  • 41. Data: 2007-01-18 09:29:29
    Temat: Re: KK Citi - zmiana okresu rozliczeniowego
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Dzwonilem po raz kolejny, zeby sie o to zapytac i dowiedzialem sie ze
    > nie ma zadnej prowizji (od innego konsultanta).
    >
    > Okres rozliczeniowy sobie zmienilem (jutro sprawdze czy faktycznie sie
    > zmienil). No i to mniej wiecej tyle.

    A zapytales przy okazji jakie masz włączone ubezpieczenia?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 42. Data: 2007-01-18 09:34:12
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > A zapytales przy okazji jakie masz włączone ubezpieczenia?

    Tak. Wszystko wylaczone. Podobno dzwonia przy wiekszych zakupach (a
    jak zakup wynosi 50% limitu to chyba jest wiekszy).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 43. Data: 2007-01-18 11:59:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> writes:

    > Czyli teoretycznie dajesz karte znajomemu, on cos kupuje 100km dalej
    > (za 3 tys PLN), ja zglaszam utrate karty (bank odpowiada za iles tam
    > czasu wstecz) i... traci na tym bank ?

    Jasne. Z tym ze jesli okaze sie, ze ten znajomy byl jakis taki
    charakterystyczny, i kasjerka go poznala jak kupowal cos miesiac
    pozniej, to wyrok niekoniecznie w zawieszeniu mozecie miec obaj.

    Natomiast w praktyce ten system opiera na tym, ze jak ktos zrobi
    jeden przekret, to nie jest w stanie powstrzymac sie przed
    nastepnymi (przeciez 3kzl nie zapewni wygodnej reszty zycia),
    a wtedy duzo latwiej go namierzyc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2007-01-18 13:52:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

> [...]
    > jeden przekret, to nie jest w stanie powstrzymac sie przed
    > nastepnymi (przeciez 3kzl nie zapewni wygodnej reszty zycia),

    Generalnie całe ściganie przestępców na tym polega, złapali zabójcę
    sprzed 22 lat, bo odciski miał zdejmowane przy okazji jazdy po
    pijaku.

    Uczciwy człowiek, jeśli popełni pojedynczą zbrodnię i nie złapią go na
    miejscu, to...

    MJ

  • 45. Data: 2007-01-18 16:29:13
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2007 08:16:09 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Z tym sie zgadzam :). Ustawa o kredycie konsumenckim ukrocila promowanie
    >kredytow za pomoca roznego rodzaju trickow z oprocentowaniem, to czasami
    >jeszcze moga sie zdarzyc niestandardowe za pisy w umowach/regulaminach. Tak,
    >wiec warto porownywac podawana przez bank RRSO lub samemu dokonac wyliczen.

    Nawet nie chodziło mi o rzeczywistą stopę. To też nie tak łatwo
    wyliczyć/porównać - te wszystkie założenia,wzory. Miałem na myśli
    najprostszą rzecz pod słońcem - pożyczam 10000 zł, proszę podać mi
    kwotę w złotych jaką oddam.

    PG

  • 46. Data: 2007-01-18 17:07:41
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > wyliczyć/porównać - te wszystkie założenia,wzory. Miałem na myśli
    > najprostszą rzecz pod słońcem - pożyczam 10000 zł, proszę podać mi

    to byloby zbyt proste, bo jest roznica czy zaplacisz odsetki z gory = w
    momencie wyplaty kredytu lub z dolu = razem z ostatnia rata

    w jednym i drugim przypadku oddasz tyle samo, a mimo wszystko RRSO
    bedzie zupelnie inne...

    pozdr.
    RobertS

  • 47. Data: 2007-01-18 17:32:45
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2007 18:07:41 +0100, RobertS
    <r...@x...pl> wrote:

> [...]
    >momencie wyplaty kredytu lub z dolu = razem z ostatnia rata
    >
    >w jednym i drugim przypadku oddasz tyle samo, a mimo wszystko RRSO

    OK, ale czy płacisz z góry czy nie to wiesz i sobie to uwzględniasz w
    obliczeniach własnych.
    A w Citi dowcip polega na tym, że 9,9 płacisz co prawda nie z góry,
    ale również jest to kwota od całości pożyczanego kapitału, tyle że
    podzielona na równe miesięczne raty dodawane do raty kapitałowej.
    A zatem, gdyby uczciwie to policzyć - odsetki płacisz tylko od kwoty
    pozostającej do spłaty - to tak naprawdę kredycik ten jest
    oprocentowany na jakieś 18% :)

    PG

  • 48. Data: 2007-01-18 19:26:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > A zatem, gdyby uczciwie to policzyć - odsetki płacisz tylko od kwoty
    > pozostającej do spłaty - to tak naprawdę kredycik ten jest
    > oprocentowany na jakieś 18% :)

    To chyba RRSO, bo nominalne na pewno jest nizsze...

    MK

  • 49. Data: 2007-01-18 19:33:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > To chyba RRSO, bo nominalne na pewno jest nizsze...

    Chociaz niekoniecznie ;)

    MK

  • 50. Data: 2007-01-18 23:13:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
    > pijaku.
    >
    > Uczciwy człowiek, jeśli popełni pojedynczą zbrodnię i nie złapią go na

    Otoz to. W przypadku kart pewnie nawet nie trzeba czekac tak dlugo.
    --
    Krzysztof Halasa