  • Data: 2005-07-25 20:53:40
    Temat: Re: IKE czy PSO czy PL?
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej> napisał w wiadomości
    news:42e5070c$1@news.home.net.pl...

    > "K.K." <e...@d...wytnij.pl> wrote in message
    >
    > Zanim zaczniesz się wypowiadać to przynajmniej przyswój podstawy wiedzy na
    > jakiś temat. Ustawa jasno stwierdza: jeden człowiek jedno IKE.

    Kto ci takich bzdur naopowiadał? Raczej nie przyswoiłeś sobie podstawowej
    wiedzy na temat IKE.
    Ustawa jasno stwierdza, że;

    Art. 4.
    Oszczędzający ma prawo do zwolnienia podatkowego w trybie i na zasadach
    określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych wówczas,
    gdy na podstawie pisemnej umowy o prowadzenie IKE jednocześnie gromadzi
    oszczędności tylko na _jednym_ IKE, z _zastrzeżeniem_ _art._ _23._

    Art. 23.
    W przypadku określonym w _art._ _8_ _ust._ _1_ _pkt_ _1_ oszczędzający może
    zawierać umowy o prowadzenie IKE z różnymi funduszami inwestycyjnymi
    zarządzanymi przez to samo towarzystwo funduszy inwestycyjnych, z
    zastrzeżeniem, że łączna suma wpłat do funduszy w roku kalendarzowym nie
    przekroczy kwot, o których mowa w art. 13.

    Art. 8.
    1. IKE jest prowadzone na podstawie pisemnej umowy zawartej przez
    oszczędzającego, zwanej dalej "umową o prowadzenie IKE":
    1) z funduszem inwestycyjnym

    > Teoretycznie możesz ich naotwierać i tysiąc, ale przy wypłacie pieniędzy
    > instytucje finansowe muszą przesłać informacje do urzędu skarbowego, a
    > jak tam się połapią tracisz całą ulgę podatkową.

    Zacytowane fragmenty ustawy i stosowana praktyka przeczą twemu stwierdzeniu.
    W chwili obecnej sam inwestuję w dwa IKE (tu IKE w l. poj) w jednym
    towarzystwie funduszy inwestycyjnych. W dodatku zawarłem umowę na
    prowadzenie IKE (Indywidualnych Kont Emerytalnych w liczbie mnogiej) z
    sześcioma funduszami. Nawet moja umowa wskazuje na liczbę mnogą. Pozwolę
    sobie przytoczyć jeden z tych jej fragmentów, które tego dowodzą;

    § 4 Oznaczenie Umowy
    Po zawarciu niniejszej Umowy o prowadzenie IKE Oszczędzający otrzymuje od
    Towarzystwa drogą korespondencyjną pełen unikalny numer Umowy IKE, będący
    identyfikatorem _IKE_ _prowadzonych_ (tu IKE w l. mnogiej) na jego rzecz
    przez Fundusze.

    Czy nadal podtrzymujesz swoje zdanie?
    Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
    Wytoczyłeś duże działo, ale czy masz do niego amunicję? ;-)