  • 11. Data: 2009-09-13 20:47:47
    Temat: Re: Historia pewnego skimmingu
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:16:46 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Jednak w standardowej sytuacji takie ustawienie dla karty debetowej jest nie
    > do zaakceptowania. Konieczność modyfikowania limitu przed każda wypłatą to
    > antyudogodnienie a nie wygoda.

    Jest inne, znacznie lepsze rozwiązanie, zaproponowane na blogu jednego z
    mRadnych już wiele lat temu, a które u mnie od tego czasu zdaje
    doskonale egzamin.
    Zakłada się izzyKonto i wszelkich opłat oraz przelewów dokonuje się z
    tego konta, natomiast eKonto służy tylko do operacji kartą.
    Stan eKonta zazwyczaj jest zerowy, przelew środków na to konto robię
    tylko wtedy, gdy mam zamiar dokonywać jakiejś operacji kartą.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2009-09-13 21:07:18
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "eg" <e...@w...pl> news:h8jiur$5c3$1@news.wp.pl

    > Nie zmienia to faktu, ze jesli bank wiedzial, ze w danym okresie w danym
    > bankomacie karty byly zeskanowane, powinien je zastrzec, poinformowac
    > klientow, przeprosic za klopot i najszybciej jak to mozliwe dostarczyc
    nowe.
    > Niestety u nas....

    Kiedyś mBank stosował się do tej zasady, z pewnymi wyjątkiem - nie
    informował o tym, że kartę zablokował bo właściciel dokonał nią transakcji w
    trefnym bankomacie.
    Teraz jak widzę nawet się im blokować kart nie chce.
    Osobiście wolał bym lekko się zszokować (jak miało to miejsce w przeszłości)
    w sklepie gdy w kilku terminalach otrzymywałem odmowę (Leo, why?) mimo, że
    na koncie jest kasa niż po zalogowaniu się na nie ujrzeć informację, że ktoś
    "życzliwy" wypłacił sobie na moje konto euro w Grecji...
    Jak widać standardy się zmieniają. Ciekawe co na to ePR mBanku? ;)

  • 13. Data: 2009-09-13 21:09:43
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:h8jjl1$fck$1@news.onet.pl

    > Moja sytuacja :
    > 1) mBank - limit na wypłaty z bankomatu 50 PLN (karta używana dotychczas
    > raz - przez 2 lata),

    I to jest jedno z sensownych jak nie najlepszych rozwiązań. Sam je stosuję
    (limit mam 100 PLN) a gdy szykuje się jakaś większa wypłata to szybko
    podkręcamy limit do góry :)

    > Obydwie karty mają zablokowane transakcje bezgotówkowe (i internetowe).
    > Śpię w miarę spokojnie :)

    :)

  • 14. Data: 2009-09-13 21:09:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stan eKonta zazwyczaj jest zerowy, przelew środków na to konto robię
    > tylko wtedy, gdy mam zamiar dokonywać jakiejś operacji kartą.

    Do momentu aż dorobisz się linii kredytowej. Wtedy te konta funkcjami
    muszą zamienić się.

  • 15. Data: 2009-09-13 21:11:00
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h8jjph$72v$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    nie
    > do zaakceptowania. Konieczność modyfikowania limitu przed każda wypłatą to

    Jeżeli ktoś wypłaca często, to jak najbardziej masz rację - jest to trochę
    kłopotliwe. Jeżeli jednak ze ściany korzystasz rzadko albo wcale to chyba
    nie jest jakimś kosmicznym wysiłkiem podkręcenie sobie na czas wycieczki do
    ściany limitu na wypłatę gotóweczki z maszyny :)

  • 16. Data: 2009-09-13 21:11:45
    Od: Krzysiek <k...@m...klnet.eu>

    Chris pisze:
> [...]
    > Stan eKonta zazwyczaj jest zerowy, przelew środków na to konto robię
    > tylko wtedy, gdy mam zamiar dokonywać jakiejś operacji kartą.

    Lub odwrotnie jak ktoś ma kredyt odnawialny w ekoncie. Karta do eKonta
    awaryjnie tylko do transakcji bezgotówkowych (normalnie KK), a karta do
    izzyKonta tylko bankomaty. Jak nieplanowana wypłata z bankomatu to tel
    przelew zdefiniowany eKonto > izzyKonto.

  • 17. Data: 2009-09-13 21:19:10
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    astro wrote:

    > Bankomat przy ulkicy ul Grójeckiej 80/102 w Warszawie okazal sie zbyt
    > zachlanny...
    > www.pokazywarka.pl/uwaga-na-pieniadze-w-mbanku

    To jest jakas swiezyzna, czy defacto jakis odkop?
    Bo mam male deja vu - ten bankomat bodajze w zeszlym roku mial spora
    przygode z jakimis sniadymi skimmerami.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2009-09-13 21:30:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Do momentu aż dorobisz się linii kredytowej. Wtedy te konta funkcjami
    > muszą zamienić się.

    To jest jakiś obowiązek posiadania linii kredytowej ? Ja nie mam i żyję.

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2009-09-14 06:40:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:10:44 +0200, Mithos napisał(a):

    > 2) Alior - limit wypłat ustawiany zmiennie, standardowo bardzo niski (w
    > razie czego mogę wypłacić środki w placówce).
    >
    > Obydwie karty mają zablokowane transakcje bezgotówkowe (i internetowe).
    >
    > Śpię w miarę spokojnie :)

    A po cholera tak sobie życie utrudniać? Już pisałem na grupie jak to
    można zrobić bezpiecznie i elastycznie w A. Zakładasz drugi rachunek ROR
    do którego nie masz podpiętej karty debetowej i tam trzymasz cała kasę a
    co jakiś czas, lub jak wolisz przed każdym wyjściem do bankomatu,
    przelewasz odpowiednią kwotę. Limity na debetowej ustawiasz na maxa, bo i
    tak za bardzo nie ma co zwinąć i nich sobie "skimują" ile wlezie ;)

    Xenocide

  • 20. Data: 2009-09-14 08:29:43
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-09-14 08:40, xbartx wrote:

> [...]
    > przelewasz odpowiednią kwotę. Limity na debetowej ustawiasz na maxa, bo i
    > tak za bardzo nie ma co zwinąć i nich sobie "skimują" ile wlezie ;)

    Jasne, a co jakiś czas próbują te karty, których jeszcze nie
    wyczyścili i po paru(nastu) miesiącach - bach, zdejmą gotóweczkę :-)
    Zgodnie z prawami Murphy'ego zrobią to właśnie, gdy będziesz
    potrzebował większej gotówki, żeby zapłacić w knajpie za wieczór
    kawalerski, wesele albo stypę ;-)

    witrak()