  • 1. Data: 2017-09-06 11:52:23
    Temat: Karta euro Alior Kantor, Grecja
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Świeżo założone konto w Alior Kantor, zatem zero obycia z takim typem
    karty.
    Wiem, że muszę wykonać jedną operację w ciągu sześciu miesięcy i
    domyślam się, że tą operacją nie jest wypłata w bankomacie.

    Wybieram się do Grecji i muszę mieć na start żywą gotówkę - planowałam
    jedną wypłatę z bankomatu. Reszta płatności tą (jeśli się da) lub jakąś
    inną kartą.

    Czy w Polsce można jakoś upewnić się, że karta jest aktywowana i działa
    - nie wypłacając od razu euro z Euronetu? ;)

    Naczytałam się jak to potrafią nie zadziałać funtowe karty Alior Kantoru
    w GB, no i się zastanawiam, czy oprócz tej karty nie powinnam jednak
    mieć brzęczącej mamony w sakiewce (co mi bardzo nie pasuje).

    A może macie doświadczenia z tego obszaru i jakieś dobre rady jeśli
    chodzi o płacenie w Grecji w ogóle?

    --
    Imka

  • 2. Data: 2017-09-06 12:07:23
    Temat: Re: Karta euro Alior Kantor, Grecja
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 11:52, Imka pisze:

    > Czy w Polsce można jakoś upewnić się, że karta jest aktywowana i działa
    > - nie wypłacając od razu euro z Euronetu? ;)

    Kupić dropsy?
    P.G.

  • 3. Data: 2017-09-06 12:50:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 11:52, Imka pisze:

    > Czy w Polsce można jakoś upewnić się, że karta jest aktywowana i działa
    > - nie wypłacając od razu euro z Euronetu? ;)

    Dodaj tę kartę do PayPal.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2017-09-06 13:25:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ja robiłem przed wyjazdem test, próbując wypłacić w bankomacie złotówki, przy pustym
    koncie. Oczywiście jest "spróbuj mniejszą kwotę", ale karta się knfiguruje i wgrywa
    się na nią PIN offline (a to jego brak powoduje kłopoty w GB).

    Tylko nie daj się nabrać euronetowi w POLSCE na tą ich "wypłatę euro" - to nie jest
    wypłata, tylko kupno euro za złotówki - przepłacisz ze 20%!
    Jeśli potrzebujesz gotówkę na start to wypłać w oddziale aliora kupione w IKA euro -
    lub jeśli masz oddział za daleko, kup w zwykłym kantorze.

    Ta jedna operacja gwarantująca darmowość karty to może być wypłata z bankomatu -
    oczywiście sensowne są tylko te w strefie euro (w Grecji jest dużo euronetów).
    A jak chcesz mieć pewność przed wyjazdem, to kupić bułkę czy dropsy w biedronku -
    przy takiej sumie 15% narzut aliora nie zaboli ;>

    Mi w zeszłym roku udało się zapłacić kartą raz, za bilety na autobus, w kasie na
    dworcu - piękne nowiutkie terminale z pikaczowymi pinpadami frontem do klienta, a
    kartę pani trzeba było dać ;>
    Akceptowalność niezła, ale stówkę przy sobie zawsze warto mieć, żeby nie szukać
    bankomatu - a w IKA tylko jedna wypłata z zagranicznego banomatu jest darmowa,
    kolejne 9zł - i może być jeszcze opłata operatora bankomatu.

    Grecja we wrześniu - cudowna.

  • 5. Data: 2017-09-06 18:25:34
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Ja sprawdzam stan konta w bankomacie dobrego banku. Nie kosztuje to dużo,
    ale mam pewność, że karta się skonfigurowała i przy płatności nie będę
    musiał dwa razy wpisywać pinu.

  • 6. Data: 2017-09-06 19:29:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-09-06 o 12:07, Piotr Gałka pisze:

    > Kupić dropsy?
    > P.G.

    doładowałem kartę miejską na kwotę 1 zł, przewalutowało, ale obowiązek
    spełniony ;-)

    RobertS

REKLAMA