  • 41. Data: 2009-03-24 16:22:00
    Temat: Re: Handel swiatowy spadnie o 9% w roku 2009
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    eost <eost[NOSPAM]@o2.pl> napisał(a):

    > A autorowi wątku polecam poczytać o paradoksie hazardzisty (wprost i
    > odwrotnym), a potem: nadracjonalności (i w ogóle teorii gier),
    > złudzeniach kognitywnych.

    Przykład z kostką może nie był fortunny, ale skoro tyle wiesz o hazardzie, to
    jeszcze wyjaśnij jednorękiego bandytę. Mam rację, czy nie? Zagrasz po
    rozbiciu banku?

    Rachunek prawdopodobieństwa to dziedzina matematyki oczywiście, ale czy
    doskonała skoro w niej tyle paradoksów? Sam wymieniłeś kilka.

    kc

  • 42. Data: 2009-03-24 19:25:45
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    kc wrote:

    > Przykład z kostką może nie był fortunny, ale skoro tyle wiesz o
    > hazardzie, to jeszcze wyjaśnij jednorękiego bandytę. Mam rację, czy
    > nie? Zagrasz po rozbiciu banku?

    Tu nie ma co wyjasniac... W totku maszyna jest glupia jak moj pilot od
    TV, a jednoreki bandyta to komputer z zetonami. Wyplaca dopiero jak
    nazbiera z zapasem, czasami wyplaci predzej cos malego "na podpuche".

    Wieslaw

  • 43. Data: 2009-03-24 19:26:23
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 24-03-2009 o 11:48:33 x <l...@p...fm> napisał(a):

    > mozesz rzucic sto razy, za kazdym razem wypadla szostka i teraz
    > przwdopodobienstwo w 101 rzucie dla kazdego wyniku od 1 do 6 jest
    > jednakowe

    x, swięta racja, ale to inna grupa - tu przekonywujace jest "jak wypadła
    100 razy to wypadnie dalej,
    trzeba iść z trendem" :-))

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 44. Data: 2009-03-24 21:28:06
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " kc"

> [...]
    >
    > Rachunek prawdopodobieństwa to dziedzina matematyki oczywiście, ale czy
    > doskonała skoro w niej tyle paradoksów? Sam wymieniłeś kilka.

    Tu nie ma analogii ani podobienstwa. W odroznieniu od totolotka, gdzie kasa
    plynie z ogolnej puli krajowej, w przypadku jednorekiego bandyty kasa plynie
    jedynie z tego, co on sam do tej pory "nakradł".

    Pester

  • 45. Data: 2009-03-24 21:41:00
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    Pester <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    plynie
    > jedynie z tego, co on sam do tej pory "nakradł".

    To mówisz ty. A co powie jakiś specjalista od rachunku prawdopodobieństwa?
    Każde pociągnięcie wajchą, to nowa próba i taka sama szansa, czyż nie?

    kc

  • 46. Data: 2009-03-24 21:46:07
    Od: sorden <s...@w...pl>

    kc wrote:

    > Każde pociągnięcie wajchą, to nowa próba i taka sama szansa, czyż nie?

    To by nalezalo skonsultowac z konstruktorem maszyny ;]

    --
    in

  • 47. Data: 2009-03-24 21:51:00
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    sorden <s...@w...pl> napisał(a):

    > To by nalezalo skonsultowac z konstruktorem maszyny ;]

    Zgadza się. Ale twierdzenie, że tak nie jest, to oskarżenie o oszustwo.

    kc

  • 48. Data: 2009-03-25 11:13:00
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Przykład z kostką może nie był fortunny, ale skoro tyle wiesz o hazardzie, to
    > jeszcze wyjaśnij jednorękiego bandytę. Mam rację, czy nie? Zagrasz po
    > rozbiciu banku?

    Co ma piernik do wiatraka?

    > Rachunek prawdopodobieństwa to dziedzina matematyki oczywiście, ale czy
    > doskonała skoro w niej tyle paradoksów? Sam wymieniłeś kilka.

    Nie wymieniłem żadnego prawdziwego paradoksu i nikt w tym wątku takiego
    nie wymienił. To są paradoksy tylko z nazwy. Swoją drogą, nazywanie tych
    szczególnych zastosowań znanych twierdzeń paradoksami, to imho zbrodnia
    (na języku i na matematyce).

    --
    eost.

  • 49. Data: 2009-03-25 11:39:09
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik " kc" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No dobra, nie liczyłem tego. Z prawdopodobieństwem bywają czasem dziwne
    > rzeczy. Ale na zdrowy rozum: rzucam kostką dwa razy. Co jest bardziej
    > prawdopodobne : dwie szóstki , czy szóstka i inna cyfra?

    Szóstka i inna cyfra, nawet jeśli przyjmiemy że tą inną jest jakaś ustalona,
    np. jedynka.
    Chyba że kolejność też uznajemy za ważną, i "szóstka, a potem jedynka" to
    coś innego niż "jedynka, a potem szóstka", a nam będzie chodziło o tylko
    pierwszy przypadek.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 50. Data: 2009-03-25 23:45:25
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    > Jak najpoważniej. Widząc reklamę, że w tej kolekturze padła tydzień temu
    > szóstka, ominę ją szerokim łukiem i pójdę do innej, najlepiej w innym
    > mieście, bo to że zdarzy się to znowu w tej samej kolekturze jest
    > nieprawdopodobne.
    > Nie gram na automatach, ale czasem obserwowałem. I wygląda to tak jak
    > opisałem. Nie zagrałbym na automacie, na którym przed chwilą ktoś zgarnął
    > grubą wygraną. Może matematyka mówi co innego. Jeżeli tak, to jest to
    > basic
    > probability paradox.

    Poszukaj pod hasłem "zdarzenia niezależne".
    To jest własnie totolotek.

    A czy w przypadku kolejnych gier na jednorękim bandycie możemy mówić o
    zdarzeniach niezależnych?
    Nie wiem.
    Ale bandytom bym nie ufał :)