  • 1. Data: 2006-03-22 09:45:40
    Temat: Karta Auchan Visa
    Od: "miecznik" <p...@g...pl>

    Dziś na mieście zobaczyłem billbord z reklamą karty Auchan. Od teraz jest to
    już karta Visa. Na plakacie napisali, że dzięki niej mozna mieć 3% rabatu
    (tylko nie wiem czy w ramach zakupów w samym Auchan, czy w jakimkolwiek
    sklepie).

    A czy ktoś wie coś więcej o opłatach?

  • 2. Data: 2006-03-22 09:53:05
    Temat: Re: Karta Auchan Visa
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "miecznik" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już karta Visa. Na plakacie napisali, że dzięki niej mozna mieć 3% rabatu
    > (tylko nie wiem czy w ramach zakupów w samym Auchan, czy w jakimkolwiek

    Taka dygresja na ten temat. Uwazam ze to jest przyszlosc KK w Polsce, za
    chwile hipermarkety pokonaja banki w wydanych KK z logo Visa. W tej chwili w
    obiegu sa KK bez logo Visa, podejrzewam ze za chwile wszystkie dostana logo
    a koszty pozostana bez zmian (taka KK kosztuje z reguly kilkanascie zl). To
    bedzie prawdziwy cios dla bankow.

  • 3. Data: 2006-03-22 11:26:27
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > już karta Visa. Na plakacie napisali, że dzięki niej mozna mieć 3% rabatu
    > (tylko nie wiem czy w ramach zakupów w samym Auchan, czy w jakimkolwiek

    Przebili Carrefoura - on daje 1,5% rabatu...;-)
    Oczywiscie tylko u siebie wiec pewnie z Oszolomem bedzie tak samo...

    > A czy ktoś wie coś więcej o opłatach?

    Oszolom nie wie?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2006-03-22 11:33:58
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    logo
    > a koszty pozostana bez zmian (taka KK kosztuje z reguly kilkanascie zl).

    Ehmemmm, nie cios IMHO tylko eldorado...;-)
    Te karty z logo sklepow przeciez obsluguja jakies banki

    A co do kosztow - im wiecej podmiotow chce zarobic tym drozej...;-)
    Przykladow KK MC Carrefour droga nie jest ale ma troche stalych miesiecznych
    oplat.
    Juz taniej wychodzi siakas KK z banku za ok. 40zl ale BEZ dodatkowych
    oplat...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2006-03-22 11:34:16
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:dvr6p3$kcj$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): xviper napisał(a):

    > To bedzie prawdziwy cios dla bankow.

    cios nie cios, konkurencja przewaznie wychodzi na dobre klientom;-)

    --
    cienislaw

  • 6. Data: 2006-03-22 13:31:57
    Od: "l.b" <p...@p...com>

> [...]
    > logo a koszty pozostana bez zmian (taka KK kosztuje z reguly kilkanascie
    > zl). To bedzie prawdziwy cios dla bankow.

    a czy ktos moze mi wyjasnic dlaczego w UK karty kredytowe sa za darmo a w
    Polsce kosztuja nascie zlotych rocznie?
    Pytanie jak najbardziej powazne, bo mimo wielu przemyslen, nadal nie moge
    dojsc do tego dlaczego banki w Uk daja konta za darmo, wyplaty w bankomatach
    za darmo (innych bankow tez) przelewy za darmo, karty debetowe i kredytowe
    za darmo...a w Polsce to wszystko kosztuje mimo, iz ponoc (czytajac ta grupe
    i pare innych) w Polsce e-banking jest na duzo wyzszym poziomie niz w Uk.
    pozdr.

  • 7. Data: 2006-03-22 19:07:32
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > i kredytowe za darmo...a w Polsce to wszystko kosztuje mimo, iz ponoc
    > (czytajac ta grupe i pare innych) w Polsce e-banking jest na duzo wyzszym

    Na przykład:
    a) większa konkurencja
    b) dużo większe obroty na kartach = większa prowizja od transakcji
    bezgotówkowych i więcej odsetek od zadłużenia
    c) większe oszczędności klientów i zyski banków z obracania tym kapitałem

  • 8. Data: 2006-03-23 01:12:41
    Od: "l.b" <p...@p...com>

> [...]
    > bezgotówkowych i więcej odsetek od zadłużenia
    > c) większe oszczędności klientów i zyski banków z obracania tym kapitałem

    No ale nadal nie wyjasniles mi... bo skoro darmowe konta oraz darmowy ruch
    na kontach powoduje wieksze zyski, to dlaczego banki w Polsce tego nie
    praktykuja?
    Cos mi sie jednak widzi, ze banki w Polsce zwyczajnie na tym zarabiaja
    krocie i bedzie im sie bardziej opacalo jeszcze bardziej podnosic oplaty
    wszelakiej masci.
    A tak przy okazji nastepne pytanie: czy jest jakis "ruch" (w sensie obrotem
    pieniadza) za ktory banki w Polsce nie kasuja?
    ps
    co do punktu "a" to bo ja wiem, czy faktycznie jest az tyle wiecej bankow w
    UK na ilosc mieszkancow?
    co do punktu "c" to wrecz przeciwnie, z mojej obserwacji wiecej ludzi jedzie
    na kredytach niz na oszczednosciach...
    Poza tym istnieje o wiele wiekszy rynek gotwkowy niz by sie komus zdawalo -
    anglicy maja to do siebie, ze lubia gotowke:)

  • 9. Data: 2006-03-23 20:46:13
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > No ale nadal nie wyjasniles mi... bo skoro darmowe konta oraz darmowy ruch
    > na kontach powoduje wieksze zyski, to dlaczego banki w Polsce tego nie
    > praktykuja?
    Darmowość dotyczyła kart. Więc tylko do tego się odniosłem. Ruch na kartach
    jednak nie jest darmowy. Klient nie płaci bezpośrednio. Bank dostaje
    prowizję od sklepu, który można założyć i tak ją doliczy do ceny towaru. Co
    do kont bank zarabia nie tyle na ruchu na koncie co na tzw. osadzie. Czyli
    leżących pieniądzach.

    > Cos mi sie jednak widzi, ze banki w Polsce zwyczajnie na tym zarabiaja
    > krocie i bedzie im sie bardziej opacalo jeszcze bardziej podnosic oplaty
    > wszelakiej masci.
    Podstawowe prawo ekonomii - prawo popytu i podaży. Moja teoria jest taka, że
    banki korzystają z niewielkiej mobilności klientów. Niby konkurencja, lepsze
    oferty itp. Jednak jak przyjdzie co do czego to okazuje się, że ogromna
    rzesza klientów nie chce zmieniać banku, a jeszcze inni wybierają bank,
    który jest najbliżej geograficznie. Dopiero wtedy jak klienci będą głosować
    nogami to banki będą zmuszone do walczenia o klienta.

    > A tak przy okazji nastepne pytanie: czy jest jakis "ruch" (w sensie
    > obrotem pieniadza) za ktory banki w Polsce nie kasuja?
    Oczywiście zależy czy chodzi o bezpośrednią opłatę czy pośrednią. Są
    rachunkie, gdzie np. za przelew nie są pobierane opłaty. Jednak można śmiało
    założyć, że jest to uwzględnione w koszcie prowadzenia rachunku. Biorąc pod
    uwagę, że każda czynność jest kosztogenna, nie wydaje się nieuzasadnione,
    aby banki pobierały opłaty.

    > ps
    > co do punktu "a" to bo ja wiem, czy faktycznie jest az tyle wiecej bankow
    > w UK na ilosc mieszkancow?
    Chyba nie ma co się odnosić do ilości mieszkańców. Jakby takie porównanie
    było właściwe to należałoby powiedzieć, że jak w Lichtensteinie są 2 banki
    (co np. wynika z proporcji ilości banków i populacji w Polsce i w L.) to
    konkurencja jest taka sama jak w Polsce.

    > co do punktu "c" to wrecz przeciwnie, z mojej obserwacji wiecej ludzi
    > jedzie na kredytach niz na oszczednosciach...
    Nie do końca. Globalnie zadłużenie jest dużo większe niż w Polsce.
    Oszczędności (jak i osady) jednak też. Jedni żyją ponad stan inni
    oszczędzają.

    > Poza tym istnieje o wiele wiekszy rynek gotwkowy niz by sie komus
    > zdawalo - anglicy maja to do siebie, ze lubia gotowke:)
    To prawda. Ale w Polsce zdaje się tylko ok. 40% obywateli ma konto. W Anglii
    koło 100%. Anglicy wykorzystują też dużo więcej innych produktów bankowych,
    na których banki zarabiają. Bankowi może się zatem opłacać dopłacić do
    prowadzenia rachunku, ale zarobić dużo na kredycie hipotecznym czy innych
    usługach.

  • 10. Data: 2006-03-23 21:27:49
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    miecznik <p...@g...pl> napisał(a):

    > A czy ktoś wie coś więcej o opłatach?

    Dzisiaj akurat byłem w Auchan na zakupach, to przy okazji zgarnąłem ulotkę.
    Umowa, Regulamin i TOiP jest na stronie: http://www.swiataccord.pl/visa.php

    Miłego dnia
    Tomek