  • 1. Data: 2002-04-13 08:44:06
    Temat: Inflacja spada, gdzie ten popyt wewnetrzny?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Możliwe obniżenie prognozy inflacji

    Wiceprezes NBP Andrzej Bratkowski dopuścił możliwość obniżenia prognozy
    tegorocznej inflacji poniżej 4 proc., choć dotąd przedstawiciele władz
    monetarnych podtrzymywali prognozę 4 proc. jako minimalnego pułapu inflacji
    w grudniu.

    Andrzej Bratkowski powiedział w piątek PAP, że inflacja na koniec roku może
    wynieść poniżej 4 proc., jeśli nie nastąpią negatywne szoki podażowe, wobec
    3,5 proc. w grudniu 2001 roku.

    "Możliwe, że na koniec 2002 roku inflacja ukształtuje się na poziomie
    poniżej 4 proc., pod warunkiem, że ceny ropy spadną w miarę szybko i nie
    będzie negatywnych szoków podażowych ze strony cen żywności" - powiedział
    PAP Bratkowski.

    W czwartek minister finansów Marek Belka powiedział, że inflacja w grudniu
    spadnie poniżej celu wyznaczonego przez Radę Polityki Pieniężnej czyli
    poniżej 4 proc. Rada założyła cel inflacyjny na 2002 rok na poziomie 5 proc.
    plus-minus 1 proc., a do tej pory bank centralny i członkowie jego rady
    podtrzymywali taką prognozę.

    Po marcowym posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej prezes NBP Leszek
    Balcerowicz powiedział, że inflacja na koniec grudnia tego roku może
    wzrosnąć do poziomu 4 proc. z 3,5 proc. w lutym pod warunkiem, że nie będzie
    negatywnych wpływów ze strony cen paliw i żywności.

    Analitycy przewidują głębszy spadek inflacji w końcu I półrocza, a następnie
    jej odbicie do ponad 4 proc. w grudniu z powodu ożywienia gospodarczego. W
    ubiegłym tygodniu Ministerstwo Finansów oficjalnie obniżyło prognozę
    inflacji rok do roku do poziomu 4,1 proc. z 5 proc. prognozowanych
    wcześniej.

    Jednak rynkowe prognozy tegorocznej z miesiąca na miesiąc są także coraz
    niższe. Analitycy ankietowani przez PAP obniżyli w marcu prognozy inflacji
    na koniec roku do 4,5 proc. z 4,6 proc. przed miesiącem.

    za onetem
    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-04-13 10:11:07
    Temat: Re: Inflacja spada, gdzie ten popyt wewnetrzny?
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Inflacja spada i stopy proc. tez. Oprocentowanie depozytow rowniez, ale
    kredytow juz nie tak chetnie...

  • 3. Data: 2002-04-13 10:45:09
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Inflacja spada i stopy proc. tez. Oprocentowanie depozytow rowniez, ale
    > kredytow juz nie tak chetnie...

    No ale dla przypomnienia w zeszlym roku jako,ze za cholere RPP nie mogla sie
    wstrzelic w swoje prognozy inflacji - ustawila stosunkowo duze widelki, a i
    tak sie pomylili.
    Jak widac teraz tez sie pomyla, ale stop nie rusza...

  • 4. Data: 2002-04-13 11:30:14
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    > tak sie pomylili.
    > Jak widac teraz tez sie pomyla, ale stop nie rusza...

    jakies 3 lata temu mialem charge. Prowizja od zakupow byla 1% i teraz jest
    nadal, a to przeciez tez kredyt. Depozyty spadly 50% (jak nie wiecej), to i
    prowizja powinna. Inaczej kupowanie karta staje sie drozsze - zaplacilem za
    VISE Concerto 30zl, teraz nie wiem po ile jest, ale doszlo ubezpieczenie
    30zl/rok.

    pzdr

  • 5. Data: 2002-04-13 11:49:31
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AMRA" <a...@a...com>
    napisał w wiadomości

    > Inflacja spada, gdzie ten popyt wewnetrzny?

    Nadejdzie... nadejdzie .... za momencik :-)))

    Sark

  • 6. Data: 2002-04-13 12:07:58
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "AMRA" <a...@a...com>
    > napisał w wiadomości

    > Nadejdzie... nadejdzie .... za momencik :-)))

    oj niesłuchali jak tow. Miller mówił w expose :

    100 dni na wdrożenie planu naprawczego
    rok na odczucie pierwszych pozytywnych objawów