  • 1. Data: 2005-05-19 10:16:27
    Temat: KK odmowa. Jakie formalności
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Złożyłem wniosek o KK (przez telefon, a potem dostarczenie dokumentów
    i podpis w oddziale). Po kilku perypetiach bardzo dla mnie
    nieprzyjemnych (o których napiszę wkrótce) dostałem odmowę. Odmowę
    dostałem po tym jak zadzwoniłem do banku i się zapytałem. Nie dostałem
    natomiast, ani pisemnego potwierdzenia decyzji, ani nie odesłano mi
    papierów (w tym wypadku to oryginały rachunków z poprzedniej KK). Czy
    wg. szanownego forum, nie powinienem tego dostać na piśmie?

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Nie trać głowy - życie chce cię po niej pogłaskać

  • 2. Data: 2005-05-19 19:25:35
    Temat: Re: KK odmowa. Jakie formalności
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Radek napisał(a):

> [...]
    > papierów (w tym wypadku to oryginały rachunków z poprzedniej KK). Czy
    > wg. szanownego forum, nie powinienem tego dostać na piśmie?

    Nie. Dlaczego niby miałbyś dostać coś na piśmie?

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 3. Data: 2005-05-20 09:17:01
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 19 maja 2005 w pewnym liście napisane było:

    > Nie. Dlaczego niby miałbyś dostać coś na piśmie?

    Z kilku powodów:
    1. Żeby mnie poinformować w sposób oficjalny
    2. Żeby mi odesłać to co moje i im jest niepotrzebne.
    3. Bo to byłoby ładnie z ich strony.

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Motto z wakacji:
    "Turnus mija a ja niczyja.
    Ani okresu ani adresu."

  • 4. Data: 2005-05-20 09:29:05
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    RAdek napisał(a):
    > 2. Żeby mi odesłać to co moje i im jest niepotrzebne.

    A na wniosku nie było nigdzie informacji że zgadzasz się na zatrzymanie
    tych rzeczy przez bank?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2005-05-20 09:48:09
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 5/19/2005 9:25 PM, Markus Sprungk wrote:
    > Radek napisał(a):

    (...)

    > Nie. Dlaczego niby miałbyś dostać coś na piśmie?

    Jest co najmniej kilka powodów:
    - sprawy dotyczące pieniędzy załatwia się na piśmie, a nie na gębę.
    - pacjent ma prawo do jednoznacznej diagnozy, może chcieć się ubiegać o
    kk gdzie indziej i chce wiedzieć, czy "postepowanie jest w toku" czy nie.
    - pacjent może być pytany przy ubieganiu się o kk gdzie indziej, czy mu
    kiedykolwiek odmówiono - ma prawo udzielać jednoznacznej odpowiedzi,
    bazującej na odpowiedzi banku.

    Klasyką niektórych banków np. dawnego BG jest przy np. wniosku
    kredytowym "ginięcie" dokumentów i brak "kworum umocowanego" - by klient
    sobie odpuścił.

    Od instytucji, której powierza się pieniadze można oczekiwać, że będzie
    robiła "jak należy", a nie tylko to, co dokładnie musi wedle ustawy.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2005-05-20 13:24:40
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-20 11:48- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Catbert, gdy pisał(a):

    > - sprawy dotyczące pieniędzy załatwia się na piśmie, a nie na gębę.

    Możesz powołać jakąś podstawę prawną, czy tylko tak Ci się zdaje?
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 7. Data: 2005-05-20 14:39:56
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 5/20/2005 3:24 PM, yayco wrote:
    > 2005-05-20 11:48- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Catbert, gdy pisał(a):

    > Możesz powołać jakąś podstawę prawną, czy tylko tak Ci się zdaje?

    "Po analizie wniosku xxxx skontaktuje się z Tobą na podany we wniosku
    adres elektroniczny lub korespondencyjny, aby przekazać Ci decyzję
    kredytową."

    "Bank może odmówić ... bez podania przyczyny" - vide regulaminy -
    "podawać" przyczyny nie musi - nie ma mowy, że "może odmówić odmowy" -
    niech bank poda na jakiej podstawie prawnej trzyma wniosek "on hold" -
    bo taki jest faktycznie jego status bez pisemnego (choćby mailem)
    poinformowania.

    Znane mi przykładowo Millenium o ile pamietam daje odpowiedzi poleconym
    - także odmowne. Jednocześnie "nie przyjmuje pism" - ciekawe jaki
    paragraf mówi, że bank nie przyjmuje korespondencji - to tak całkiem na
    marginesie.

    Istnieje jeszcze cos takiego jak dobry obyczaj kupiecki - fakt że banki
    zassały marketingowy bełkot ("Karta kredytowa jest wydawana każdemu, kto
    złoży pozytywnie rozpatrzony wniosek" - zamiast "bank może odmówić
    wydania karty") a sam temat temat odmowy oraz jej procedury jest
    skrzętnie pomijany - nie uprawnia szanownego interlokutora do
    adwokackiej celebry.

    "Sprawa jest w toku..." - kiedy będzie odpowiedź?
    Idzie łykend - zalecam lekturę "Procesu" - te same klimaty :-)

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2005-05-20 15:05:40
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-20 16:39- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
> [...]

    > "Sprawa jest w toku..." - kiedy będzie odpowiedź?
    > Idzie łykend - zalecam lekturę "Procesu" - te same klimaty :-)

    Bardzo pięknie, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    IMHO nie ma ustawowego zastrzeżenia formy pisemnej (mogę się mylić,
    dlatego pytam), a zatem wszystko zależy od regulaminów poszczególnych
    banków.
    Co do dobrych obyczajów i bełkotliwego języka - pełna zgoda, ale to nie
    to samo co obowiązek prawny.
    Co do lektur, to (z racji wiosny) Paragraf 22 wydaje mi się bardziej
    adekwatny...

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 9. Data: 2005-05-20 16:07:01
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 5/20/2005 5:05 PM, yayco wrote:
> [...]
    > to samo co obowiązek prawny.
    > Co do lektur, to (z racji wiosny) Paragraf 22 wydaje mi się bardziej

    Sprawa odmowy w regulaminach jakby nie istnieje (bank może odmówić etc.
    i nic poza tym) - i o ile wiem, nigdzie nie ma literalnego zapisu, że
    odmówić należy na piśmie - prawnie bank jest "kryty" - jakby co odpisze,
    że nie, a analizował długo i wnikliwie...

    Możnaby pokusić się o próbę zmontowania jakiejś konstrukcji na bazie kc,
    prawa bankowego etc. - co i tak przy kulturze prawnej, z jaką mamy do
    czynienia byłoby mało skuteczne.

    Miłego weekendu:

    Catbert

  • 10. Data: 2005-05-20 18:48:13
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Radek napisał(a):

    > Z kilku powodów:
    > 1. Żeby mnie poinformować w sposób oficjalny

    Może Bank wychodzi z takie założenia, ze to zbędne

    > 2. Żeby mi odesłać to co moje i im jest niepotrzebne.

    Złożonych CV też się nie odsyła

    > 3. Bo to byłoby ładnie z ich strony.

    To już kwestia gustu

    ICQ: 79050392