  • 21. Data: 2011-09-27 11:44:52
    Temat: Re: Jak myslicie czy euro znowu wroci do kursu 4 lub mniej?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 27 Sep 2011 13:37:57 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Obywatele? Czy moge gdzies zarzadac wyplaty "mojej czesci" rezerw
    >walutowych?

    ok, rozumiem, to kwestia rozumienia tego, czym jest państwo.
    Ja uważam, że jest pewną reprezentacją obywateli, a Ty najwyraźniej
    sądzisz, że to jakiś zupełnie osobny twór, zupełnie niezależny od
    obywateli. Kto wie, może _faktycznie_ Ty masz rację.

    >A to troche osobna sprawa - Bank Anglii postanowil sie bronic za wszelka
    >cene.

    A Niemcy nie "bronili" DM i nic złego się nie stało.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-09-27 12:00:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.09.2011 13:44, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > sądzisz, że to jakiś zupełnie osobny twór, zupełnie niezależny od
    > obywateli. Kto wie, może _faktycznie_ Ty masz rację.

    Niezupelnie.

    Po prostu twierdze, ze zbyt drogi import (np. ropy), rata kredytu
    walutowego, czy chocby drogie wakacje poza granicami kraju sa
    elementami, ktore rzutuja na poziom zycia obywateli (szczegolnie, gdy
    zmiana nastapila bardzo gwaltownie).

    > A Niemcy nie "bronili" DM i nic złego się nie stało.

    Nie mozna wszelkich interwencji banku centralnego bezposrednio
    porownywac, bez analizowania otaczajacych okolicznosci.

    A swoja droga, nie dalej jak kilka dni temu dowodziles, ze sila waluty
    to jest to! ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2011-09-27 12:26:15
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 27 Sep 2011 14:00:25 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    >walutowego, czy chocby drogie wakacje poza granicami kraju sa
    >elementami, ktore rzutuja na poziom zycia obywateli (szczegolnie, gdy

    Jakże tak? Na pewno? Przecież eksport zyskuje! (jeśli dobrze
    zrozumiałem, że to właśnie popierasz:
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/a
    5acb810ac7ee23f?hl=pl
    )

    >A swoja droga, nie dalej jak kilka dni temu dowodziles, ze sila waluty
    >to jest to! ;)

    nadal tak uważam. Chętnie przejechałbym się nad Wielki Kanion za
    tygodniowy zarobek a po powrocie zmienił auto na nowe - za np. jedną
    pensję, a za oszczędności postawił dom :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2011-09-27 12:37:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > Ale w takim przypadku stracić może co najwyżej inny spekulant (jeśli
    > sprzeda tanio).

    Wszyscy poza osobami, ktore nie posiadaja zadnych aktywow ani pasywow sa
    spekulantami :-)

    > Gdy interweniuje bank centralny tracą obywatele.

    A czemu tak?
    Przeciwnie, obywatele posiadajacy srodki we wlasnej walucie zyskuja.

    > Poza tym: czy destabilizacja kursu jakiejś spółki (czy indeksu) musi
    > spowodować koniecznie przewidywalną reakcję posiadaczy waloru?
    > A przewidywalna reakcja banku centralnego to coś zupełnie innego.

    Filozofia. Napisz konkretniej co masz na mysli, albo np. gdzie widzisz
    blad itp.

    > Jeszcze raz poproszę: podaj przepis, jaki gwarantuje spekulantowi zysk
    > w przypadku "ataku" na walutę, jeśli emitent nie zareaguje.

    Nie ma takiej gwarancji, zreszta jest bardzo duza szansa na to, ze taki
    spekulant straci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2011-09-27 12:40:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > A Soros w "walce" z Bankiem Anglii dał temu ostatniemu - i
    > Brytyjczykiom - zarobić parę mld funtów czy ich tej kwoty pozbawił?

    A to to jest zupelnie inna sprawa, zdecydowanie bardziej skomplikowana
    i zalezna od punktu widzenia.
    Bo czym w ogole jest zarobek? Czy jesli wczoraj kupilem $100 za 300 zl,
    dzis sprzedalem za 400 zl, a jutro moglbym sprzedac za 500 zl, to czy
    zarobilem czy stracilem?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2011-09-27 12:49:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 27 Sep 2011 14:37:49 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >A czemu tak?
    >Przeciwnie, obywatele posiadajacy srodki we wlasnej walucie zyskuja.

    kosztem rezerw państwa. A gdy państwu zabraknie pieniędzy, to od kogo
    zażądają więcej?

    >Filozofia. Napisz konkretniej co masz na mysli, albo np. gdzie widzisz
    >blad itp.

    jeśli wiadomo, że emitent waluty zobowiązał się do utrzymania jej
    kursu, to można mieć pewność, że będzie reagował na wahania tego
    kursu, czyli kupował lub sprzedawał rezerwy w innej walucie.
    Na giełdzie nie można mieć pewności, że ktokolwiek będzie starał się
    stabilizować kurs spółki.

    >Nie ma takiej gwarancji, zreszta jest bardzo duza szansa na to, ze taki
    >spekulant straci.

    no właśnie. A gdy wiadomo, jak zachowa się emitent - można grać, jeśli
    ma się wystarczająco dużo - czyli dokładnie tak, jak zrobił to Jerzy
    Soros.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2011-09-27 13:13:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.09.2011 14:26, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Jakże tak? Na pewno? Przecież eksport zyskuje! (jeśli dobrze
    > zrozumiałem, że to właśnie popierasz:
    > http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/a
    5acb810ac7ee23f?hl=pl

    Oczywiscie fajnie jest, jak eksport rosnie, choc dobrze jest tez, gdy
    obywateli stac na import. Kwestia znalezienia zlotego srodka...

    > nadal tak uważam. Chętnie przejechałbym się nad Wielki Kanion za
    > tygodniowy zarobek a po powrocie zmienił auto na nowe - za np. jedną
    > pensję, a za oszczędności postawił dom :-)

    To przeprowadz sie nad Wielki Kanion (choc z postawieniem domu moze byc
    trudniej) :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2011-09-27 13:14:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > sądzisz, że to jakiś zupełnie osobny twór, zupełnie niezależny od
    > obywateli. Kto wie, może _faktycznie_ Ty masz rację.

    No bez zartow, przeciez doskonale wiadomo ze panstwo nie jest zadna
    reprezentacja obywateli, i ze jest od nich niezaleznym tworem. Glownym
    celem panstwa jest zwykle wyzysk spoleczenstwa (moze nie mieszajmy do
    tego obywatelstwa), jak mozna tu myslec o reprezentowaniu ich? Przeciez
    gdyby istniala taka mozliwosc, to spoleczenstwa dawno pozbylyby sie
    panstw. Tyle ze taka mozliwosc nie wydaje sie istniec.

    Na tej samej zasadzie mozna mowic, ze czlowiek jest reprezentacja swoich
    komorek. Np. wtedy, gdy leje w nie wódę, narkotyki, papierosy itd.
    Owszem, jak sie ma caly organizm mocno kwasic, to czlowiek zaczyna sie
    interesowac niektorymi "komorkami", ale z ta "reprezentacja" to bym nie
    przesadzal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2011-09-27 13:28:54
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    > Owszem, jak sie ma caly organizm mocno kwasic, to czlowiek zaczyna sie
    > interesowac niektorymi "komorkami", ale z ta "reprezentacja" to bym nie

    Nie, żebym się kłócił, bo z Twoim pierwszym akapitem się zgadzam, ale to
    ostatnie porównanie jest mało trafne. Człowiek *SKŁADA* się ze swoich
    komórek. A państwo składa się z urzędników, którzy absolutnie nie
    utożsamiają się z obywatelami. Są z natury pasożytami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 30. Data: 2011-09-27 13:31:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > kosztem rezerw państwa. A gdy państwu zabraknie pieniędzy, to od kogo
    > zażądają więcej?

    Przeciez nie od panstwa, wiadomo ze żądanie czegokolwiek od panstwa jest
    bez sensu. To wylacznie panstwo żąda roznych rzeczy od obywateli
    (spoleczenstwa), zreszta zupelnie skutecznie.

    > jeśli wiadomo, że emitent waluty zobowiązał się do utrzymania jej
    > kursu, to można mieć pewność, że będzie reagował na wahania tego
    > kursu, czyli kupował lub sprzedawał rezerwy w innej walucie.

    No jasne. Tyle ze taka sytuacja nie wystepuje.
    --
    Krzysztof Halasa