  • Data: 2010-08-17 11:04:53
    Temat: Re: Ile mamy złotówek?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sie, 12:59, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > Taaa, zyskali posiadacze domów w USA, którzy wzięli "equity loans" :-)
    > I zyskają posiadacze obligacji państwowych...
    > Ogromnie.

    Zeby zrozumiec temat musialbys zrozumiec, ze jak ktos traci - to ktos
    inny zarabia. Jesli "gra sie w ta gre" to trzeba sie tak ustawic, zeby
    zarabiac. Dla mnie to dobra sytuacja, w ktorej jak ktos chce i potrafi
    moze bardzo szybko sie dorobic (inna sprawa - co jest absolutnie
    logiczne - mozna rownie szybko stracic). Jesli nie chcesz, nie podoba
    Ci sie to, nie chcesz skonczyc jak posiadacze domow w USA, ktorzy
    brali takie pozyczki - nie pozyczaj, nie bierz kredytow.

    Da sie zyc, pracowac, zarabiac bez kredytow. Pieniadze mozna
    inwestowac w rzeczy pewne i stabilne, nawet zloto mozna sobie kupic i
    zakopac w bunkrze na wlasnej dzialce nie kupionej na kredyt.

    Dzisiejszy swiat polega na tym, ze daje wiecej mozliwosci. Inna
    sprawa, ze ludzie nie potrafia z nich odpowiedzialnie korzystac -
    problem jest jednak nie w tym, ze trzeba te mozliwosci zlikwidowac,
    tylko uczyc ludzi z nich korzystac.

    Kredyt, intrumenty finansowe - to wszystko sa narzedzia sluzace
    jakiemus celowi. Jak ktos nie potrafi tego ogarnac - niech sie za to
    nie zabiera.