% narzut aliora nie zaboli ;>

    Mi w zeszłym roku udało się zapłacić kartą raz, za bilety na autobus, w kasie na
    dworcu - piękne nowiutkie terminale z pikaczowymi pinpadami frontem do klienta, a
    kartę pani trzeba było dać ;>
    Akceptowalność niezła, ale stówkę przy sobie zawsze warto mieć, żeby nie szukać
    bankomatu - a w IKA tylko jedna wypłata z zagranicznego banomatu jest darmowa,
    kolejne 9zł - i może być jeszcze opłata operatora bankomatu.

    Grecja we wrześniu - cudowna.