  • 1. Data: 2003-07-04 22:16:07
    Temat: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
    Od: "aleksandra" <a...@g...3d.pl>

    poradzcie mi co zrobic, bo rece opadaja...

    co miesiac oplacam skladke na ubezpieczenie dobrowolne do ZUS'u przelewem z
    inteligo przez formularz na ich stronie.
    1 lipca 2003 ok. godz. 19.00 (a wiec chyba po "normalnych" godzinach pracy)
    zrobilam zlecenie przelewu na nastepny dzien (z przyczyn oczywistych)
    180,23zl do ZUS.
    wylogowalam sie i od tego czasu nie zagladalam na konto. dzisiaj tj. 4 lipca
    patrze, a tu kasy jakos za malo i w "historii rachunku" DWA przelewy jednego
    dnia do zus'u opiewajace na 180,23zl kazdy!!! (oczywiscie juz zaksiegowane)
    tymczasem ja doskonale wiem, ze zlecilam tylko jeden przelew (bo i po co
    dwa?), nie bylo zadnych problemow z wyswietleniem strony, logowaniem,
    wpisywaniem kodu, ani innych podobnych.
    dzwonie wiec do infolinii i mowie w czym problem, a przemila pani stanowczym
    tonem wmawia mi ze system jest nieomylny, ze to technicznie niemozliwe zeby
    "samo sie przelalo drugi raz"i ze zrobilam dwa przelewy i to moj problem, a
    jak mi sie cos nie podoba to mam napisac pismo do zus'u o zwrot albo o
    zaksiegowanie na nastepny miesiac. zatkalo mnie totalnie. wiec sie pytam czy
    w takim razie jak sie robi wiecej niz jeden przelew do zus'u, to czy za
    kazdym razem trzeba zdrapywac i wpisywac numerek z karty kodow, wiec ona mi
    ze tak. no to chyba powinnam byla tak zrobic skoro rzekomo zlecilam dwa
    przelewy? ale nie zrobilam tak i zlecilam jeden przelew, a oni przelali dwa
    razy... :(((( nie wspomne, ze prowizje za przelew tez sobie wzieli dwa razy.
    oczywiscie, wydaje mi sie ze wycieczka do ZUS'u chyba najszybciej by
    rozwiazala moj problem, ale dlaczego mam poswiecac teraz swoj czas i
    pieniadze na odkrecanie czegos co oni schrzanili?! o 2,99zl za drugi
    przelew, odsetkach jakie bym otrzymala za te 180,23 przez ten miesiac i
    ewentualnych oplatach manipulacyjnych nalozonych przez ZUS nie wspomne...

    poradzcie mi prosze co mam zrobic i czy w ogole sie z nimi warto uzerac, bo
    moze szkoda nerwow i lepiej od razu zalatwic to samemu przez zus... a moze
    ktos mial podobny problem z inteligo?
    no i poza tym teraz sie zwyczajnie boje korzystac z konta, karty itd,itp..
    bo co jesli wezme np. z bankomatu 1000, a oni mi potraca z konta 2000????

    pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz,
    ola wolter

  • 2. Data: 2003-07-05 01:09:06
    Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <be4ubg$j7$1@korweta.task.gda.pl>, aleksandra wrote:

> [...]
    > przelewy? ale nie zrobilam tak i zlecilam jeden przelew, a oni przelali dwa

    Przeciez masz dowod w tej postaci ze w systemie jest ile juz kodow
    zuzylas. Przy nastepnym przelewie podaje konkretny numer kodu. Zadzwon
    jeszcze raz, moze trafisz na kogos kto nie bedzie wmawial
    "nieomylnosci", system to nie Papiez. A poza tym postrasz ich
    arbitrem, a jak nie pomoze to oddaj sprawe do arbitra, to nie drogo
    kosztuje, chyba 50 zl, jak wygrasz to oczywiscie bank placi, a ta
    sprawe mysle ze wygrasz.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-07-05 08:04:01
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule s...@s...ctnet.pl,
    niejaki(a): Miernik z adresu <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > arbitrem, a jak nie pomoze to oddaj sprawe do arbitra, to nie drogo
    > kosztuje, chyba 50 zl, jak wygrasz to oczywiscie bank placi, a ta

    To wszystko swoją drogą lecz problem zwrotu pieniędzy (raczej nierealne) lub
    przeniesienia wpłaty na przyszły miesiąc możesz załatwić tylko z zusem .
    Żaden bank nie ma prawa ingerować w konto zusowskie więc powinnaś zwrócić
    się sama do ZUS z odpowiednią dyspozycją . Bank można zmusić do
    odpowiedzialności i pokrycia ewentualnych strat ale on sam sprawy nie
    wyprostuje . ZUS-u nie interesuje pośrednik lecz właściciel konta i on jest
    stroną a nie bank . Ponieważ ZUS ma przyznane prawem dość dużo czasu na
    reakcję i wykonanie dyspozycji więc lepiej zadecydować o zaliczeniu nadpłaty
    na poczet przyszłych należności co uchroni Cię przed następną wpłatą składki
    w pełnej wysokości . Im wcześniej to zrobisz tym lepiej . Odpowiedzialność
    banku swoją drogą .

  • 4. Data: 2003-07-05 09:11:31
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To wszystko swoją drogą lecz problem zwrotu pieniędzy
    > (raczej nierealne) lub
    > przeniesienia wpłaty na przyszły miesiąc możesz załatwić
    > tylko z zusem .

    IMHO nie tędy droga. Jeśli bank wykonał przelew bez dyspozycji klienta to
    jest to "zabór mienia" i roszczenia są wobec banku a nie wobec ZUS-u. Może
    nawet policja? A czy bank zechce się domagać od ZUS-u zwrotu czy nie to już
    nie sprawa klienta. Natomiast co do ZUS-u to ja bym płacił dalej zgodnie z
    terminami.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-07-05 09:20:31
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "aleksandra" <a...@g...3d.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bo
    > moze szkoda nerwow i lepiej od razu zalatwic to samemu przez zus... a moze

    Nie, nikt nie miał takich problemów.

    Ale po prostu złóż reklamację. Masz do tego prawo - niech sprawdzą jakie
    kody i kiedy były używane.

    To nie Twoje zmartwienie, tylko ich - jeśli to co piszesz, jest prawdą.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-07-05 09:22:50
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To wszystko swoją drogą lecz problem zwrotu pieniędzy (raczej nierealne)
    lub

    Jak nierealne? Jeśli winny jest bank to nie jest to zmartwienie klienta,
    tylko PKO BP. I bank jest zobowiązany wyrównać środki na rachunku. Jak to
    zrobi - jego problem.

    > przeniesienia wpłaty na przyszły miesiąc możesz załatwić tylko z zusem .
    > Żaden bank nie ma prawa ingerować w konto zusowskie więc powinnaś zwrócić
    > się sama do ZUS z odpowiednią dyspozycją . Bank można zmusić do

    Powtarzam - to nie jest sprawa klienta. Klient składa reklamację we własnym
    banki i nie powinno obchodzić go nic innego.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 7. Data: 2003-07-05 10:31:20
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule be65db$qbd$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Wojciech Nawara z adresu <n...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak nierealne? Jeśli winny jest bank to nie jest to zmartwienie
    > klienta, tylko PKO BP. I bank jest zobowiązany wyrównać środki na

    Zakładamy że tak jest to kto jak nie właściciel konta w ZUSie jest
    wierzycielem banku ?
    (za nierealne miałem raczej na myśli bardzo niepraktyczne z punktu widzenia
    właściciela konta biorąc pod uwagę terminy ZUSu )

    > Powtarzam - to nie jest sprawa klienta. Klient składa reklamację we
    > własnym banki i nie powinno obchodzić go nic innego.

    Bank nie ma prawnego umocowania by ingerować w konto ZUSowskie płatnika .
    Jeśli ma zwrócić nienależnie pobraną kwotę z rachunku bankowego to
    jednocześnie musi się zwrócić się do właściciela rachunku ZUS o zwrot tejże
    kwoty co chyba nieraz było wałkowane na tej grupie . Właścicielami obu
    rachunków jest ta sama osoba więc po co komplikować sobie życie ? Bank ma
    umocowanie prawne by żądać zwrotu spornej kwoty i po niespełnieniu tego
    żądania w dość krótkim czasie ma prawo posunąć się do innych kroków gdy
    tymczasem ZUSowi pozostawiono dużo czasu na wypełnienie wyrażonej woli
    płatnika składek co może doprowadzić do jeszcze większego chwilowego
    obciążenia finansowego tegoż klienta banku . Po co iść po trupach za wszelką
    cenę kiedy można to załatwić w sposób bardziej praktyczny dla klienta ?

  • 8. Data: 2003-07-05 12:23:05
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <3f06aa40$2@news.home.net.pl>, oporek2 wrote:

    > Zak?adamy ?e tak jest to kto jak nie w?a?ciciel konta w ZUSie jest
    > wierzycielem banku ?
    > (za nierealne mia?em raczej na my?li bardzo niepraktyczne z punktu widzenia
    > w?a?ciciela konta bior?c pod uwag? terminy ZUSu )

    ZUS nie ma tu nic do rzeczy. Bank musi zwrocic to ze SWOICH pieniedzy,
    a czy i kiedy on (bank) to potem odzyska oz ZUSu to juz klienta nic
    nie obchodzi.

    > Bank nie ma prawnego umocowania by ingerowaae w konto ZUSowskie p?atnika .
    > Je?li ma zwróciae nienale?nie pobran? kwot? z rachunku bankowego to
    > jednocze?nie musi si? zwróciae si? do w?a?ciciela rachunku ZUS o zwrot tej?e

    Nie! Tlumacza Ci a Ty swoje...
    Niewazne czy bank poslal te kase do ZUSu czy tez poslal je na konto
    prezesa banku czy gdziekolwiek. One znikly z konta klienta (w banku) i
    bank ma je na te konto zwrocic, nie wazne skad wezmie na to kase.

    Prawdopodobnie powinien to bankowi zwrocic dostawca systemu
    informatycznego banku ktory pozwolil na taki blad _z WLASNEJ kieszeni.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl
    No Iraq war http://www.globalexchange.org/campaigns/iraq/invadeI
    raq082702.html
    Please call the White House +1-202-456-1111 or fax +1-202-456-2461 and say no!

  • 9. Data: 2003-07-05 12:47:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > In article <3f06aa40$2@news.home.net.pl>, oporek2 wrote:

    > Prawdopodobnie powinien to bankowi zwrocic dostawca systemu
    > informatycznego banku ktory pozwolil na taki blad _z WLASNEJ kieszeni.

    No, chyba że sobie zastrzegł, iż nie ponosi odpowiedzialności za działanie
    systemu, a program sprzedaje "jaki jest" ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-07-05 14:07:46
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule s...@s...ctnet.pl,
    niejaki(a): Miernik z adresu <m...@c...pl> napisal(a):

    > ZUS nie ma tu nic do rzeczy. Bank musi zwrocic to ze SWOICH pieniedzy,
    > a czy i kiedy on (bank) to potem odzyska oz ZUSu to juz klienta nic
    > nie obchodzi.

    A problem bezpodstawnego wzbogacenia sie klienta to nieistotne ?
    To nie ZUS sie wzbogacil lecz platnik który prawnie zostanie zmuszony do
    oddania jesli bedzie chcial zwrotu od banku .

> [...]
    > prezesa banku czy gdziekolwiek. One znikly z konta klienta (w banku) i
    > bank ma je na te konto zwrocic, nie wazne skad wezmie na to kase.

    Poslal do ZUSu o czym wspomniala autorka watku na konto swojego klienta w
    ZUSie .
    Jesli klient upomni sie w banku o te kwote to bank niemal automatycznie
    stanie sie wierzycielem tegoz klienta .
    Bank zaplaci klientowi ze swoich i upomni sie o te kwote u tegoz samego
    klienta bo tylko on jest w stanie wladac swoim rachunkiem w ZUSie a na ten
    rachunek splynela sporna platnosc . Kolo sie zamyka z tym ze klient szybko
    pieniedzy od ZUSu nie otrzyma a za to szybko bedzie musial zwrócic do banku
    te kwote z rachunku w ZUSie . Bank zadba by odpowiednia sumka szybko
    powrócila do jego bilansu za czym stoja przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu
    . ZUS ma przyznany przepisami szczególnymi dosc odlegly termin rozliczen ze
    swoimi platnikami w wyniku czego przez pewien czas stratny bedzie klient
    banku i platnik ZUS bedacy ta sama osoba . Po co komplikowac sobie zycie
    kiedy wystarczy ubiegac sie o jakies odszkodowanie przy niewielkim nakladzie
    sil a efekt koncowy bedzie taki sam gdy równolegle sami zalatwimy sprawe w
    ZUSie czego sie nie da pominac w kazdym rozwiazaniu .