  • Data: 2022-04-22 22:50:59
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 22 kwietnia 2022 o 18:57:13 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Czego? Że WIBOR miał odzwierciedlać koszty ponoszone przez banki czy
    > tego że rośnie mimo że banki nie ponoszą z tego tytuł kosztów?

    A kto twierdził, że wibor ma "odzwierciedlać koszty ponoszone przez banki"?
    Wibor to cena pieniądza.
    Czy banki na kredyty mają swoje, czy też muszą pożyczać - nic komu do tego.
    Nawet jak pożyczały to może procent aktywów, żeby się bilans zgadzał, a jutro wpłyną
    raty.

    Inna sprawa, czy wibor jest transakcyjny - nie wiem, WIBID podobno jest na 15 minut.
    A jak z transakcyjnością śp. Liboru - a teraz sa(u)ronu?

    W sumie wibor mógłby wynosić i 100%.
    Co właściwie przed tym broni?