    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 20 Apr 2021 08:20:37 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Inteligo rozwiązuje umowy.
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 12:40:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > NIe tyle przenieśli co skopiowali i było "Inteligo" i "PKO Inteligo"
    > (wypadało by wikipedię poprawić)

    Jak masz pewność to popraw, przecież od tego wikipedia jest wiki.

    > Na jakiej wiki?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligo - to wyraźnie jest napisane że
    > najpierw byl "B*ft Berlin AG"

    Hmm, to albo zmienili z powrotem albo do mnie nie dotarło.
    Namieszali mi chyba tylko inteligo financial services sa.
    Ale jak inteligo nie było od początku własnością skarbonki, tylko tego niemieckiego
    banku, to przecież musiało założyć własny bank - to było jeszcze przed unią, więc nie
    mogli w PL otworzyć oddziału.
    Rzućcie okiem a na numer konto w inteligo, jaki ma wyróżnik?
    Ja mam z 2011, więc już 102.
    Ale wg NBP skarbonka ma też 144, 9045 i 70210.
    Hmmm, trochę mało, czterocyfrowe to spółdzielnie (choć może to 9045 to d. inteligo -
    po prostu założyly bank spółdzielczy, może łatwiej niż SA?), pięciocyfrowe to SKOKi
    (pewnie jakiś upadły zjedzony przez skarbonkę) a 144 to pewnie b. nordea (nordea jako
    oddział w PL ma 256).
    Heh, ale w sumie 191 mają i santander i deutsche bank (oprócz 188, pewnie
    pozostałości frankowych - hmm, ale ZTCP to mieli frankowym zmieniać konta, ale może
    źle pamiętam) - to jak sobie z tym KIR radzi?