    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ile znaków powinno mieć hasło do banku?
    Date: Thu, 3 Jan 2002 19:52:37 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@h...com>
    napisał w wiadomości
    news:a113np$fbl$1@news.tpi.pl...
> [...]
    zieniac

    > A jaką metodą byś łamał takie hasło??? Chyba nie
    brute force?

    Chyba jednak nie, mimo wszystko wierzę że sytem
    banku by zareagował (chociaz ostatnio w Lukasie
    wykazał nadgorliwość i zablokował mi po pierwszym
    wprowadzeniu prawidłowego hasła, zresztą nie tylko
    mi:-). Uważam jednak że może się zdarzyc taki
    splot nieoczekiwanych zdarzeń jak brute force i
    chwilowy brak systemowej ochrony ze strony banku
    (chwila słabości administratora, zapomnienia czy
    co w tym stylu itp. itd.). Może sytuacja wydumana
    ale strzeżonego Pan Bóg strzeże :-))

    > Nadal nie widzę sensu stosowania długich haseł.
    Oczywiście zakładam, że
    > hasło jest skomplikowane a nie np. aZor.

    A ja widzę i wykorzystuję wszystkie mozliwości
    jakie w tym zakresie oferują banki. I najwyżej
    cenię sobie 20 znakowy mBank ( w BZWBK jest 12
    jeszcze do przyjęcia a w Lukasie 8-uważam że za
    mało, przynajmniej e\w przypadku ekonta, bez
    tokena). Uważam że ma to swoje zalety, np.
    utrudnia prawidłową rekonstrukcje hasła (w
    niektórych bankach - telefon, internet - wymagają
    podania np. wybranych przez system znaków z hasla,
    raz tych, innym razem innych, częste łączenia
    takie prawdopodobieństwo zwieksza). Poza tym
    krótkie hasło jest bardzo łatwo zapamiętać w tzw.
    "jednym rzucie oka" (podglądnięcie) a spróbuj to
    zrobic z 20 znakowym.

    Sark