    From: Bartol Partol <b...@p...c>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo zmiana %% ;)
    Date: Wed, 19 Mar 2003 12:14:43 +0100

    Użytkownik Wojtek Piecek napisał:

    > No tak, ale 1) kiedys bylo tak ze byl ladny rachunek, ladnie
    > oprocentowany, z ladnym interfejsem, i mial wade bo byl platny za
    > niektore uslugi. Teraz placisz za chyba wszystko. 2) jest takie cos

    Poza wyplatami z bankomatow BP. To wlasciwie pozytywna zmiana, bo kiedys
    byly tylko wyplaty z Euronetu za 1 zl. Ale to szczegol.

    Ja place w Millenium 1 zl za kazda wyplate i malo mi to nie przeszkadza,
    bo mam sporo bankomatow w okolicy i nie musze biegac po kase (pomijam
    to, ze rzadko wyplacam kase, bo generalnie place kartami). Wole zaplacic
    1 zl za wyplate z bankomatu, ktory mam pod reka niz zapier*&^%$ 2 km po
    to by wyplacic za darmo (majac rachunek w innym banku).

    Kiedys jechalem sobie taryfa i jakos rozmowa trafila na bankomaty.
    Kierowiec opowiadal, ze miewal pasazerow, ktorzy potrafili jechac przez
    pol miasta do bankomatu swojego banku i zaplacic 30 zl za kurs, niz
    wyplacic kase w obcym bankomacie. To bylo ladnych pare lat temu, gdy
    bankomatow bylo niewiele, ale juz byly porozumienia miedzy bankami o
    wzajemnych wyplatach. Coz, glupota ludzka nie zna granic.

    > jak kropla ktora przepelnia czare - i dla niektorych moze byc sposob
    > wprowadzenia kolejnego udogodnienia, obnizka %%ow, podwyzszenie kosztu
    > prowadzenia. To nie jest tak ze to tylko dzieki temu, ale to moze po
    > prostu przelepnic czare.

    Faktem jest, ze sposob wprowadzenia ostatnich zmian w TOiP to skandal,
    ale jak sie poczyta te grupe, to nie ma banku, ktory by czyms mniej lub
    bardziej powaznym ludziom nie podpadl. To akurat polska specyfika.

    > Nie, nie rozumiesz. Jak jestes np. student to 50zl przeliczasz na
    > odpowiednia ilosc piwa (znajomy przeliczal 25l plecak na 50
    > butelek). Jak generalnie malo zarabiasz to ... cholera, raczej konta w
    > inteligo nie zalozysz i tak ;-) Wroc, inaczej.

    OK. Ale studentowi trudno bedzie uzbierac 50 z odsetek, wiec nie podpada
    on pod rozwazania. ;-)

    > Ja bym raczej ocenial nie w bezwzgledniej cenie, ale raczej w %% do
    > dochodu osoby zainteresowanej. 50 to jest w moich zarobkach malo,

    No dokladnie.

    > nawet w skali miesiaca, ale i tak jak mam wybrac, to wole wplacic je
    > na hospicjum (btw, zarabiasz duzo, wplac: http://www.hospicjum.waw.pl)
    > niz dawac je bankowi. Bo nie jest to __koszt__ przelewu (wiesz ile
    > kosztuje naprawde przelew bank?), to jest kwota jaka oni wymyslili
    > sobie pobierac od wytresowanych klientow.

    Ile kosztuje przelew? Dlaczego jesli sie godze na dane warunki
    prowadzenia konta, to jestem wytresowany? Bank moze zaproponowac dowolna
    oplate za transakcje, a ja moge sie na to zgodzic lub nie, w koncu mam
    wybor. 99 groszy za przelew, ktory moge wykonac w 2 minuty nie ruszajac
    sie od komputera jest dla mnie jak najbardziej do przyjecia. Czasem
    jeszcze doplace 50 groszy i machne przelew z komorki.

    > Dobra, nie bede wiecej pisal. I wiem ze przelew w okienku w pbk
    > kosztuje (chyba wciaz) 4.50. Zgroza.

    W koncu na te pania co siedzi w okienku bank musi zarobic. Chyba ze
    powinna pracowac za darmo.

    Bartol