  • 21. Data: 2005-05-28 20:30:26
    Temat: Re: Karta VISA
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Irena napisał(a):
    > Przeglądając Internet znalazłam informację, że zgodnie z prawem unijnym
    > w przypadku utraty karty - do momentu zgłoszenia tego faktu właścicel karty
    > odpowiada za stratę kwoty do równoważności 150 Euro.
    > Nie wiem jak to wygląda w przypadku nielegalnej transakcji bez
    > przechwycenia
    > samej karty.
    >
    > Pozdrawiam
    > Irena

    Polskie prawo zostało dostosowane do tego wymogu Unii w październiku
    2003, co zmusiło wszystkie banki do zawarcia w ciągu roku z klientami
    umów o kartę (pamiętne zamieszanie z października zeszłego roku). Myślę,
    że przy współpracy sklepu nie powinno być żadnego problemu z
    udowodnieniem, że nie Ty dokonywałaś danej transakcji.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)

  • 22. Data: 2005-05-28 21:18:45
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Nie zależy to od banku, a od serwisu www - jeżeli w danych wysyłanych do
    > banku w celu autoryzacji kod CVV jest podany, to bank go zweryfikuje i
    > oczywiście w przypadku gdy jest błędny nie dopuści do wykonania
    > transakcji, ale jeśli serwis internetowy nie zażąda podania tego kodu,
    > to bank zweryfikuje tylko podane informacje.

    To nie jest aż takie optymistyczne.
    Ostatnio zapłaciłem w dwóch różnych (skądinąd bardzo poważnych) polskich
    serwisach podając zły numer CVV. I poszło bez problemu. :-(
    Po prostu nie miałem przy sobie tej karty podczas wpisywania danych w
    Internecie, pamiętałem numer karty (bo używam jej od lat), ale pomyliłem się
    (przestawiłem cyfry) w kodzie CVV...

    > Jak ktoś już pisał numer karty, data ważności i imię i nazwisko właściciela
    > mogą wystarczyć do dokonania zakupów do wysokości dziennego limitu na
    > karcie :-(

    Ano tak. Patrz wyżej.

    m23m

  • 23. Data: 2005-05-28 21:35:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mlody_book <m...@g...pl> writes:

    > Generalnie jednorazowe podanie takich danych w mailu nie oznacza, że
    > od razu zostaniesz okradziona, chodzi raczej o to, aby unikać takich
    > sytuacji w przyszłości. Dużo mówi się o kradzieżach wszelkiego typu,
    > natomiast okradzeni często po fakcie przypominają sobie o tym, że nie
    > zachowali podstawowych zasad bezpieczeństwa. Pozdrawiam.

    Bez przesady, duzo latwiej podsluchac rozmowe telefoniczna (wezmy
    np. takiego analogowego bezprzewoda albo inny dostep radiowy np. NMT
    - zeby ktos nie mowil ze trzeba kable jakies itd). A jednak podawanie
    numeru karty itd. przez telefon jest dosc normalne. Co tam numer
    jakiejs karty, podawanie danych wystarczajacych do wykonania
    np. dowolnego przelewu jest praktykowane.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2005-05-29 21:24:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Bez przesady, duzo latwiej podsluchac rozmowe telefoniczna (wezmy
    > np. takiego analogowego bezprzewoda albo inny dostep radiowy np. NMT

    No coz, w zyciu jest mnostwo ryzykownych sytuacji.
    Np. prawdopodobienstwo, ze wjezdzajac na nie zamkniety strzezony przejazd,
    bez rozgladania sie, wpadniesz pod pociac tez jest znikome, a jednak

    Pędził, pędził Kulig, niczym błyskawica....

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2005-05-30 07:02:52
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2005 02:47:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > wystarcza do obciążenia Twojej karty, ale w razie sprzeciwu spokojnie
    > się wybronisz, bo ani Twojego podpisu mieć nie będą, ani autoryzacji
    > PIN-em.

    nie dosc, ze przez net te rzeczy sa niewymagane, to podstawa do
    "wybraniania" sie jest zawsze zachowanie przez uzytkownika nalezytych
    srodkow ostroznosci przy poslugiwaniu sie karta, a tutaj te srodki nie
    zostaly zachowane

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl