  • 1. Data: 2005-01-03 20:38:57
    Temat: Jak sie pozbyc polskiego bilonu w Berlinie?
    Od: "Pawel" <n...@p...onet.pl>

    Niestety zostalo mi troche monet z Polski. Na dworcu jest np. automat do
    rozmieniania na drobne zeby mozna bylo placic w toalecie. Ale czy polskie
    monetki beda wystarczajaco podobne? Sa tez toalety po 50 centow ale tez nie znam
    czulosci tamtejszych czujnikow. Czy sa w Berlinie jacys sentymentalni
    kolekcjonerzy polskiego bilonu obiegowego? Wiem ze to dosc nietypowe pytanie,
    ale wszelkich znawcow tematu prosze o pomoc.

    Pawel

  • 2. Data: 2005-01-03 21:02:47
    Temat: Re: Jak sie pozbyc polskiego bilonu w Berlinie?
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Nie ma to jak pokazać, żeś z Polski przyjechał. Brawo!

    Onzo

  • 3. Data: 2005-01-03 21:03:05
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Przepraszam, że nie pod cytatem.

    Onzo

  • 4. Data: 2005-01-03 23:04:16
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, że nie pod cytatem.

    w skrajnych wypadkach nie jest to istotne :-)
    zwlaszcza jak ktos jedzie z pytaniem tutaj zamiast na pl.banyta.zlodziej
    :-) a jest ich tu coraz wiecej - tyle ze zazwyczaj zakamuflowanych (niby
    ciocia, niby teoretycznie itp) :-)

  • 5. Data: 2005-01-04 00:37:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Pawel napisał(a) w wiadomości:
    >Czy sa w Berlinie jacys sentymentalni
    >kolekcjonerzy polskiego bilonu obiegowego? Wiem ze to dosc nietypowe
    > pytanie,
    >ale wszelkich znawcow tematu prosze o pomoc.

    W latach 70-tych i 80-tych kręcili się tacy w okolicachc parkingów
    na które przyjeżdżały autobusy wycieeczkowe z Polski (Berlin
    wschodni - NRD). Szukali głównie okazjonallnych 20-złotówek
    z olimpiadą, Hermaszewskim a nawet starsze. Dawali od ręki 20
    NRDowskich marek za każdą (przebicie ok. 8 razy), można było
    potargować - znali trochę polski. Za kasę ze srebrnej 200 złotówky
    to już można było niezłe zakupy zrobić. Teraz - nie wiem...

  • 6. Data: 2005-01-04 13:13:24
    Od: "Krzysztof" <jkm4[NOSPAM]@tlen.pl>

    Po prostu wyrzuć je!

    pzdr

  • 7. Data: 2005-01-05 06:38:24
    Od: "niusowe" <n...@o...pl>

> [...]
    > rozmieniania na drobne zeby mozna bylo placic w toalecie. Ale czy polskie

    lol ja sie nie dziwie ze o Polakach Niemcy takie kawaly opowiadają.