  • 1. Data: 2008-05-06 11:48:50
    Temat: Hipotetycznie: 100 000 na konto
    Od: "abc" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gdybym przez pomyłkę dostał np. 100 000 w wyniku błędnego przelewu, co mogę
    zgodnie z prawem z tym zrobić?

  • 2. Data: 2008-05-06 11:55:59
    Temat: Re: Hipotetycznie: 100 000 na konto
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Maj, 13:48, "abc" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Gdybym przez pomyłkę dostał np. 100 000  w wyniku błędnego przelewu, co mogę
    > zgodnie z prawem z tym zrobić?

    Zglosic do banku omylkowy przelew.

  • 3. Data: 2008-05-06 12:08:03
    Od: "abc" <w...@W...gazeta.pl>

    > Zglosic do banku omylkowy przelew.

    Pewnie.... jeśli jest ktoś nieuczciwy natychmiast to przeleje na inne
    konto... dlatego pytam.... coś można zrobic takiemu delikwentowi?

  • 4. Data: 2008-05-06 12:21:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    abc pisze:

    > Pewnie.... jeśli jest ktoś nieuczciwy natychmiast to przeleje na inne
    > konto... dlatego pytam.... coś można zrobic takiemu delikwentowi?

    Jeśli dobrowolnie nie odda, to tylko i wyłącznie sprawa sądowa na
    podstawie bezpodstawnego wzbogacenia. Bankowi nic do tego, realizuje
    przelew zgodnie z numerem rachunku, później już cofnąć nie można.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-05-06 16:45:11
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    abc pisze:
    > Pewnie.... jeśli jest ktoś nieuczciwy natychmiast to przeleje na inne
    > konto... dlatego pytam.... coś można zrobic takiemu delikwentowi?
    pozwać go i jak dobrowolnie nie zwróci, to po przegranej w sądzie
    zapłaci jeszcze odsetki...

  • 6. Data: 2008-05-07 04:42:54
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Radek Wroclawski napisał(a) w wiadomości: <48208b21$1@news.home.net.pl>...
    >pozwać go i jak dobrowolnie nie zwróci, to po przegranej w sądzie
    >zapłaci jeszcze odsetki...

    Zupełnie słusznie. Tylko jak pozwać numer konta, bo z poznaniem
    nazwiska mogą być problemy...
    Podobno miała się zmienić nieco ustawa o tajemnicy bankowej ułatwiająca
    dostęp do danych przez organa. To raczej nieprzyjemna informacja, ale
    w tym przypadku mogłaby pomóc.

    Z drugiej strony "obdarowany" też może nie chcieć ujawniać swoich
    danych przed roztrzepanym przelewającym przy okazji oddawania, nawet
    gdyby sam chciał oddać.
    Więc może jednak jakieś pośrednictwo banku, zakładając uczciwość
    "obdarowanego" i brak zainteresowania danymi przypadkowego beneficjenta
    przez omyłkowicza?

    Arek

  • 7. Data: 2008-05-07 13:56:23
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "abc" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie.... jeśli jest ktoś nieuczciwy natychmiast to przeleje na inne
    > konto... dlatego pytam.... coś można zrobic takiemu delikwentowi?

    Rozumiem, że sam jesteś tym beneficjentem i teraz zastanawiasz się, co mogą
    Ci zrobić?...

    k.