  • 31. Data: 2004-11-18 08:02:12
    Temat: Re: Inteligo
    Od: "Kasislawek" <k...@v...pl>

    > Tak jeszcze na boku mi się nasunęło: wydaje mi się, że trochę źle
    > wybrałaś bank. inteligo jest raczej bankiem dla 'zwykłego człowieka',
    > dla którego wydanie jednorazowo 20.000 złotych to naprawdę poważna
    > sprawa. Profil który się wyłania z orginalnego postu (częste przelewy
    > na sumy kilkudziesięciotysięczne) pasuje mi raczej do jakiegoś
    > indywidualnego bankingu, z opiekunem konta itp itd. Trudno mi tu
    > polecać konkretny bank bo nie mam tego typu doświadczeń ale swego
    > czasu ludzie pisali ciepło np. o tego typu obsłudze w Fortisie.
    Witam!
    Wiesz kiedyś zastanawiałam się nad tym,ale:
    1.To jest obrót 3,czasem 2 przelewy w ciągu miesiąca(po prostu sprzedaż akcji
    na giełdzie,nie ma nic nowego,ciekawego do kupienia,wtedy przelew na ROR,mała
    analiza techniczna,coś się klaruje wtedy z powrotem do BM i zakup).ROR nadaje
    się do tego idealnie.
    2.Nie wiem jak jest obecnie w Fortis,ale kiedyś wołali za to trochę grosza,a ja
    naprawdę nie lubie robić czegoś co mogę mieć taniej i we własnym zakresie:)
    Pozdrawiam dziękując za radę
    Kasislawek

  • 32. Data: 2004-11-18 09:13:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Slawek Kos wrote:

    > No co ty? Nowy? Nie wiesz, ze Glenn zawsze wie lepiej...? ;-)

    Przeczytaj odpowiedź autorki wątku na post Homera. Jego "teoria" się nie
    potwierdziła. Więc może zamiast wycieczek osobistych coś "w temacie"
    napiszesz?

  • 33. Data: 2004-11-18 09:15:28
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Homer Simpson wrote:

    >Nic nie
    > upadło, tylko czytać nie umiecie. Oboje. Pozdro.

    No i Twoja piętrowa teoria jakoś nie znalazła potwierdzenia (vide: odpowiedź
    autorki wątku). Więc może zamiast budować dziwne konstrukcje "co by było
    gdybym miał rację" odniesiesz się do realnej sytuacji? Umiejętność czytania
    też Ci się w tym przyda.

  • 34. Data: 2004-11-18 17:27:08
    Od: "Homer Simpson" <z...@g...pl>

    Kasislawek <k...@v...pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Jesteś chyba pracownikiem tego banku, bo bronisz go niesamowicie.

    Gdybym był pracownikiem banku, to zamiast wdawać się w dyskusje, po prostu bym
    to sprawdził.

    > Odpowiem na dwa maile,bo w poprzednim napisałeś,że rzucałam mięsem-ja się
    > pytam,w którym miejscu????

    A wktórym miejscu napisałem, że TY rzucasz mięsem? Użyłem formy bezosobowej,
    natomiast Ty określasz człowieka mianem "jakiejś idiotki" tylko dlatego, że ma
    taką a nie inną pracę. Poza tym cały "fizjologiczny dyskurs", który się
    później wywiązał był na żenującym poziomie.

    > Po drugie nie wiem,gdzie inwestuję???Kto Ci powiedział,że ROR nie może być
    > powiązany z CDM właśnie PeKaO S.A??Skąd wniosek,że mam rachunek w BDM(chyba by
    > mi rozum musiało odebrać,żeby mieć tam rachunek.Ich platforma
    > jest "wspaniała",przez pół dnia nie można się zalogować,wiesza się co chwila-
    > źródło:współpracownik)???Do tej pory miałam rachunek inwestycyjny powiązany z
    > mbankiem,ale zachciało mi się poprawiać to co dobrze działało,na coś co w
    > zamierzeniu miało działać lepiej(zwiodła mnie ilość bankomatów:)))

    Rachunek Inteligo jest powiązany z funduszem inwestycyjnym zakładką
    "Inwstycje" - i jest to właśnie PKO CS - a mój wniosek wziął się z Twojego
    określenia: "konto powiązane z rachunkiem inwestycyjnym" - błędnie
    zrozumiałem, że chodzi Ci właśnie o to powiązanie każdego konta Inteligo,
    podczas gdy to o czym piszesz to tylko Twój sposób używania rachunku w
    Inteligo dla potzreb rachunku inwestycyjnego. Mój błąd, ale wynikający z
    Twojego braku precyzji.

    > Skąd wniosek,że przelew był zlecony na dzień następny,jeśli wyraźnie
    > napisałam,że zleciłam go z rana dnia chcąc,by na inwestycyjnym znalazły się z
    > rana dnia następnego(spodziewałam się,że wyjdzie o godz 9,albo najpóźniej 11)??

    A no stąd, że nigdzie tego nie napisałaś na kiedy zleciłaś ten przelew. Nawet
    tutaj piszesz kiedy to robiłaś i czego chciałaś, a mi chodzi o bardzo prostą
    rzecz: NA JAKI dzień zleciłaą ten przelew i KIEDY on faktycznie poszedł?
    Sytuację potwierdzania przelewów znam z doświadczenia i WIEM:
    1. Jeżeli przelew jest zlecony na dziś i są jeszcze sesje wychodzące w tym
    dniu ROBOCZYM (a może w Twoim przypadku był to dzień wolny od pracy kiedy bank
    nie może wykonać przelewu?) to jeżeli nie uda się potwierdzić przelewu, to
    taki przelew nie wychodzi i trzeba go zlecić ponownie.
    2. Jak pisałem wcześniej przelewy potwierdzane są ZWYKLE przed realizacją, ale
    spotkałem się z sytuacją, że konsultant Inteligo dzwonił po wykonaniu przelewu
    w celu jego potwierdzenia. Sprawdź więc na historii swojego rachunku i w
    kalendarzu czy dzień na który zleciłaś przelew był dniem roboczym i czy
    przypadkiem potwierdzenie nie nastąpiło po wykonaniu przelewu.

    > Tak masz rację kompletnie nie umiem czytać i pisać(bo skoro napisałam coś z
    > czego dało się wysnuć daaaaaaaaaaleko idące wnioski,to chyba nie umiem:))
    > Pozdrawiam
    > Kasislawek

    Glenn ma jednak rację, że moja teoria upadła, ze względu na moją błądną
    interpretację, że korzystałaś z zakładki "Inwestycje" w serwisie Inteligo.
    Konto w Inteligo mam ponad dwa lata i je sobie chwalę i może wiem o nim za
    dużo, żeby zrozumieć co autor postu miał na myśli.

  • 35. Data: 2004-11-19 11:06:05
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > podczas gdy to o czym piszesz to tylko Twój sposób używania rachunku w
    > Inteligo dla potzreb rachunku inwestycyjnego. Mój błąd, ale wynikający z

    Ja się jednak wtrącę ;-) Mylisz rachunek inwestycyjny z funduszem
    inwestycyjnym, ale konkludujesz, że Twój błąd jest skutkiem czyjegoś braku
    precyzji? No bez przesady :-)

> [...]
    > kalendarzu czy dzień na który zleciłaś przelew był dniem roboczym i czy
    > przypadkiem potwierdzenie nie nastąpiło po wykonaniu przelewu.

    Przelew został zlecony 16 listopada o 8 rano. Skoro pieniądze miały się
    znaleźć na rachunku inwestycyjnym w Pekao 17 listopada, to raczej nie był to
    przelew zlecony na 17.11. Stąd wynika kolejność: 8 rano 16.11 zlecenie,
    20.30
    16.11 telefon z potwierdzeniem. Trochę późno - i stąd zdenerwowanie zapewne,
    bo wtedy prawdopodobieństwo pojawienia się pieniędzy 17.11 przed południem
    maleją.

    > Konto w Inteligo mam ponad dwa lata i je sobie chwalę i może wiem o nim za
    > dużo, żeby zrozumieć co autor postu miał na myśli.

    To jednak chyba nie zależy od "stażu" w Inteligo :-)

  • 36. Data: 2004-11-19 11:24:22
    Od: "Homer Simpson" <z...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > bo wtedy prawdopodobieństwo pojawienia się pieniędzy 17.11 przed południem

    Jeżeli już próbujesz być przcyzyjny/a bądź do końca - skoro post jest z 16 i
    kasislawek pisze, że przelew zleciła wczoraj to mi wychodzi 15. Z całym
    szacunkiem, ale nie interesuje mnie Twoje "raczej" ani domysły tylko
    stwierdzenie faktu przez właściciela rachunku. Zadałem pytanie na kiedy został
    zlecony przelew? Brak odpowiedzi. Z doświadczenia wiem, że możliwe są
    następujące możliwości:
    1. Właściciel konta sam zlecił przelew na następny dzień, a potwierdzenie
    nastąpiło standardowo przed wysłaniem przelewu przez bank.
    2. Właściciel zlecił przelew na ten sam dzień, przelew poszedł najbliższą
    sesją wychodzącą (12:00), a pracownik banku zadzwonił wieczorem, aby
    potwierdzić ten przelew (dlaczego już po wykonaniu przelewu i co zrobiłby bank
    gdyby właściciel konta nie potwierdził - to już jest problem banku, nie klientów)
    3. Pracownicy próbowali się dodzwonić przed sesją, nie udało im się, bank
    zatrzymał przelew, a później zadzwonili, aby o tym poinformować.

    > To jednak chyba nie zależy od "stażu" w Inteligo :-)

    Jak wspomniałem sytuacje tego typu i inne znam z własnego doświadczenia, więc
    jedna kzależy.

  • 37. Data: 2004-11-19 11:29:33
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jeżeli już próbujesz być przcyzyjny/a bądź do końca - skoro post jest
    > z 16 i kasislawek pisze, że przelew zleciła wczoraj to mi wychodzi
    > 15.

    Ok - masz rację, ale to tylko pogarsza sprawę. Przelew zlecony 15,
    potwierdzają 16 wieczorem. Delikatnie mówiąc jest to powód do zdenerwowania.
    Na dodatek to obala Twoją kolejną teorię - a mianowicie, że telefon był PO
    wykonaniu przelewu, bo o tej porze kasa byłaby juz na rachunku w Pekao.

    Z całym szacunkiem, ale nie interesuje mnie Twoje "raczej" ani
    > domysły tylko stwierdzenie faktu przez właściciela rachunku. Zadałem
    > pytanie na kiedy został zlecony przelew?

    Z całym szacunkiem, ale jak na razie, to Twoje teorie RACZEJ się nie
    potwierdziły, a konstruowałeś juz ich kilka i co jedna, to bardziej
    fantastyczna :-)

    > Jak wspomniałem sytuacje tego typu i inne znam z własnego
    > doświadczenia, więc jedna kzależy.

    Od stażu w Inteligo nie zależy umiejętność zrozumienia co autor miał na
    myśli, co widać na Twoim przykładzie :-) Oczywiście piszę to "z całym
    szacunkiem" ;-)

  • 38. Data: 2004-11-19 11:44:23
    Od: "Homer Simpson" <z...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > Ok - masz rację, ale to tylko pogarsza sprawę. Przelew zlecony 15,
    > potwierdzają 16 wieczorem.

    Nie 16, tylko 15 wieczorem, a 16 o 12:55 kasislawek postanowiła podzielić się
    tym z resztą społeczności ;-O

    > Delikatnie mówiąc jest to powód do zdenerwowania.
    > Na dodatek to obala Twoją kolejną teorię - a mianowicie, że telefon był PO
    > wykonaniu przelewu, bo o tej porze kasa byłaby juz na rachunku w Pekao.

    A dlaczegóż Twoim zdaniem obala??? Jeszcze raz podkreślam - to jest problem
    banku, nie nasz, prawda? Co by z tym zrobili ich sprawa, ale takie sytuacje są
    do rozwiązania.

> [...]
    >
    > Z całym szacunkiem, ale jak na razie, to Twoje teorie RACZEJ się nie
    > potwierdziły, a konstruowałeś juz ich kilka i co jedna, to bardziej

    Od samego początku piszę, że przelew ZWYKLE jest potwierdzany PRZED
    realizacją. Ale to nie wyklucza prośby pracownika banku o stwierdzenie
    klienta: "Tak, to ja zleciłem przelew". Jedna teoria była fantastyczna, z
    powodu mojej nadinterpretacji, do czego się przyznałem. Nadal nie mamy
    odpowiedzi osoby zainteresowanej na kiedy tak naprawdę zleciła przelew i kiedy
    tak naprawdę został zrealizowany, więc nasze przepychanki są bezsensowne.
    Gdyby było jak twierdzisz, to przelew byłby wyrzucony i konieczne byłoby jego
    ponowne utworzenie ORAZ potwierdzenie, a tak przecież nie było.

  • 39. Data: 2004-11-19 15:50:38
    Temat: Re: Inteligo a % z lokaty
    Od: "Muminos" <w...@w...pl>

    zagadka (odpowiedz dam jak kilka osob sie ze mna zgodzi)

    ile wedlug Was powinno sie dostac na czysto kasy (19% podatek)
    z lokaty 1 miesiac na 4.7% (stale)
    od kwoty 10400,34 PLN
    wedlug mojej skromnej osoby ok 40 zl

  • 40. Data: 2004-11-19 16:17:16
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Muminos" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zagadka (odpowiedz dam jak kilka osob sie ze mna zgodzi)
    >
    > ile wedlug Was powinno sie dostac na czysto kasy (19% podatek)
> [...]

    10400 *0,047/12 * 0,81= ok < 33
    a gdzie tu ma byc zagadka ?