  • 1. Data: 2008-08-12 10:16:34
    Temat: Jaki bank przy wyjeździe do Francji ?
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    witam,
    szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem;

    wyjeżdżam do Francji na 6 miesięcy,
    jaki najlepiej wybrać polski Bank aby wypadło najkorzystniej,
    będę miał w Polsce wpływy w euro, we Francji potrzebuję pobierać
    gotówkę w bankomatach i płacić kartą,

    może jest jakiś polski bank który we Francji nie ppobiera opłat za
    korzystanie z bankomatów,
    może w jakiejś sieci bankomatów,
    tak jak np. w Irlandii

    pozdr. z

  • 2. Data: 2008-08-12 10:41:37
    Temat: Re: Jaki bank przy wyjeździe do Francji ?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "zaemka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gotówkę w bankomatach i płacić kartą,
    >
    > może jest jakiś polski bank który we Francji nie ppobiera opłat za

    Chyba masz do wyboru Citi, ING albo BZWBK.

    Ale najsensownniej wydaje mi się, że byłoby otworzyć rachunek na miejscu we
    Francji i z PL przesyłac tam EUR po 5 zł za przelew z ING. Niestety co do
    tego, który bank we Francji nie wiem, tam jest dość nędznie z dobrą ofertą
    bankową w porównaniu z tym, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w PL.

    marekz

  • 3. Data: 2008-08-12 13:28:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ"

    > Chyba masz do wyboru Citi, ING albo BZWBK.
    >
    > Ale najsensownniej wydaje mi się, że byłoby otworzyć rachunek na
    > miejscu we Francji i z PL przesyłac tam EUR po 5 zł za przelew z ING.

    DB ma konto Start i karte VE bez prowizji w bankomatach BNP Paribas
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/bankoma
    ty

    a EUR otrzymane na konto w Polsce zachowałbym, licząc na ich wieksza
    wartosc w zlotowkach np za rok - w koncu sa jeszcze dosyc tanie
    *** blad ***