  • Data: 2003-08-29 16:48:48
    Temat: Re: JAKI FUNDUSZ EMERYTALNY WYBRAĆ ??
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> szukaj wiadomości tego autora

    avril wrote:
    > Witam. Za dwa tygodnie podejmuje swoją pierwszą prace. Podobno na wybranie
    > funduszu emerytalnego mam 7 dni czasu. W zwiazku z tym chcialam zapytac jaki
    > fundusz moglibyscie mi polecic ? Czym sie kierowac przy takim wyborze ? Moze
    > na rynku jakieś sie wyjątkowo sprawdzily ?

    Jak system startował wybierało się właściwie tylko w oparciu o wysokość
    opłat i zupełnie nieracjonalny czynnik jakim jest zaufanie do
    udziałowców. Po tych kilku latach można jednak wstepnie porownać wyniki
    dotychczasowych inwestcyji. jest to bardzo proste gdyż wszystkie OFE
    startowały z wartością jednostki sztucznie ustalona na poziomie 10 zł.
    teraz waha się ona od 15 zł 10 gr do 18 zł 97 gr. OFE, których wartość
    jednostki przekroczyła 18 zł to Polsat (18,97 zł), ING Nationale
    Nederlanden (18,96 zł) i Sampo (18,58 zł). Za outsiderów mozna uznać
    Kredyt bank (15,10 zł), Pekao (16,09 zł), Pocztylion (16,44 zł), AIG
    (16,47 zł), Skarbiec-Emerytura (16,55 zł), Allianz (16,95 zł). Reszta to
    średniaki, których jednostak jest warta 17-18 zł.