  • Data: 2008-05-07 21:36:04
    Temat: Re: Jak sa naliczane odsetki na eMax plus ??
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Lesio" 1...@d...icnet

    > 05-05-2008 wpłaciłem na eMax plus 1100zł - zrobiłem to około godziny 20 - 21
    > Dzisiaj 07-05-2008 chcę przelac z tego konta 500 zł. przelew nastąpi około
    > godziny 21.00

    Powinieneś przelać jutro rano. :)
    Dojdą równie szybko, a na tym koncie będą o jeden dzień dłużej.

    > I teraz mam pytanka:
    > 1. Od jakiego dnia będzie mi się naliczały moje 5,50%
    > odsetki od kwoty 1100?? (już od 5 maja czy od 6
    > maja)

    Zależy jak wpłaciłeś -- kiedy zostało to zaksięgowane.
    Po 20 Elixiry młodości nie chdzą, więc wpłaciłeś jakoś
    inaczej lub wpłaciłeś dopiero we wtorek, 06 maja.

    Datę księgowania masz w historii rachunku.

    > 2. Od kiedy będą mi się naliczały odsetki od kwoty 600
    > zł (1100-500) - od 07 maja czy od 8 maja ??

    Dzień wypłaty jest pierwszym, po którym już odsetki nie są liczone.
    Inaczej mówiąc: dzień przed wypłatą jest ostatnim, w którym odsetki
    są liczone. Jeżeli dziś wpłacisz i dziś zabierzesz, nie będziesz :)
    miał odsetek; jeśli dziś wpłacisz i jutro zabierzesz, to naliczą Ci
    odsetki za jeden dzień.

    > 3. Mogę poprosić o ogólne informacje jak sa naliczane
    > odsetki na eMaxie plus?? o której godzinie (jeżeli ma
    > to znaczenie) należy wpłacić na konto aby jeszcze tego
    > samego dnia odsetki zostały naliczone (mówię tutaj o przelaniu z
    > eKonta na eMaxa Plus - bo wtedy przelewy sa natychmiastowe)

    Godzina nie ma tu znaczenia.

    > Prosze o rozjaśnienie sytuacji bo nie chcę wpaść na belkę i nie wiem jakie
    > kryteria brać do obliczenia "kwoty bez belki"

    WBK ma (od 09 maja br.) tyle samo (5.5% od pierwszej złotówki)
    i można tam mieć dowolną liczbę kont. Na dodatek pieniądze można
    pobierać w kasie dowolną liczbę razy za freeko. :) Jeśli chcesz
    wesprzeć rząd Donalda Tuska i umniejszyć podatki, może zainteresuj
    się ofertą WBK i załóż tam tyle kont, ile potrzebujesz do spokojnego
    rozkładu bezbelecznego. :)

    Ja zamierzam (jutro lub pojutrze) otworzyć tam próbnie 10 takich rachunków. :)
    (i oczywiście wlać tam po pół tysiąca złotych) Po co dokładnie przycinać
    do ostatniej drzazgi w belce, ;) skoro można po prostu dołożyć kolejne konto? :)

    -=-

    Ciekawsza jest oczywiście opcja oszczędzania złotówki, ale wówczas bank płaci
    Ci ze swoich, nie z państwowych a chyba banki nie garną się (wzorem premiera)
    do takiej działalności, :) więc byłoby to zachowanie niestosowne -- co innego
    komuś dopomóc, co innego kogoś oskubać. :)

    --