  • Data: 2003-12-11 22:56:18
    Temat: Re: KONTO DLA STOWARZYSZENIA - POMOCY!!!
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MariuszM <m...@a...invalid> napisał(a):

    > Czy ktoś z grupowiczów mógłby wskazać jakąś sensowną ofertę przyjazną
    > stowarzyszeniom?

    Nie ma takiej. Zakładasz konto firmowe, bo tylko takie mogą mieć osoby prawne.

    > W moim przypadku potrzeby są proste:
    > - niski koszt prowadzenia r-ku,

    Najtaniej jest w Millenium, niestety. Podobnie cenowo da się chyba znaleźć
    coś w Pekao SA. i może Kredyt Banku. Tak czy owak dla biednego stowarzyszenia
    (niskie saldo) jest to co najmniej 20-25 zł./mieś co rocznie daje ponad 200
    zł. Skąd to brać?

    > - niskie prowizje od operacji na r-ku,
    niskie to kilka złotych za przelew, 1-2 zł. za wypłatę kartą z WŁASNEGO
    bankomatu.

    > - potrzebne dwa konta (albo subkonto): bieżące i celowe,

    Zapomnij. Masz jedno w PLN i ew. bezpłatne walutowe. Chcesz subkonto - załóż
    sobie drugie konto i płać. Przynajmniej tak jest w Millenium, choć wiem to od
    gościa, który już tyle razy mi nałgał...

    > - dostęp przez internet do salda, historii operacji, wykonywania przelewów
    > (dowolnych i stałych)
    eeeeh,

    > Wysokość Oprocentowania nie jest bardzo istotna.
    słusznie, bo 0,00% można zignorować.

    > Również dostęp do kart i bankomatów jest bez znaczenia.
    a tu akurat możesz wybierać :)

    Podsumowując:
    Jako stowarzyszenie mamy konto w Millenium. O jajach kiedyś na plb pisałem.
    Najlepsze, że nic się tu nie zmienia. Reklamacje składane u "opiekuna
    biznesowego" nie trafiają chyba poza jego biurko... Ostatnio zapomnieli nam
    przysłać wyciągi z subkonta Euro a CIT w międzyczasie poszedł... Innymi
    słowy - jesteśmy traktowani jak klient n-tej kategorii.

    Niestety wszystkie ine banki, które mają ofertę dla osób prawnych, żądają
    zdecydowanie więcej od Millenium (Mille bierze od nas 20 zł./mieś. + 1 zł. za
    wypłatę i coś tam za przelewy, przy dużym saldzie tych 20 zł. nie zabierają).
    O internecie jeszcze nam nie wspomnieli, ale podobno ma być... Do tego
    prowizja za wpłatę gotówkową na własne konto...

    Pozdrawiam

    Szymon Bzoma