  • 1. Data: 2017-09-06 11:52:23
    Temat: Karta euro Alior Kantor, Grecja
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Świeżo założone konto w Alior Kantor, zatem zero obycia z takim typem
    karty.
    Wiem, że muszę wykonać jedną operację w ciągu sześciu miesięcy i
    domyślam się, że tą operacją nie jest wypłata w bankomacie.

    Wybieram się do Grecji i muszę mieć na start żywą gotówkę - planowałam
    jedną wypłatę z bankomatu. Reszta płatności tą (jeśli się da) lub jakąś
    inną kartą.

    Czy w Polsce można jakoś upewnić się, że karta jest aktywowana i działa
    - nie wypłacając od razu euro z Euronetu? ;)

    Naczytałam się jak to potrafią nie zadziałać funtowe karty Alior Kantoru
    w GB, no i się zastanawiam, czy oprócz tej karty nie powinnam jednak
    mieć brzęczącej mamony w sakiewce (co mi bardzo nie pasuje).

    A może macie doświadczenia z tego obszaru i jakieś dobre rady jeśli
    chodzi o płacenie w Grecji w ogóle?

    --
    Imka

  • 2. Data: 2017-09-06 12:07:23
    Temat: Re: Karta euro Alior Kantor, Grecja
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 11:52, Imka pisze:

    > Czy w Polsce można jakoś upewnić się, że karta jest aktywowana i działa
    > - nie wypłacając od razu euro z Euronetu? ;)

    Kupić dropsy?
    P.G.

  • 3. Data: 2017-09-06 12:50:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 11:52, Imka pisze:

    > Czy w Polsce można jakoś upewnić się, że karta jest aktywowana i działa
    > - nie wypłacając od razu euro z Euronetu? ;)

    Dodaj tę kartę do PayPal.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2017-09-06 13:25:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ja robiłem przed wyjazdem test, próbując wypłacić w bankomacie złotówki, przy pustym
    koncie. Oczywiście jest "spróbuj mniejszą kwotę", ale karta się knfiguruje i wgrywa
    się na nią PIN offline (a to jego brak powoduje kłopoty w GB).

    Tylko nie daj się nabrać euronetowi w POLSCE na tą ich "wypłatę euro" - to nie jest
    wypłata, tylko kupno euro za złotówki - przepłacisz ze 20%!
    Jeśli potrzebujesz gotówkę na start to wypłać w oddziale aliora kupione w IKA euro -
    lub jeśli masz oddział za daleko, kup w zwykłym kantorze.

    Ta jedna operacja gwarantująca darmowość karty to może być wypłata z bankomatu -
    oczywiście sensowne są tylko te w strefie euro (w Grecji jest dużo euronetów).
    A jak chcesz mieć pewność przed wyjazdem, to kupić bułkę czy dropsy w biedronku -
    przy takiej sumie 15% narzut aliora nie zaboli ;>

    Mi w zeszłym roku udało się zapłacić kartą raz, za bilety na autobus, w kasie na
    dworcu - piękne nowiutkie terminale z pikaczowymi pinpadami frontem do klienta, a
    kartę pani trzeba było dać ;>
    Akceptowalność niezła, ale stówkę przy sobie zawsze warto mieć, żeby nie szukać
    bankomatu - a w IKA tylko jedna wypłata z zagranicznego banomatu jest darmowa,
    kolejne 9zł - i może być jeszcze opłata operatora bankomatu.

    Grecja we wrześniu - cudowna.

  • 5. Data: 2017-09-06 18:25:34
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Ja sprawdzam stan konta w bankomacie dobrego banku. Nie kosztuje to dużo,
    ale mam pewność, że karta się skonfigurowała i przy płatności nie będę
    musiał dwa razy wpisywać pinu.

  • 6. Data: 2017-09-06 19:29:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 12:07, Piotr Gałka pisze:

    > Kupić dropsy?
    > P.G.

    doładowałem kartę miejską na kwotę 1 zł, przewalutowało, ale obowiązek
    spełniony ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2017-10-04 23:04:10
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Sep 2017 11:52:23 +0200, Imka napisał(a):

    > Świeżo założone konto w Alior Kantor, zatem zero obycia z takim typem
    > karty.

    Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi :)

    Wgranie PIN-u odbyło się poprzez sprawdzenie salda w bankomacie. Kasa na
    start wypłacona w oddziale Aliora. Problemów technicznych z wypłatami z
    bankomatów i płatnością tą kartą na miejscu nie było.

    Zobaczę jak Alior to potraktuje, bo pierwsza wypłata była 28-go września
    i jestem ciekawa, czy zdążyli to zaksięgować jeszcze we wrześniu.
    (Zobaczyłam, niestety księgowanie 1-go października, uch.)

    Płacenie na miejscu odbywało się tak pół na pół - kartami i gotówką.
    Unikają kart jak mogą. Zaskoczenia były - na przykład brak możliwości
    płacenia kartą w sklepie w reprezentacyjnym miejscu w Salonikach kontra
    widok sędziwej mniszki w klasztorze w Meteorach, powoli acz bez problemu
    obsługującej terminal.

    Bezstykowo udało się zapłacić dopiero na lotnisku podczas powrotu, gdzie
    indziej zawsze chip+pin.

    Spostrzeżenie ogólne w przypadku wyjazdu typowo turystycznego - Kantor
    Alior, wypłacić EUR z bankomatu na miejscu, wszędzie płacić gotówką - po
    prostu tak jest najszybciej. Z kartą trzeba było czasem lecieć do
    sąsiedniego sklepu - bo tam był terminal ;) Wada - wożenie się z większą
    kasą, bo tylko jedna wypłata w miesiącu za free.

    No a sama Grecja... ech, już by człowiek chciał wrócić :)

    --
    Imka

  • 8. Data: 2017-10-05 09:40:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 23:04, Imka pisze:
    > Wada - wożenie się z większą
    > kasą, bo tylko jedna wypłata w miesiącu za free.

    Jak wybierałem kartę w Euro to wybrałem T-mobile a nie Alior Kantor.
    Ale było dość dawno - na pewno wtedy jeszcze wydanie karty Euro w
    T-mobile było za free, ale może to nie był jedyny argument.
    Z tym, ze wszystko mogło się zmienić.
    P.G.

  • 9. Data: 2017-10-05 09:51:44
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > i jestem ciekawa, czy zdążyli to zaksięgować jeszcze we wrześniu.
    > (Zobaczyłam, niestety księgowanie 1-go października, uch.)

    Miałem tak samo.
    Nie policzyli :)

    --
    Pete