  • 1. Data: 2021-04-16 13:09:50
    Temat: Inteligo rozwiązuje umowy.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dostałem wczoraj polecony z potwierdzeniem odbioru (najpierw podpis na komputerku, a
    potem jeszcze na żółtej karteczce - cóż, dobrze, że w końcu mają komputerki i zaczęli
    takie listy nosić do domów, do niedawna komputerków nie mieli i nosili tylko awiza, a
    po list samemu na pocztę trzeba było ganiać - choć jedna korzyść z pandemii, że w
    końcu w tej mojej nieszczęsnej dwuokienkowej filii nie ma kolejek, przynajmniej przed
    południem - wcześniej były przez całą dobę) ze skarbonki, a w nim wypowiedzenie umowy
    z powodu braku obrotów przez 6 miesięcy.

    Jako że i tak do inteligo dzwoniłem (czeka się 20 minut), to zapytałem, czy można to
    cofnąć. Póki co odpowiedź, że nie - ale być może pani sprawdzała opcję wypowiadania
    po 10 latach nieaktywności.
    Choć kto wie, może ogólnie są niewzruszalni w tych decyzjach.
    Ale póki co inteligo nie znika z oferty, więc po wypowiedzeniu będę mógł znów
    otworzyć. Ew. mogę to sobie przyśpieszyć samemu wypowiadając umowę - wtedy
    wypowiedzenie jest miesięczne ;>
    Dobrze, że zaczęli od najmniej problemowego - choć kto wie, może jeszcze przyjdą
    listy z wypowiedzeniem rachunku żony oraz wspólnego?
    Na wszelki wypadek po złotówce na rachunki dziś posłałem.

    W sumie inteligo potrzebne mi jest jako drugi backup - choć ostatnio ujawniła się
    jeszcze jedna przydatna funkcjonalność - mają to "mojeID", które na różnych stronach
    państwowo/rządowych działa analogicznie jak logowanie profilem zaufanym i przydaje
    się, gdy trzeba się gdzieś tak zalogować na nie do końca zaufanym komputerze.
    Choć właśnie dlatego do inteligo dzwonię - żeby tak się zalogować, zmieniłem hasło w
    inteligo - potem zapomniałem je zmienić - a potem zapomniałem to zmienione ;>
    Dlatego właśnie dzwonię drugi raz - pierwszy raz i tak mi się udało, że jest
    możliwość, że wyślą identyfikator mailem - nie pamiętam go, bo loguję się aliasem, a
    umowa w domu leży.

  • 2. Data: 2021-04-17 01:28:15
    Temat: Re: Inteligo rozwiązuje umowy.
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

> [...]
    się, gdy trzeba się gdzieś tak zalogować na nie do końca zaufanym komputerze.

    Moje jedyne konto z kartą zdrapką :D
    Debetówka podwiązana do różnych drobnych płatności typu netflix, spotify
    itd... akurat stówka z okładem aby za karte nie płacić ;)
    Konto mam od samego początku - chyba było to e-pko z takim niebieskim
    kalkulatorkiem/tokenem :)

    Też na początku korzystałem z pośrednictwa dostępu do epuap,
    ale później postanowiłem się "odwiązać", a żeby nie ganiać do UW
    zweryfikowałem się podpisem kwalifikowanym

    Pozdro

  • 3. Data: 2021-04-17 06:40:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Waldek <m...@a...nie.dam> writes:

    [..]

> [...]
    > spotify itd... akurat stówka z okładem aby za karte nie płacić ;)
    > Konto mam od samego początku - chyba było to e-pko z takim niebieskim
    E-e. Inteligo, a e-pko to były 2 różne byty.
    Owszem później, e-pko zmieniło nazwę na "PKO inteligo" chyba, ale to cały
    czas nie było https://inteligo.pl/

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2021-04-20 12:16:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 06:42:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    > E-e. Inteligo, a e-pko to były 2 różne byty.
    > Owszem później, e-pko zmieniło nazwę na "PKO inteligo" chyba, ale to cały

    Nie wiem, czy coś w Matrixie zmienili, ale tak mi się zdaje, że kiedyś czytałem, że
    inteligo najpierw był osobnym bankiem, a potem kupiła je skarbonka - głównie z powodu
    ST, bo ten pierwszy skarbonkowy był tak fatalny że szkoda gadać i szybko przenieśli
    wszystko na "platformę" od inteligo, oczywiście zmieniając kolorystykę.
    A teraz w wiki widzę, że inteligo od samego początku było własnością skarbonki....

    Cóż, zobaczymy czy mi zamkną, póki co dostałem rozczulającą prośbę o to, żeby
    przesłać skan pisma, jakie od nich dostałem, bo dział reklamacji nie ma dostępu do
    korespondencji, którą inne działy inteligo do mnie wysłały...
    Skan wysłałem, podobno się sprawą zajęli.
    Mam nadzieję, że się uda, bo przy ponownym zakładaniu znów trzeb się będzie chrzanić
    z debetówką - nadal nie dają możliwości zamówienia bez debetówki. Małym pocieszeniem
    może być kolejna teczuszka - chyba że już nie dają...

  • 5. Data: 2021-04-20 12:39:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    > skarbonka - głównie z powodu ST, bo ten pierwszy skarbonkowy był tak
    > fatalny że szkoda gadać i szybko przenieśli wszystko na "platformę" od

    NIe tyle przenieśli co skopiowali i było "Inteligo" i "PKO Inteligo"
    (wypadało by wikipedię poprawić)

    > inteligo, oczywiście zmieniając kolorystykę.
    > A teraz w wiki widzę, że inteligo od samego początku było własnością skarbonki....
    Na jakiej wiki?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligo - to wyraźnie jest napisane że
    najpierw byl "B*ft Berlin AG"

    KJ

    <dark> Turns out that grep returns error code 1 when there are no matches.
    I KNEW that. Why did it take me half an hour?
    -- Seen on #Debian

  • 6. Data: 2021-04-20 17:20:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 12:40:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > NIe tyle przenieśli co skopiowali i było "Inteligo" i "PKO Inteligo"
    > (wypadało by wikipedię poprawić)

    Jak masz pewność to popraw, przecież od tego wikipedia jest wiki.

    > Na jakiej wiki?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligo - to wyraźnie jest napisane że
    > najpierw byl "B*ft Berlin AG"

    Hmm, to albo zmienili z powrotem albo do mnie nie dotarło.
    Namieszali mi chyba tylko inteligo financial services sa.
    Ale jak inteligo nie było od początku własnością skarbonki, tylko tego niemieckiego
    banku, to przecież musiało założyć własny bank - to było jeszcze przed unią, więc nie
    mogli w PL otworzyć oddziału.
    Rzućcie okiem a na numer konto w inteligo, jaki ma wyróżnik?
    Ja mam z 2011, więc już 102.
    Ale wg NBP skarbonka ma też 144, 9045 i 70210.
    Hmmm, trochę mało, czterocyfrowe to spółdzielnie (choć może to 9045 to d. inteligo -
    po prostu założyly bank spółdzielczy, może łatwiej niż SA?), pięciocyfrowe to SKOKi
    (pewnie jakiś upadły zjedzony przez skarbonkę) a 144 to pewnie b. nordea (nordea jako
    oddział w PL ma 256).
    Heh, ale w sumie 191 mają i santander i deutsche bank (oprócz 188, pewnie
    pozostałości frankowych - hmm, ale ZTCP to mieli frankowym zmieniać konta, ale może
    źle pamiętam) - to jak sobie z tym KIR radzi?

  • 7. Data: 2021-04-20 18:40:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Jak masz pewność to popraw, przecież od tego wikipedia jest wiki.
    Żeby to zrobić dobrze, trzeba by sporo w papierach pogrzebać. Nie wiem
    czy mam czas :(

> [...]
    banku, to przecież musiało założyć własny bank - to było jeszcze przed unią, więc nie
    "Umowa między Oddziałem Bankgesellshaft Berlin (Polska) Spółka Akcyjna z
    siedzibą w Warszawie ... KRS 0000003029 (i nawet jest w krs) a
    .. Kamilem Jońca
    > Rzućcie okiem a na numer konto w inteligo, jaki ma wyróżnik?
    > Ja mam z 2011, więc już 102.
    11 (liczba kontrolna zawsze była 11) 20901024 (bank) ...
    po przejęciu przez PKOBP zmieniły się wszystkie rachunki na
    50 1020 5558 ...
    a później chyba odeszli od stałej liczby kontrolnej.

    KJ

  • 8. Data: 2021-04-28 17:43:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 18:42:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > "Umowa między Oddziałem Bankgesellshaft Berlin (Polska) Spółka Akcyjna z
    > siedzibą w Warszawie ... KRS 0000003029 (i nawet jest w krs) a

    Gwoli ścisłości w KRS jest, ale wykreślony.
    Jak jednak widać rzeczywiście mieli w PL bank.
    Pytanie czy był to oddział banku niemieckiego czy osobny bank - niby bank prowadziła
    osobna spółka akcyjna z polskiego KRS (oczywiście jedynym właścicielem był ten
    niemiecki bank, niezły był też kapitał, ponad 150M, to więcej niż niejeden obecny
    bank w PL i to z pierwszej dziesiątki) bo np. w KRS mamy też:
    RAIFFEISEN BANK POLSKA SPÓŁKA AKCYJNA KRS0000014540 wykreślony 2019-02-04
    oraz
    RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG (SPÓŁKA AKCYJNA) ODDZIAŁ W POLSCE KRS 0000753494
    wpisany 2018-10-23 - i co to właściwie jest, osobna firma czy nie?

    A i jeszcze ciekawi mnie słowo "oddział" - czy bank musi mieć koniecznie oddziały,
    nawet jak ma tylko jeden? Czyli musi mieć centralę i choć jeden oddział?

    > 11 (liczba kontrolna zawsze była 11) 20901024 (bank) ...
    > po przejęciu przez PKOBP zmieniły się wszystkie rachunki na
    > 50 1020 5558 ...
    > a później chyba odeszli od stałej liczby kontrolnej.

    Później odeszli, ja mam różne.
    Ale z tym 11 świetny pomysł, trzeba poświęcić na to tylko 2 z 26 cyfr rachunku (czy
    też 2 z 16, jakie bank ma do dowolnej dyspozycji) a odchodzi problem z sortowaniem.
    Samo 11 też bardzo mądrze - zer na początku nie należy dawać, bo potem jest problem
    "excel zjadł zero na początku" - jak np. teraz w podstawówkach (zżera zera na
    początku PESELi dzieci urodzonych w latach 2000-2009).
    A PKO zmieniło tylko 10 pierwszych cyfr? Ciekawe, czy ten algorytm sumy kontrolnej
    działa właśnie tak, że jak się zmieni tylko cyfry od trzeciej do dziesiątej (licząc
    lamersko od jeden ;) to niezależnie od tego, jakie są cyfry od jedenastej do
    dwudziestej szóstej, suma kontrolna dalej będzie stała (oczywiście z
    prawdopodobieństwem 99% inna)?
    Inna sprawa po co w ogóle je zmieniali - chyba że wtedy jeszcze nie było możliwości,
    by bank miał więcej niż jeden identyfikator. Tego 209 na liście z NBP nie ma.

    Zaś w temacie - inteligo przysłało kolejne listy - tym razem z wypowiedzeniem konta
    wspólnego, z przelewami nie zdążyłem - przelewy 16 kwietnia, pismo wysłali 15
    kwietnia (a datę ma 5 kwietnia).
    Żonie jeszcze nie przysłali wypowiedzenia - może przynajmniej z jej kontem zdążyłem.
    A na reklamację z prośbą o niezamykanie odpowiedzieli, że zdania nie zmienią.
    Kurtałka, takie numery to tylko w skarbonce chyba. Cóż, trzeba będzie otworzyć nowe
    (i znów chrzanić się z debetówką), o ile w ogóle tego nie zamkną. To mojeID jest
    jednak trochę przydatne, pozwala logować się do stron rządowych bez SMSów (przez
    profil zaufany są dwa). Oni chyba przyjęli to za jakiś punkt honoru - że "nie będzie
    PSD2 im pluć w twarz". Na konto żony wciąż można się zalogować bez SMSa - i nigdy
    podawać go nie trzeba było.

  • 9. Data: 2021-04-28 17:46:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 18:42:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Żeby to zrobić dobrze, trzeba by sporo w papierach pogrzebać. Nie wiem
    > czy mam czas :(

    Za dawnych dobrych studenckich czasów, gdy z newsów czytałem tylko p.r.h.n. (i w
    ogóle pojawiały się tam wtedy posty), bo innych się nie dało z uwagi na ilość ruchu,
    zgadało się nam z kolegą właśnie o usenecie - a na moje pytanie: "To Ty masz czas
    czytać grupy dyskusyjne?" odpowiedział: "Lepiej mnie zapytaj, czy mam czas na
    cokolwiek innego!" ;>

  • 10. Data: 2021-04-28 20:24:27
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    ten niemiecki bank, niezły był też kapitał, ponad 150M, to więcej niż niejeden obecny

    No przecież masz w KRS, że nie oddział tylko polska spółka, której jedynym
    udziałowcem był Bankgesellschaft Berlin AG

    > A i jeszcze ciekawi mnie słowo "oddział" - czy bank musi mieć koniecznie oddziały,
    nawet jak ma tylko jeden? Czyli musi mieć centralę i choć jeden oddział?

    To bardziej kwestia pomieszania nazewnictwa z różnych ustaw, bo oddział
    przedsiębiorcy, to zawsze będzie ten zdefiniowany wg ustawy o
    działalności gospodarczej.
    I jeśli prawo bankowe jakoś tam to definiuje po swojemu, to żeby
    formalnie było oddziałem musi spełniać ustawowe warunki.

> [...]
    lamersko od jeden ;) to niezależnie od tego, jakie są cyfry od jedenastej do
    dwudziestej szóstej, suma kontrolna dalej będzie stała (oczywiście z

    W sumie, to chyba algorytm się zachował prawidłowo, bo we wszystkich
    nowych numerach rachunku (podstawowy, dodatkowy, firmowy)
    była jednakowa liczba kontrolna 50. Ale już rachunek VAT przy
    zachowanym oddziale 558 1111 ma 18 z przodu?

    > To mojeID jest jednak trochę przydatne, pozwala logować się do stron rządowych bez
    SMSów

    To zależy od oprogramowania strony.
    Na niektóre strony potrzebuje SMS.