    From: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak wyliczyć koszt użycia karty
    Date: Sat, 30 Aug 2014 23:53:34 +0200

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 19:08:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W jaki sposób bez realnego zapłacenia w danym kraju różnicę pomiędzy
    > kosztem powiedzmy paliwa zapłaconego gotówką, a kosztem zapłaconego kartą?
    > Dla uszcze3gółowienia chodzi o kraje na kierunku Macedonia, czyli powiedzmy
    > Słowacja, Węgry, Serbia, Macedonia. Czy bardziej opłaca się wziąć EURO i
    > ewentualnie lokalnych kantorach kupić lokalną walutę?

    To zależy w czym masz prowadzoną kartę. Z mojego doświadczenia wynika,
    ze jeśli masz kartę prowadzoną w EUR (np. MasterCard BZWBK - takiej ja
    używam), to bardziej opłaca się płacić tą kartą, gdyż wtedy ma miejsce
    tylko jednokrotne przewalutowanie po dosyć korzystnym kursie organizacji
    płatniczej i wówczas ceny wychodzą takie jak w kantorze lub nawet trochę
    lepsze.
    Wyjątkiem tutaj może być karta dewizowa mBanku, bo tak mi coś chodzi po
    głowie, że jakiś czas temu wprowadzili dodatkową prowizję od płatności,
    które nie wymagają przewalutowania.
    Natomiast płacenie za granicą kartą prowadzoną w PLN, jest zwykłym
    marnowaniem pieniędzy, bo banki dokonują wówczas co najmniej dwukrotnego
    przewalutowania, od każdego z nich pobierając prowizję.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof