  • Data: 2022-03-17 13:19:53
    Temat: Re: 'Jestes siedemnasty w kolejce...'
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 17 marca 2022 o 12:57:14 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Historię z szyfrowanych komunikatorów. Obrazki (zdjęcia). nagrania
    > dyktafonu itp. Generalnie to co jest na urządzeniu. Jeśli rozmawiasz
    > przez signala, to jak rozumiem też to moze nagrać (a centrala operatora
    > nie)

    No to było pytanie, w pewnym sensie retoryczne, do nadira, ja wiem, po co jest
    pegasus.
    A nawet więcej odczyta niż to, "co jest na urządzeniu" - jak mu każesz, to będzie
    transmitował
    to wszystko, co aktualnie widzi kamera i słyszy mikrofon.
    Już w "Plebanii" wiele lat temu była scena, że ktoś przyszedł na "poufną rozmowę",
    położył na stół
    bananową (tyle że tą lepszą) nokię i tak się nie bawił niby, ale słuchał tej
    "poufnej" rozmowy ktoś trzeci.
    Nawet nie trzeba było "urządzenia do przywoływania kelnera".
    Podobno Borusewicz się nie dał nabrać, trening ze stanu wojennego...

    > Signala (i chyb telegrama) też?

    Ruch tak, zawartość - już trudniej.
    Ale może, jak się odpowiednio uprze - jeśli ruch przechodzi przez operatora, to może
    w nim sobie podmienić co chce, nawet klucze.
    Użytkownicy mogą z tym walczyć, przekazując sobie klucze inną drogą - ale tu
    sprzymierzeńcem jest
    ludzkie lenistwo - bo przecież i sygnałami dymnymi można się komunikować, tyle że
    komórą łatwiej (co jest
    nawet ważniejsze od tego, że lepiej).