eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKK odmowa. Jakie formalności › Re: KK odmowa. Jakie formalności
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK odmowa. Jakie formalności
    Date: Fri, 20 May 2005 17:05:40 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 47
    Message-ID: <d6kulb$lip$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <6...@w...emarketing.pl>
    <16ik8mvqc3k6t.19nl7ridvzta3$.dlg@40tude.net>
    <d6kbor$bh1$1@korweta.task.gda.pl> <d6koo0$neo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d6ksru$l2r$1@korweta.task.gda.pl>
    Reply-To: yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com
    NNTP-Posting-Host: amp150.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1116601836 22105 83.17.71.150 (20 May 2005 15:10:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 May 2005 15:10:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041206
    Thunderbird/1.0 Mnenhy/0.7
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <d6ksru$l2r$1@korweta.task.gda.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 0520-4, 2005-05-20), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:349597
    [ ukryj nagłówki ]

    2005-05-20 16:39- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Catbert, gdy pisał(a):

    >> Możesz powołać jakąś podstawę prawną, czy tylko tak Ci się zdaje?
    >
    >
    > "Po analizie wniosku xxxx skontaktuje się z Tobą na podany we wniosku
    > adres elektroniczny lub korespondencyjny, aby przekazać Ci decyzję
    > kredytową."
    >
    > "Bank może odmówić ... bez podania przyczyny" - vide regulaminy -
    > "podawać" przyczyny nie musi - nie ma mowy, że "może odmówić odmowy" -
    > niech bank poda na jakiej podstawie prawnej trzyma wniosek "on hold" -
    > bo taki jest faktycznie jego status bez pisemnego (choćby mailem)
    > poinformowania.
    >
    > Znane mi przykładowo Millenium o ile pamietam daje odpowiedzi poleconym
    > - także odmowne. Jednocześnie "nie przyjmuje pism" - ciekawe jaki
    > paragraf mówi, że bank nie przyjmuje korespondencji - to tak całkiem na
    > marginesie.
    >
    > Istnieje jeszcze cos takiego jak dobry obyczaj kupiecki - fakt że banki
    > zassały marketingowy bełkot ("Karta kredytowa jest wydawana każdemu, kto
    > złoży pozytywnie rozpatrzony wniosek" - zamiast "bank może odmówić
    > wydania karty") a sam temat temat odmowy oraz jej procedury jest
    > skrzętnie pomijany - nie uprawnia szanownego interlokutora do
    > adwokackiej celebry.
    >
    > "Sprawa jest w toku..." - kiedy będzie odpowiedź?
    > Idzie łykend - zalecam lekturę "Procesu" - te same klimaty :-)
    >

    Bardzo pięknie, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    IMHO nie ma ustawowego zastrzeżenia formy pisemnej (mogę się mylić,
    dlatego pytam), a zatem wszystko zależy od regulaminów poszczególnych
    banków.
    Co do dobrych obyczajów i bełkotliwego języka - pełna zgoda, ale to nie
    to samo co obowiązek prawny.
    Co do lektur, to (z racji wiosny) Paragraf 22 wydaje mi się bardziej
    adekwatny...

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****
    **** and someone will make a better idiot ****
    **** ****
    **** yayco(yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1