    Subject: Re: Inteligo rozwiązuje umowy.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Wed, 28 Apr 2021 20:24:27 +0200

    > Pytanie czy był to oddział banku niemieckiego czy osobny bank - niby bank
    prowadziła osobna spółka akcyjna z polskiego KRS (oczywiście jedynym właścicielem był
    ten niemiecki bank, niezły był też kapitał, ponad 150M, to więcej niż niejeden obecny
    bank

    No przecież masz w KRS, że nie oddział tylko polska spółka, której jedynym
    udziałowcem był Bankgesellschaft Berlin AG

    > A i jeszcze ciekawi mnie słowo "oddział" - czy bank musi mieć koniecznie oddziały,
    nawet jak ma tylko jeden? Czyli musi mieć centralę i choć jeden oddział?

    To bardziej kwestia pomieszania nazewnictwa z różnych ustaw, bo oddział
    przedsiębiorcy, to zawsze będzie ten zdefiniowany wg ustawy o
    działalności gospodarczej.
    I jeśli prawo bankowe jakoś tam to definiuje po swojemu, to żeby
    formalnie było oddziałem musi spełniać ustawowe warunki.

    > A PKO zmieniło tylko 10 pierwszych cyfr? Ciekawe, czy ten algorytm sumy kontrolnej
    działa właśnie tak, że jak się zmieni tylko cyfry od trzeciej do dziesiątej (licząc
    lamersko od jeden ;) to niezależnie od tego, jakie są cyfry od jedenastej do
    dwudziestej szóstej, suma kontrolna dalej będzie stała (oczywiście z
    prawdopodobieństwem 99% inna)?

    W sumie, to chyba algorytm się zachował prawidłowo, bo we wszystkich
    nowych numerach rachunku (podstawowy, dodatkowy, firmowy)
    była jednakowa liczba kontrolna 50. Ale już rachunek VAT przy
    zachowanym oddziale 558 1111 ma 18 z przodu?

    > To mojeID jest jednak trochę przydatne, pozwala logować się do stron rządowych bez
    SMSów

    To zależy od oprogramowania strony.
    Na niektóre strony potrzebuje SMS.