    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 2 Aug 2021 05:16:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: KK Getin - zwrot operacji kartą w USD
    From: Mac Ka <m...@i...pl>

    niedziela, 1 sierpnia 2021 o 17:50:42 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Czy to normalne, że zwroty odbywają się po innym kursie USD niż w przypadku
    > sprzedaży waluty, czy powinny odbywać się po tym samym.
    >
    > Np. zapłata 135USD = 536zł
    > zwrot na te 135USD = 524zł
    >
    > I tak jest przy każdym zwrocie, zawsze sobie uszczkną te 2%.
    >
    > Reklamować czy przeczytać regulamin KK? :)
    >
    > A jak jest w innym bankach?

    Regulamin zawsze warto przeczytać. Karta kredytowa czy debetowa?

    Ja z tego co kojarzę, to Citi rozlicza po jednym kursie, tzn. obciążenia i uznania są
    przeliczane po jednym kursie. Ostatnio jak wypożyczalnia pobrała mi kaucję przy
    wypożyczaniu samochodu to otrzymałem zwrot na wyższą kwotę w PLN. Różnica była
    niewielka, ale zawsze na plus. Różnica wynikała za zmiany kursu w czasie. Citi
    rozlicza transakcje po kursie organizacji + 6% prowizji.
    Uprzedzając pytania o to dlaczego korzystam z karty Citi w takiej sytuacji, korzystam
    tylko do kaucji, płatności dokonuję przy pomocy kart bardziej przyjaznych
    rozliczeniom walutowym.

    MK