  • 1. Data: 2014-03-23 09:23:00
    Temat: Gubię kartę i...
    Od: Benny <j...@g...com>

    Witam. Mam pytanie odnośnie bezpieczeństwa kart debetowych. Dajmy na to gubię portfel
    wieczorem, a rano...

    Paypass 4 transakcje po 50 zł da się przełknąć.

    Ale co z transakcjami internetowymi? Gość wpisuje numer karty, datę, nazwisko oraz
    kod CVV - WSZYSTKO JEST NAPISANE NA KARCIE

    Dajmy na to kupuje coś na allegro. Ma konto nie zweryfikowane, kupuje coś co nie
    trzeba przesłać na dany adres fizyczny, więc np karty doładowujące telefon. Telefon
    oczywiście nie zarejestrowany. Telefon może doładować na tysiące.

    Czy to rzeczywiście może tak wyglądać? Czy noszenie karty może być bardziej
    niebezpieczne od noszenia przy sobie gotówki?

  • 2. Data: 2014-03-23 09:33:10
    Temat: Re: Gubię kartę i...
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 23 Mar 2014 01:23:00 -0700 (PDT), Benny
    <j...@g...com> wrote:

    >Ale co z transakcjami internetowymi?
    Ustaw sobie limit na transakcje internetowe. Limit na poziomie
    akceptowalnym "w razie ryzykować że się straci".

    WAM
    --
    www.wpolskichgorach.pl
    www.spanienamazurach.pl

  • 3. Data: 2014-03-23 09:37:28
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-03-23 09:23, Benny pisze:

    > Czy to rzeczywiście może tak wyglądać? Czy noszenie karty może być bardziej
    niebezpieczne od noszenia przy sobie gotówki?

    Tylko w granicach kwoty gotówki, którą byś nosił.
    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2014-03-23 11:24:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 01:23:00 -0700 (PDT), Benny napisał(a):
    > Witam. Mam pytanie odnośnie bezpieczeństwa kart debetowych. Dajmy na to gubię
    portfel wieczorem, a rano...
    > Paypass 4 transakcje po 50 zł da się przełknąć.

    A skonczy sie na 4 ?
    Wroclawskie biletomaty ponoc nie sprawdzaja online ..

> [...]
    > kupuje coś co nie trzeba przesłać na dany adres fizyczny, więc
    > np karty doładowujące telefon. Telefon oczywiście nie zarejestrowany.

    Ale stosunkowo latwo ustalic wlasciciela.
    No chyba ze sie okaze ze juz wszystko wygadano, z wietnamskimi
    numerami.

    > Czy to rzeczywiście może tak wyglądać? Czy noszenie karty może być bardziej
    >niebezpieczne od noszenia przy sobie gotówki?

    Tak to wyglada. Co ciekawe - od kilkudziesieciu lat. I jakos w USA nie
    jest problemem. Ale my nie zyjemy w USA :-(

    Sa ubezpieczenia, jest 3D-Secure.

    J.

  • 5. Data: 2014-03-23 11:33:48
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-23 09:23, Benny pisze:
    > Witam. Mam pytanie odnośnie bezpieczeństwa kart debetowych. Dajmy na to gubię
    portfel wieczorem, a rano...

    "Od momentu zastrzeżenia karty za wszelkie transakcje odpowiada bank. Za
    nieuprawnione płatności przed zastrzeżeniem odpowiedzialność jest
    dzielona pomiędzy bank a klienta. Bank pokrywa straty, ale dopiero gdy
    te przekroczą równowartość 150 euro, czyli ok. 630 zł. Straty poniżej
    tej kwoty ponosi klient (banki oferują ubezpieczenia, w ramach których
    przejmują całkowitą odpowiedzialność)."

    źródło:
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105722,14699379,NBP_ch
    ce_obnizenia_limitu_odpowiedzialnosci_klienta.html

  • 6. Data: 2014-03-23 11:37:25
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2014-03-23 09:23, Benny pisze:
    > kod CVV - WSZYSTKO JEST NAPISANE NA KARCIE

    Zawsze możesz fizycznie usunąć ten kod z karty co powinno uniemożliwić
    użycie karty w internecie.

  • 7. Data: 2014-03-23 11:41:27
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2014-03-23 11:24, J.F. pisze:

    > A skonczy sie na 4 ?
    > Wroclawskie biletomaty ponoc nie sprawdzaja online ..

    Nie sprawdzają. Kilka razy udało mi się kupić bilet robiąc debet.
    Aczkolwiek nie każdą kartą - część odrzuca. Nie wiem na jakiej to
    zasadzie działa.
    BTW, zgubiłam kartę w tramwaju właśnie po kupnie biletu. I miałam
    cholerne szczęście, że znalazł się jakiś uczciwy człowiek, który zgłosił
    to do banku zamiast sobie np. natrzaskać biletów na mój koszt :)

  • 8. Data: 2014-03-23 12:22:20
    Od: Krzysiek <s...@h...pl>

    W dniu 2014-03-23 11:37, osa pisze:

    > Zawsze możesz fizycznie usunąć ten kod z karty co powinno uniemożliwić
    > użycie karty w internecie.

    Raczej nieco utrudnić.

  • 9. Data: 2014-03-23 13:04:28
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-23 12:22, Krzysiek pisze:

    > Raczej nieco utrudnić.

    to jak można użyć karty bez CVV ?

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-03-23 13:23:16
    Od: mac <m...@a...pl>

    W dniu 2014-03-23 11:41, Aicha pisze:

    > Nie sprawdzają. Kilka razy udało mi się kupić bilet robiąc debet.
    > Aczkolwiek nie każdą kartą - część odrzuca. Nie wiem na jakiej to
    > zasadzie działa.

    no wlasnie moze ktos wie jak to dziala? :-)

    bylem przekonany ze karta zblizeniowa to tylko debetu mozna sobie
    narobic a ostatnio MasterCard z Inteligo odrzucila platnosc bo zabraklo
    2 PLN na koncie...

    m.