    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 28 Apr 2021 08:43:19 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Inteligo rozwiązuje umowy.
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 18:42:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    niemieckiego banku, to przecież musiało założyć własny bank - to było jeszcze przed
    unią, więc nie mogli w PL otworzyć oddziału.
    > "Umowa między Oddziałem Bankgesellshaft Berlin (Polska) Spółka Akcyjna z
    > siedzibą w Warszawie ... KRS 0000003029 (i nawet jest w krs) a
    > .. Kamilem Jońca

    Gwoli ścisłości w KRS jest, ale wykreślony.
    Jak jednak widać rzeczywiście mieli w PL bank.
    Pytanie czy był to oddział banku niemieckiego czy osobny bank - niby bank prowadziła
    osobna spółka akcyjna z polskiego KRS (oczywiście jedynym właścicielem był ten
    niemiecki bank, niezły był też kapitał, ponad 150M, to więcej niż niejeden obecny
    bank w PL i to z pierwszej dziesiątki) bo np. w KRS mamy też:
    RAIFFEISEN BANK POLSKA SPÓŁKA AKCYJNA KRS0000014540 wykreślony 2019-02-04
    oraz
    RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG (SPÓŁKA AKCYJNA) ODDZIAŁ W POLSCE KRS 0000753494
    wpisany 2018-10-23 - i co to właściwie jest, osobna firma czy nie?

    A i jeszcze ciekawi mnie słowo "oddział" - czy bank musi mieć koniecznie oddziały,
    nawet jak ma tylko jeden? Czyli musi mieć centralę i choć jeden oddział?

    > 11 (liczba kontrolna zawsze była 11) 20901024 (bank) ...
    > po przejęciu przez PKOBP zmieniły się wszystkie rachunki na
    > 50 1020 5558 ...
    > a później chyba odeszli od stałej liczby kontrolnej.

    Później odeszli, ja mam różne.
    Ale z tym 11 świetny pomysł, trzeba poświęcić na to tylko 2 z 26 cyfr rachunku (czy
    też 2 z 16, jakie bank ma do dowolnej dyspozycji) a odchodzi problem z sortowaniem.
    Samo 11 też bardzo mądrze - zer na początku nie należy dawać, bo potem jest problem
    "excel zjadł zero na początku" - jak np. teraz w podstawówkach (zżera zera na
    początku PESELi dzieci urodzonych w latach 2000-2009).
    A PKO zmieniło tylko 10 pierwszych cyfr? Ciekawe, czy ten algorytm sumy kontrolnej
    działa właśnie tak, że jak się zmieni tylko cyfry od trzeciej do dziesiątej (licząc
    lamersko od jeden ;) to niezależnie od tego, jakie są cyfry od jedenastej do
    dwudziestej szóstej, suma kontrolna dalej będzie stała (oczywiście z
    prawdopodobieństwem 99% inna)?
    Inna sprawa po co w ogóle je zmieniali - chyba że wtedy jeszcze nie było możliwości,
    by bank miał więcej niż jeden identyfikator. Tego 209 na liście z NBP nie ma.

    Zaś w temacie - inteligo przysłało kolejne listy - tym razem z wypowiedzeniem konta
    wspólnego, z przelewami nie zdążyłem - przelewy 16 kwietnia, pismo wysłali 15
    kwietnia (a datę ma 5 kwietnia).
    Żonie jeszcze nie przysłali wypowiedzenia - może przynajmniej z jej kontem zdążyłem.
    A na reklamację z prośbą o niezamykanie odpowiedzieli, że zdania nie zmienią.
    Kurtałka, takie numery to tylko w skarbonce chyba. Cóż, trzeba będzie otworzyć nowe
    (i znów chrzanić się z debetówką), o ile w ogóle tego nie zamkną. To mojeID jest
    jednak trochę przydatne, pozwala logować się do stron rządowych bez SMSów (przez
    profil zaufany są dwa). Oni chyba przyjęli to za jakiś punkt honoru - że "nie będzie
    PSD2 im pluć w twarz". Na konto żony wciąż można się zalogować bez SMSa - i nigdy
    podawać go nie trzeba było.