  • 21. Data: 2012-01-23 13:54:49
    Temat: Re: Ile pieniedzy .. by zyc z odsetek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 9...@m...uni-berlin.de

    > Jak zalozyc, ze nie musimy utrzymywac wartosci calosci az do naszej smierci, to
    pewnie wzor bylby troche bardziej skomplikowany ;)

    Zwłaszcza przewidzenie momentu rozstania z Ziemią jest trudne do wyliczenia. :)
    Ogólnie -- im człowiek ma więcej pieniędzy i wolnego czasu, tym dłużej żyje. :)

    [bogacz kupi sobie samolot ze spadochronem; biedak, gdy mu
    zabraknie paliwa w powietrzu nad lasem -- roztrzaska się...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2012-01-23 14:14:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" jfgp0l$u8q$...@n...task.gda.pl

    > Najlepiej na kredyt. Frank Ci skoczy o 50%, mieszkanie potanieje o 20% nominalnie,
    studenci zrobią kilka imprezek to jeszcze kilka
    > tys. do wpakowania w remont. Z pewnością dobrze na tym wyjdziesz ;-)

    Facet budujący mieszkania żali się kumplowi na spadek cen mieszkań
    i wzrost kosztów budowania. Interlokutor na to, że jest obecnie
    niż demograficzny, zatem i mieszkania muszą tanieć.

    -- Więc co ja mam robić?
    -- Możesz wydać swoją córkę za mąż.
    Będą nowe dzieci.
    -- Ale co mam robić teraz, nie za 20 lat?!
    -- Teraz możesz ją wydać za mąż, gdy ona ma 20 lat, nie dopiero za 20 lat.
    Ja będę miał mieszkanie opłacone przez mego teścia, czyli przez ciebie;
    ty będziesz miał zbyt na to właśnie mieszkanie; twoja córka będzie miała
    dobrego chłopa; ty i twoja żona będziecie mieli wnuki...

    Ktoś Polaków okłamał ćwierć wieku temu, mówiąc im, że dobra można kupić
    bez produkowania tychże dóbr. :) Że można faworyzować głupich ludzi
    kosztem dogniatania ludzi mądrych -- i jakoś to będzie.

    I jest jakoś. :) Ameryka w kryzysie, Europa w kryzysie.
    Żydzi proszą pokornie o zwrócenie im ich majątków (gdy
    można je wycenić wg dzisiejszych cen, nie wg cen sprzed
    30 laty) a Tusk ogłasza Polskę Zieloną Wyspą gotową na
    ratowanie Europy... IMO całego majątku wszystkich Polaków
    nie wystarczy na pokrycie długów Europy. Ale czy to ma znaczenie? :)

    -=-

    DTusk obiecywał kilka lat temu obniżenie podatków, ale je podnosi,
    choć wiadomo od dawna, że zawsze i wszędzie gospodarka kolapsowała
    gnieciona wysokimi podatkami a wszędzie i chyba zawsze nabierała
    rozpędu tam, gdzie były niskie podatki i niskie %% od kredytów... :)

    -=-

    Od zawsze wiadomo, że cud gospodarczy typu:

    babcia handlująca wódką opłaca wnuczkowi studia
    ów student płaci za wynajem mieszkania
    wynajmujący spłaca mieszkanie kupione na kredyt pieniędzmi otrzymanymi przez
    studenta

    jest niemożliwy na dłuższą metę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-01-23 18:23:06
    Od: " " <b...@g...pl>

    200 000 PLN :)

  • 24. Data: 2012-01-24 11:51:43
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    <b...@g...pl> wrote on 2012-01-23_19:23
    > 200 000 PLN :)

    Pod mostem ? ;-)

    witrak()

  • 25. Data: 2012-01-24 13:41:22
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Pytanie brzmiało ile mieć pieniędzy, żeby z nich żyć, a nie ile wziąć kredytu
    we frankach, żeby korzystnie ulokować w złotówkach (BTW na czym niejeden
    spryciarz dzięki niejakiemu L. Balcerowiczowi i forsowanemu przez tego
    docenta bardzo wysokiemu oprocentowaniu zrobił majątek w latach 1990-2001).

    -----

  • 26. Data: 2012-01-24 14:03:57
    Od: Huncw0t <h...@o...pl>

    W dniu 24.01.2012 12:51, witrak() pisze:
    > <b...@g...pl> wrote on 2012-01-23_19:23
    >>

    > Pod mostem ? ;-)
    >
    > witrak()

    Nie ma takich tanich mostów.

    --
    Huncwot
    Biuro podróży - http://www.skladnicawycieczek.pl

  • 27. Data: 2012-01-24 15:09:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Krzysztof M" napisał w wiadomości grup

    >No właśnie, ile pieniedzy potrzeba zeby zyc z odsetek. Pytanie czysto
    >hipotetyczne :)

    >Mi się wydaję ze 500 tys by starczyło :)

    Bardzo duża grupa ludzi zarabia ok 2000 zł netto na rodzinę i żyją powiedzmy
    to godnie
    500 tys odłożone w banku na 5% da wlasnie ok 2000 zł odsetek.

  • 28. Data: 2012-01-24 16:19:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" jfmhj2$lrr$...@i...gazeta.pl

    > Bardzo duża grupa ludzi zarabia ok 2000 zł netto na rodzinę i żyją powiedzmy to
    godnie

    Spłacają z tego raty kredytu mieszkaniowego i samochodowego, opłacają utrzymanie
    mieszkania i samochodu (lub nawet kilku samochodów -- terenówką do kościoła nie
    jeżdżą przecież, bo to nie wypada) oraz edukację dzieci, jedzenie i ubranie...

    Być może nawet odkładają dzieciom na mieszkania i posagi oraz na swoją starość. :)

    I nawet możesz mieć rację. :) Ja w 2000 roku wydawałem 1000 (jeden tysiąc) złotych.
    Przecież nie piszesz -- czy to 2000 zł netto na miesiąc czy na tydzień, czy na
    dzień...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2012-01-24 16:21:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" jfemq2$ah9$...@n...task.gda.pl

    > Jednak im bliżej śmierci tym kapitał można zmniejszać przy założeniu, że człowiek
    może umrzeć z zerowym saldem.

    A nawet ujemnym, bo już nic mu nie grozi na tym świecie
    a na tamtym nikt nie troszczy się o pieniądze. ;) Nikt
    nie będzie delikwenta karał za grzeszenie czymś bezwartościowym. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-01-25 07:48:07
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Huncw0t <h...@o...pl> wrote on 2012-01-24_15:03

    > Nie ma takich tanich mostów.

    A czy ja mówiłem, że musi być własny ? ;-)

    witrak()