  • Data: 2005-07-25 15:47:08
    Temat: Re: IKE czy PSO czy PL?
    Od: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciej S." <m...@c...pl> wrote in message
    news:dbtq77$sa5$1@news.onet.pl...
    > Co wybrac, aby zyski przewidywane byly jak najwieksze, i wzrost kapitalu
    > zagwarantowany? IKE - w ramach OFE, przeznaczony specjalnie do tego brzmi
    > niezle (brak oplat manipulacyjnych w BPH, zroznicowane ryzyko (inwestycja
    > najpierw w Plan Dynamiczny, potem Zrównoważony, potem Stabilny). Ale czy
    > jest to pewna inwestycja na wiele lat (mam 29 lat) - czy ustawa sie nie
    > zmieni za kilka lat i koszysci sie nie zniweluja?

    Wzrost kapitału gwarantują tylko IKE w formie lokat bankowych. Sformułowanie
    IKE w ramach OFE jest zupełnie niezrozumiałe. IKE z OFE nie maja nic
    wspólnego. To czy prawo się zmieni, a jeśli tak to czy na lepsze czy na
    gorsze nikt Ci nie powie. No chyba, że wróżka.
    > Istnieja rowniez Plany Systematycznego Oszczedzania, przy których
    > pobierana jest prowizja, pytanie czy nie zwroci sie ona w postaci ew.
    > wiekszych zyskow?

    Wszystko zależy od wyników inwestycyjnych. Poza tym nie rozumiem dlaczego
    zakładasz, że w IKE z funduszmi czy rachunkami w biurach maklerskich z
    założenia nie ma prowizji. Prawdopodobnie nie ma jej tylko w IKE w formie
    lokat bankowych. Jedynym wyróżnikiem IKE na tle innych produktów finansowych
    jest zwolnienie z tzw. podatku Belki, przy wypłacie środków po osiągnięciu
    wieku emerytalnego.

    > Pisalem ze II filar mam w bankowym - czy z tego tytulu jak weme III filar
    > nalezacy do PKO BP to bede mial jakies nizsze prowizje, jezeli juz to
    > ktore z produktow sa lepsze?

    Nie