    From: j...@c...pl (Jacek Osiecki)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK PKO - skroili mnie w bialy dzien!!!
    Date: Wed, 9 Apr 2003 12:03:05 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 8 Apr 2003 23:28:35 +0200, Krzysztof K. Maj napisał(a):
    >Bartol Partol <b...@p...c> napisał w

    >A co ma piernik do wiatraka? Na czym ma niby polegać komfort używania
    >karty kredytowej?

    [...]

    >Na tym, że gdy chcę kupić lody, to sprzedawca nie przyjmuje płatności
    >kartą?

    Na lotnisku w Amsterdamie płaciłem kartą za herbatę - 1euro... Po prostu nie
    miałem jeszcze gotówki. Jakoś nie było najmniejszego problemu...

    >Czy też na tym, że gdy w supermarkecie kupuję parę drobiazgów, to
    >blokuję kasę na 5 minut?

    Często w supermarkecie stoję przy kasie krócej niż delikwent, dobierający
    drobniaki żeby się pozbyć "złomu". Teraz, gdy wszystkie karty są traktowane
    jak "electron", nie zdarza mi się czekać na autoryzację dłużej niż 5-10
    sekund.

    >A może na tym, że gdy kupuje pralkę, lodówkę,
    >telewizor (niepotrzebne skreślić), to przy płatności gotówką zawsze
    >dostanę te 5% upustu, a płacąc kartą - już nie.

    Robisz takie zakupy na co dzień? Przyznam, że gdy już mam takie zakupy, to
    czuję się wyjątkowo niezręcznie z większą ilością gotówki przy sobie.

    A co do zalet: jak jadę na urlop/wyjazd, to nie po to żeby wcześniej przez
    parę dni przewidywać gdzie, kiedy, ile i za co zapłacę. Nie mam też ochoty
    wozić przy sobie pliku banknotów. Tym bardziej nie mam ochoty kupować w
    kantorze kilku walut, jeśli planuję przejazd przez np. Słowację, Węgry,
    Austrię do Chorwacji z dłuższymi postojami...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl