    From: Marcin Antczak <m...@e...nnova.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inicjatywa Centrum Adama Smitha
    Date: Tue, 30 Mar 2004 10:02:37 +0200
    Sender: m...@o...pl@www.baza.tele2.pl

    On Sun, 28 Mar 2004 23:08:04 +0200, Tomasz Waszczynski wrote:

    > Użytkownik "Kubardo" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nas
    >
    > Projekt wygląda rewelacyjnie, jeśli idzie o uproszczenie systemu fiskalnego.
    > Na wyliczeniach się nie znam, ale jeśli ustawa o czterech podatkach ma mieć
    > 10 stron, to wchodzę w to bez mrugnięcia okiem.
    > No i koniec ze składkami na ZUS, KUP i ewentualnie odliczaniem VATu! :)

    A mi się to mówiąc szczerze w wielu miejscach zupełnie nie podoba.

    Właściwie już nawet pierwsze zdanie projektu mi się nie podoba - to
    które mówi o składaniu dokumentów i rozliczaniu się w urzędzie
    skarbowym właściwym dla miejsca zamieszkania....

    Urzędy powinny być od dawna zcentralizowane, żeby można było w
    dowolnym urzędzie się rozliczać i składać dokumenty - i tak samo
    żeby można było np. do dowolnego urzędu iść i załatwić sprawę
    "zdalnie" - np. będąc w delegacji, podróży czy nawet na urlopie.

    Niby można to pocztą, ale i tak np. są sytuacje że ktoś
    przeprowadził się z jednego końca Polski na drugi a urząd ze starego
    miejsca zamieszkania go wzywa dla wyjaśnienia jakiejś tam sprawy sprzed
    kilku lat. Oczywiście o kosztach i straconym czasie żaden urzędas nie
    pomyśli - za to jak się nie stawisz to karę dowali....

    Ehhhhh,Polska.... :/

    Marcin