  • 1. Data: 2007-10-06 18:47:17
    Temat: KK mBank - niecne praktyki + moje boje bankowe
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dzisiaj mi sie wygenerowal wyciag, z jedna tylko pozycja do zaplaty
    "oplata za wydanie karty". Mam umowe (przyszla karta, poczatkowo
    myslalem ze to karta ale jednak okazalo sie czyms innym - przyszlo toto
    na moj inny adres), karty jednak nie mam. Biore wiec telefon i dzwonie
    na macLinie. Pani mnie informuje, ze oni karty przeciez wysylaja
    priorytetami i ze musialem ja dostac :) Tlumacze wiec pani co to jest
    priorytet (pani wydaje sie mimo wszystko nie rozumiec). Mowi mi wiec, ze
    powininem karte zastrzec i zamowic nowa. Jednoczesnie powiedziala, ze
    cyt. "nie moge obiecac ze za nowa karte nie bedzie pobrana oplata". Tak
    wiec aktualnie mam do zaplacenia za karte, ktorej fizycznie nie
    otrzymalem oraz bede musial zaplacic za kolejna karte, ktorej takze byc
    moze nie otrzymam :) Najsmieszniejsze jest jednak to, ze nie mam za
    bardzo jak zaplacic za karte, co to jej nie mam, jako ze nawet jej nie
    widze w systemie :) Oczywiscie gadanie z kimkolwiek na macLini nie ma
    zadnego sensu. Niby dzis sobota, ale znajac moje poprzednie
    doswiadczenia z nimi to w dzien powszedni rowniez nie bedzie z kim
    rozmawiac.

    Niby oplata za wydanie jest zwracana po 6 uzyciach karty, tyle ze
    ciekawe jak mam 6 razy uzyc karty, ktorej nie mam.

    Zobaczymy jak mBank rozwiaze ta sytuacje (obawiam sie ze bedzie to
    wieloreklamacyjna przeprawa).

    Jak niektorym czytelnikom grupy wiadomo, jakis czas temu mial miejsce
    fraud na mojej karcie Multi. Do dzisiaj sprawa nijak sie nie wyjasnila.
    Na cale szczescie nie musialem poki co tego zakupu splacac, ale tez i
    nie moge karty zamknac (wisi jako zastrzezona).

    Multi jako wspanialemu klientowi obiecalo mi tez nowa KK z fajnym
    limitem. Niestety sprawa juz 3 tygodnie wisi gdzies w przestrzeni.
    Podobno cos nie dziala w centrali :) Przynajmniej bank (a dokladnie mila
    pani z oddzialu) informuja mnie raz na jakis czas co sie w tej sprawie
    dzieje.

    W najblizszych dniach(tygodniach) bede testowal jak Citi radzi sobie ze
    zwalnianiem z oplaty rocznej. Oczywiscie bede musial dokonac tego
    wiadomym sposobem - zglaszajac rezygnacje. Jesli zaoferuje mi jedynie
    roczne zwolnienie z oplaty to bede sie z nimi rozstawal.

    Dobrze ze mam jeszcze KK ING oraz KK Millenium bo zostalbym bez kart.

    Aczkolwiek przyznam ze powoli przestaje mnie bawic posiadanie wielu
    kart. Zbyt wiele czasu musze poswiecac na uzeranie sie z reklamacjami i
    pilnowaniem tego balaganu. Tak wiec w najblizszym czasie nastapi jedno
    wielkie oczyszczenie i zostane pewnie z 2 kartami (+ jakas jedna
    rezerwowa). Jakie to beda karty i dlaczego ? O tym na pewno poinformuje :)

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-10-06 19:27:44
    Temat: Re: KK mBank - niecne praktyki + moje boje bankowe
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Pa , 20:47, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > wielkie oczyszczenie i zostane pewnie z 2 kartami (+ jakas jedna
    > rezerwowa). Jakie to beda karty i dlaczego ? O tym na pewno poinformuje :)

    Ale pomysl, jakby takie problemy dotyczyly twojej jednej, jedynej
    karty? :)

    Jakby nie liczyc, trzy karty to jest akurat to, co zapewnia bezpieczne
    poruszanie sie w zakupach karcianych, daje spokojna mozliwosc
    przeniesiena ktorejs i nie uziemnia, gdy z jakiejs przyczyny KK nie
    przyszla lub sa z nia inne klopoty.

    A citi darmowa na kolejny rok, to z tego co pisza raczej zwykla
    procedura - oceniaja transakcje w mijajacym roku i dopiero wtedy
    decyduja o przyznaniu darmowej na kolejny rok - tylko na kolejny.

  • 3. Data: 2007-10-06 19:35:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > Ale pomysl, jakby takie problemy dotyczyly twojej jednej, jedynej
    > karty? :)

    No to bylby problem.

> [...]
    > poruszanie sie w zakupach karcianych, daje spokojna mozliwosc
    > przeniesiena ktorejs i nie uziemnia, gdy z jakiejs przyczyny KK nie

    No wlasnie tylko jeszcze nie wiem, ktore sobie zostawie (tak de facto to
    nie wiem ktore bede mial bo mBankowa zaginela w akcji, a Multi nowej mi
    jeszcze nie dalo - i w zasadzie nie wiem czy dadza).

    > A citi darmowa na kolejny rok, to z tego co pisza raczej zwykla
    > procedura - oceniaja transakcje w mijajacym roku i dopiero wtedy
    > decyduja o przyznaniu darmowej na kolejny rok - tylko na kolejny.

    Niektorych Citi zwalnia z karty dozywotnio. Ja mam u nich KK z niskim
    limitem, na ktorej mi nie zalezy. Dlatego tez nie interesuje mnie
    zwolnienie na jeden rok.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-10-06 19:59:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Pa , 21:35, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > krzysztofsf napisa (a):

    > No to bylby problem.

    Jak dotad, to przy kartach zapasowych sa to tylko niewygody.

    > No wlasnie tylko jeszcze nie wiem, ktore sobie zostawie (tak de facto to
    > nie wiem ktore bede mial bo mBankowa zaginela w akcji, a Multi nowej mi
    > jeszcze nie dalo - i w zasadzie nie wiem czy dadza).

    Przy czyszczeniu stanu, wypadaloby sprawdzic na koniec bik - czy
    powycinali KK, ktorych juz nie masz.

    Dla mnie w KK mBanku interesujace jest tylko to, ze mozna czasowo
    blokowac limit transakcji internetowych (no i umieszczenie zdjecia
    uwazam rowniez za czynnik zwiekszajacy bezpieczenstwo, mimo, ze nie
    promuja tego jak Citi)

    > Niektorych Citi zwalnia z karty dozywotnio. Ja mam u nich KK z niskim
    > limitem, na ktorej mi nie zalezy. Dlatego tez nie interesuje mnie
    > zwolnienie na jeden rok.

    Dla mnie akurat KK citi jest najprzydatniejsza - robie nia bezplatnie
    90% przelewow, ktore zwykle wykonuje, a do tego sa kredytowane. Do
    tego darmowa dodatkowa dla potomka.

    Sprawdze jeszcze w praniu, jak sprawuje sie KK Polbanku - narazie
    wydawanie opornie idzie - najpierw musialem zrobic dogrywke z
    doniesieniem zarobkow, a obecnie czekam na powtorne wystawienie, bo
    nie przyjalem KK z pomylka w nazwisku - pracownica sie pomylila
    wprowadzajac dane.

  • 5. Data: 2007-10-06 20:01:19
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > Jak dotad, to przy kartach zapasowych sa to tylko niewygody.

    Jeszcze nie wybralem, ktore karte stana sie tymi glownymi.

    > Przy czyszczeniu stanu, wypadaloby sprawdzic na koniec bik - czy
    > powycinali KK, ktorych juz nie masz.

    No to jest oczywiste. Sprawdze jakis czas po tym, gdy wysle ostatnie
    wypowiedzenie.

> [...]
    > blokowac limit transakcji internetowych (no i umieszczenie zdjecia
    > uwazam rowniez za czynnik zwiekszajacy bezpieczenstwo, mimo, ze nie

    Niekorzystam ze zdjec, tak samo jak i z jakichs blokad. Zdjecie nie daje
    imo zadnego bezpieczenstwa. Jesli karte strace to tak czy inaczej bede o
    tym wiedzial (no chyba ze wyladuje w kostnicy ale wtedy to i tak
    wszystko jedno), wiec zastrzege ja niezwlocznie. Mnie interesuje
    bezpieczenstwo i obsluga banku przy fraudach online. Jak na razie
    testuje to w Multi. W innych na szczescie poki co nie mialem okazji.

    > Dla mnie akurat KK citi jest najprzydatniejsza - robie nia bezplatnie
    > 90% przelewow, ktore zwykle wykonuje, a do tego sa kredytowane. Do
    > tego darmowa dodatkowa dla potomka.

    Nie korzsytam z kart dodatkowych. Karta Citi nie ma dla mnie nic
    szczegolnego czego nie maja inne karty. Za to chwale sobie karte ING. Co
    prawda fatalny podglad online i obsluga taka jak wszedzie ale bardzo
    niski limit do wyrobienia zwalniajacy z oplaty rocznej (tylko 6k PLN),
    fajne ubezpieczenia przy utracie karty (darmowe), bardzo korzystna TOiP
    (min, wydanie duplikatu karty za free i wiele rzeczy za 0 zl), niezle
    przewalutowania przy platnosciach online. Dodatkowo dostalem za darmo 50
    zl w promocji :) Do tego bank czasem organizuje jakies promocje vide
    ostatnio oprocentowanie 8 % przez cale wakacje, jesli ktos korzysta to
    jak znalazl. Do tego normalne % tez jest na akceptowalnym poziomie (o
    ile mozna o takim mowic w przypadku KK).

> [...]
    > doniesieniem zarobkow, a obecnie czekam na powtorne wystawienie, bo
    > nie przyjalem KK z pomylka w nazwisku - pracownica sie pomylila

    Ja testowalem juz : Multibank, mBank, Citi, Raiffeisen, ING, Millenium.
    Prawde mowiac to faworyta brak, bo kazda ma swoje wady i zalety (no
    niektore maja tylko wady) ale o tym napisze wiecej jak juz zdecyduje sie
    co zostanie u mnie na zawsze :)

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2007-10-06 20:05:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Chris napisał(a):
    > A nie prościej płacić po prostu gotówką?

    No coz, nie zawsze ma sie pod reka kilka/kilkanascie tys PLN pod reka. A
    i chodzenie z wieksza gotowka po naszym kraju jest srednio komfortowe.
    Czasem bywa to jednak przydatne (np. jak kupowalem tv lcd, srednio to
    planowalem akurat wtedy).

    > Chyba, że ktoś *koniecznie* potrzebuje tej porcji adrenaliny, jaką daje
    > karta kredytowa ;)

    KK maja wiele zalet. A ich uciazliwosc nie jest taka wielka, chyba ze
    sie przesadzi. Teraz mam ich 6 i jest to mocno niewygodne ale przy 3 (z
    tego dwie w uzyciu, jedna rezerwa) uciazliwosc jest imo zerowa.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-10-06 20:10:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 06 Oct 2007 12:27:44 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]

    A nie prościej płacić po prostu gotówką?
    Chyba, że ktoś *koniecznie* potrzebuje tej porcji adrenaliny, jaką daje

    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2007-10-06 20:11:29
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal Jankowski napisał(a):
    > Co to jest dla ciebie "dozywotnio"? Czy wystarczy "dozywotnio pod
    > warunkiem dokonania w kazdym kolejnym roku transakcji na kwote X", czy
    > "dozywotnio nawet jesli nie bedziesz uzywac"?

    W ING wystarczy zrobic 6k na rok i ma sie karte darmo. Jesli ten obrot
    bedzie niewielki to ok. Ale jesli bede musial krecic 20k rocznie to jest
    to zerowa okazja, bo przy takich obrotach to wszedzie mam karte za
    darmo i wg. jasnych zasad (z gory okreslone ile mam wydac, a nie tak jak
    w Citi, ze nigdy nie wiadomo co i jak, a w celu zwolnienia sie z oplaty
    rocznej trzeba robic jakies cyrki typu rezygnacja z karty).

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2007-10-06 20:15:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
    > No coz - jest to wkurzajace, zwlaszcza, jesli z jakis przyczyn
    > przeoczy sei wlasciwy moment na wypowiedzenie i przedluza platnie. Mam
    > nadzieje , ze za 3 lata (wtedy mi sie konczy darmowa umowa) sprawy
    > beda jasniej sprecyzowane.

    Ja dostalem darmo tylko na rok. Ten rok niebawem mija.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-10-06 20:22:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

> [...]

    warunkiem dokonania w kazdym kolejnym roku transakcji na kwote X", czy
    "dozywotnio nawet jesli nie bedziesz uzywac"?

    Bo tego drugiego to chyba nikomu nie daja, a to pierwsze to chyba
    kazdemu... W kazdym razie bardzo czesto. I ta kwota jest mniejsza niz
    limit karty, wiec raczej nie sztuka ten warunek spelnic...

    MJ