  • 1. Data: 2004-01-27 17:48:09
    Temat: Inne spojrzenie na e-banki
    Od: "Dawid Szczęch" <d...@p...fm>

    Witam

    Chciałem zabrać głos w dyskusji na temat e-banków, wprowadzenia opłat itp.
    Jeśli o mnie chodzi to w naszym pięknym kraju nikt jeszcze niczego za darmo
    na dłuższą metę nie zaoferował. Na początku było darmowo ale potem trzeba
    już zapłacić - niestety takie czasy i banki muszą przynosić zyski. Jeśli
    chodzi o natychmiastową zmianę banku bo wprowadzili opłaty za przelewy to
    moim zdaniem (pewnie się nie znam) ale nie wiem czy jest sens od razu
    likwidowania konta i przechodzenia do drugiego banku w którym na razie za
    przelewy nie pobiera się opłat. Dużo ludzi zmieni konto, pójdzie do innego
    banku a ten też wprowadzi opłaty za przelewy może nawet wyższe niż poprzedni
    bank i co potem znów zmiana banku ??? Według mnie to należy poczekać na ruch
    innych banków i wtedy zdecydować. I tak opłaty za przelewy w mbanku są
    bardzo małe w porównaniu do Poczty Polskiej lub innych "tradycyjnych
    banków". Ja w kazdym razie zostaję.

    Pozdrawiam
    DS

  • 2. Data: 2004-01-27 18:47:41
    Temat: Re: Inne spojrzenie na e-banki
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Tue, 27 Jan 2004 18:48:09 +0100, "Dawid Szczęch" <d...@p...fm> wrote:

> [...]
    >już zapłacić - niestety takie czasy i banki muszą przynosić zyski. Jeśli

    Bank moze przynosic zyski rowniez bez oplat za przelewy i prowadzenie konta.
    Skad ten pomysl, ze dopiero po wprowadzeniu tych oplat zacznie przynosic?

    dn

  • 3. Data: 2004-01-27 19:36:34
    Od: Spider <.>

    Ja nie zamykam konta w mBanku, ale przenosze sie do VW. Jak tam
    wprowadza oplaty za przelewy, to do Lukasa. A potem sie zobaczy. Konta w
    mBanku i VW zamkne dopiero gdy wprowadza oplaty za korzystanie z konta.
    Moze VW bedzie madrzejszy i jezeli juz bedzie wprowadzal oplaty za
    przelewy, to tylko dla drobnych przelewow.
    Spider

  • 4. Data: 2004-01-28 05:53:57
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Spider" <.> napisał w wiadomości
    > Ja nie zamykam konta w mBanku, ale przenosze sie do VW. Jak tam
    > wprowadza oplaty za przelewy, to do Lukasa. A potem sie zobaczy. Konta w
    > mBanku i VW zamkne dopiero gdy wprowadza oplaty za korzystanie z konta.

    istnienie oplat za konto nie jest czym bardzo negatywnym, jesli sie wezmie
    pod uwage, ze dostaje sie cos w zamian
    przykladowo bardzo zaluje, a pisalem o tym juz dawno, ze vw ma troszke zbyt
    duza oplate za pakiet srebrny (10zl), bo gdyby ta oplata wynosila okolo 7
    zl - to juz dawno bym go sobie zalozyl ze wzgledu na ciekawy pakiet
    ubezpieczen w tym pakiecie
    wybierajac produkt finansowy - od jakiegos czasu patrze co bank daje w
    ramach oplaty, przykladowo dla kk taki mbank nie daje nic co nie musi z
    wymogow ustawy, a za te sama oplate mam kk w bph z zakresem ubezpieczenia
    wartym samej tej oplaty lub nawet "wiecej:"
    to tylko przyklady, ze istnienie oplaty nie musi byc porazajace ani powodem
    do ucieczki
    Samego konta w mb tez nie zamkne, choc i tak go malo uzywam, bo i po co -
    niech sobie pisza, ze maja milion kont

  • 5. Data: 2004-01-28 14:20:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "krab"

> [...]
    > duza oplate za pakiet srebrny (10zl), bo gdyby ta oplata wynosila okolo 7
    > zl - to juz dawno bym go sobie zalozyl ze wzgledu na ciekawy pakiet

    za 7 zl to akurat najlepszy jest e-pakiet w Fortisie z karta VE bez prowizji i
    darmowymi przelewami. Bez zbednych pakietów z ubezpieczeniami :-))
    *** blad ***
    PS zawsze trzymalem sie od BRE z daleka i nadal tego nie żałuję

  • 6. Data: 2004-01-29 20:13:55
    Od: jinx <S...@p...onet.pl>

    > Bank moze przynosic zyski rowniez bez oplat za przelewy i prowadzenie konta.
    > Skad ten pomysl, ze dopiero po wprowadzeniu tych oplat zacznie przynosic?

    Jak pewnie wszyscy zdają sobie sprawę, nic nie ma za darmo. Byc może
    jest uczciwsze pobieranie adekwatnych opłat za to co generuje koszty. Za
    przelewy zewnętrzne każdy bank musi płacić KIRowi (a może któś wie
    ile?), a poza tym im więcej przelewów tym większy koszt utrzymania
    historii konta (backupy, dyski, wydruki, moc obliczeniowa itd).

    Nie jestem bankowcem ani nie mam nic wspólnego z ekonomią ale na zdrowy
    rozum zastanów się jak bank może przynosić zyski bez pobierania opłat za
    prowadzenie kont? Mnie na myśl przychodzą dwa sposoby:
    1. zysk na relatywnie mniejszym oprocentowaniu lokat w stosunku do
    zysków z inwestowania pieniędzy
    2. zwiększenie zysku z inwestowania środków czyli odbicie sobie na
    większym oprocentowaniu udzielanych kredytów.

    Czyli za twoje darmowe przelewy zapłacą klienci którzy lokują w banku
    swoje pieniądze lub ci którzy biorą kredyt. Jeśli nie jesteś teraz w
    żadnej z tych dwóch grup to pewnie kiedyś będziesz i zapłacisz za te
    "darmowe" przelewy. Zastanów się więc zanim zaczniesz wypisywać
    demagogiczne głupoty w millerowskim stylu.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 7. Data: 2004-01-29 22:08:16
    Od: devnull <d...@n...net>

    >"darmowe" przelewy. Zastanów się więc zanim zaczniesz wypisywać
    >demagogiczne głupoty w millerowskim stylu.

    To Ty gadasz glupoty uznajac za calkiem normalne i oczywiste oplaty za
    podstawowe uslugi banku. W UK wszystkie duze banki maja te podstawowe rzeczy
    jakie byly za darmo w mbanku, rowniez za darmo, pomimo ze sa marmurami. Jesli
    banku nie stac na oplacenie tych uslug moze to znaczyc, ze jest zle zarzadzany.
    A moze chcesz przyjac model wloski? Tam panstwo pobiera podatki od kazdej
    wplaconej na konto kwoty (nie od zyskow, nie od odsetek, ale od kwoty, ktora
    wplaciles na konto), skutkiem tego czesto wyjmuje sie mniej niz sie wlozylo -
    no to co moze tak w Polsce zrobimy, bo niby czemu nie? ;) Z ziemi wloskiej do
    Polski... ;)

    dn

  • 8. Data: 2004-01-29 22:17:38
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W UK wszystkie duze banki maja te podstawowe rzeczy
    > jakie byly za darmo w mbanku, rowniez za darmo, pomimo ze sa marmurami.

    Listę poproszę jeśli można, tych darmowych "wszystkich dużych marmurowych
    brytyjskich".

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2004-01-29 22:20:10
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message
    > Listę poproszę jeśli można, tych darmowych "wszystkich dużych marmurowych
    > brytyjskich".

    najlepiej z adresami WWW.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 10. Data: 2004-01-30 00:21:52
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Thu, 29 Jan 2004 23:17:38 +0100, "Glenn" <g...@b...pl> wrote:

    >Listę poproszę jeśli można, tych darmowych "wszystkich dużych marmurowych
    >brytyjskich".

    HSBC, Barclays, Nat. Westminster, Royal Scotland i inne.