  • 1. Data: 2006-06-19 19:24:48
    Temat: Jak dlugo bank moze przechowywac dane osobowe?
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Moja mama 11 lat temu brala kredyt w Lukas Banku, jakis taki krotki 6
    albo 12 miesiecy i w terminie go splacila. Od tego czasu nie miala
    zupelnie nic wspolnego z tym bankiem. Mimo to wciaz przysylaja jej
    oferty kredytow i innych takich pierdol twierdzac ze jest taka wspaniala
    ich klientka.
    Chcialem zapytac, jak dlugo bank ma obowiazek przechowywac dane klienta,
    i jak dlugo _ma_prawo_ je przechowywac i potem bezwzglednie musi sie
    tych danych pozbyc?
    Te reklamowki zrobily sie na tyle upierdliwe, ze namowilem mame do
    zalatwienia sprawy.

    Jarek

  • 2. Data: 2006-06-19 19:28:14
    Temat: Re: Jak dlugo bank moze przechowywac dane osobowe?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jarek Dukat napisał(a):
    > Chcialem zapytac, jak dlugo bank ma obowiazek przechowywac dane klienta,
    > i jak dlugo _ma_prawo_ je przechowywac i potem bezwzglednie musi sie
    > tych danych pozbyc?
    Nie wiem jak dlugo ma obowiazek ale prawo ma ihmo do konca swiata i o
    jeden dzien dluzej;) A powaznie - po prostu niech mama wysle do banku
    pismo ze nie zgadza sie na przetwarzanie jej danych osobowych.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-06-19 21:00:43
    Od: "remarque77" <r...@n...onet.eu>

    Użytkownik "Jarek Dukat" <n...@f...news> napisał w wiadomości
    > Moja mama 11 lat temu brala kredyt w Lukas Banku, jakis taki krotki 6

    Zamykając konto w millenium zażądałem żeby nie
    przysyłali reklam. Nie przysłali ani razu.

    Z kolei citi odpowiedziało mi na piśmie że reklam
    nie przyśle ale musi mnie mieć w bazie danych przez
    5 lat od zamknięcia konta. Jakiś przepis bankowy.

    pozdrawiam
    jarek

  • 4. Data: 2006-06-19 22:37:54
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > nie przyśle ale musi mnie mieć w bazie danych przez
    > 5 lat od zamknięcia konta. Jakiś przepis bankowy.

    Twoje dane beda dluzej trzymane przez bank, bo nakazuje to prawo, a nie
    widzimisie banku.

  • 5. Data: 2006-06-19 22:58:38
    Od: "remarque77" <r...@n...onet.eu>

    > Twoje dane beda dluzej trzymane przez bank, bo nakazuje to prawo, a nie
    > widzimisie banku.

    Miałem na myśli prawo bankowe, albo ustawę, nie widzimisię banku.
    Muszą te dane utrzymywać.

    jarek

  • 6. Data: 2006-06-19 22:59:39
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Te reklamowki zrobily sie na tyle upierdliwe, ze namowilem mame do
    > zalatwienia sprawy.

    Dawno temu szukalem pracy i wyslalem rowniez paiery do Rajfajzena. W
    odpowiedzi przez rok dostawalem oferty zalozenia konta, lokaty itp. Musialem
    napisac, zeby sie od...lili ode mnie.

  • 7. Data: 2006-06-20 05:25:07
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Dukat wrote:
> [...]
    > tych danych pozbyc?
    > Te reklamowki zrobily sie na tyle upierdliwe, ze namowilem mame do

    Przechowywać, a przetwarzać to dwie różne sprawy.
    Przchowywać będą i nie masz na to wpływu.
    Natomiast używać do czegoś innego niż "historia" możesz im zakazać w
    każdej chwili wysyłając pismo z prośbą o zaprzestanie przetwarzania
    danych w celach marketingowych.

  • 8. Data: 2006-06-20 07:05:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > Przechowywać, a przetwarzać to dwie różne sprawy.

    Tak gwoli ścisłości. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych
    przechowywanie danych też jest ich przetwarzaniem.

    Art. 7. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    2) przetwarzaniu danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje
    wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie,
    przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a
    zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych,

  • 9. Data: 2006-06-20 11:32:15
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 19 Jun 2006 21:24:48 +0200, w <e76tm1$9d4$1@inews.gazeta.pl>, Jarek Dukat
    <n...@f...news> napisał(-a):

> [...]
    > Chcialem zapytac, jak dlugo bank ma obowiazek przechowywac dane klienta,
    > i jak dlugo _ma_prawo_ je przechowywac i potem bezwzglednie musi sie

    Twoja mama nie przeczytała umowy, którą podpisywała, i wyraziła zgodę na
    przetwarzanie danych w celach marketingowych. Niech pójdzie i ją odwoła.

  • 10. Data: 2006-06-20 16:16:25
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    badzio napisał(a):
    > Nie wiem jak dlugo ma obowiazek ale prawo ma ihmo do konca swiata i o
    > jeden dzien dluzej;) A powaznie - po prostu niech mama wysle do banku
    > pismo ze nie zgadza sie na przetwarzanie jej danych osobowych.

    \ale przechowywanie to też przetwarzanie ;-)