  • 21. Data: 2006-02-06 22:31:57
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Oprogramowanie to se mozesz w domu napisac i sprzedawac po pare
    > zlotych a bez domu tego nie zrobisz.

    Wiesz, byli tacy co zaczynali bez domu, w garażu.
    Jeden, zdaje się, jest teraz najbogatszym człowiekiem na świecie.
    I nawet ma plan zmniejszenia bezrobocia w Polsce.
    O 40 osób.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 22. Data: 2006-02-07 07:01:23
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > Wiesz, byli tacy co zaczynali bez domu, w garażu.
    > Jeden, zdaje się, jest teraz najbogatszym człowiekiem na świecie.
    > I nawet ma plan zmniejszenia bezrobocia w Polsce.
    > O 40 osób.

    Garaz wybudowac tez trzeba, i dociagnac do niego przynajmniej linie
    energetyczna oraz telefoniczna co wiaze sie z dalszymi inwestycjami
    budowlanymi... poza tym pisanie programow i ich sprzedaz nie wplywa na
    rozwoj gospodarki tak jak nie wplywa na nia sprzedaz 100 luksusowych aut
    rocznie....

  • 23. Data: 2006-02-07 16:49:29
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    l.b napisał(a) w wiadomości: <7BXFf.84578$zt1.83629@newsfe5-gui.ntli.net>...

    >Garaz wybudowac tez trzeba, i dociagnac do niego przynajmniej linie
    >energetyczna oraz telefoniczna co wiaze sie z dalszymi inwestycjami
    >budowlanymi...

    Bo nadmiar głupich przepisów to wymusza.

    >poza tym pisanie programow i ich sprzedaz nie wplywa na
    >rozwoj gospodarki

    Usprawnienie gospodarki (informatyzacja) nie wpływa na jej rozwój?

    > tak jak nie wplywa na nia sprzedaz 100 luksusowych aut
    >rocznie....

    Lusksusowe auto jest w dużym stopniu robione "ręcznie" - pracochłonne,
    więcej miejsc pracy. Tylko trzeba je produkować u nas, nie importować.

    W temacie: Dopłaty do kredytów to:
    - nabijanie kabzy bankom, będą mogły zwiększyć/nie zmniejszać oprocetowania
    - ręczne sterowanie: tylko złotówki, dzieci, ograniczenie wielkości itp. ze
    sprawiedliwością nie ma nic wspólnego, chyba, że z taką specjalną a'la PiS
    - 1m kwadratowy kosztuje średnio więcej niż 2000zł, a jeżeli wzrośnie popyt -
    wzrosną ceny
    - dodatkowe koszty obsługi rachunkowości tego cyrku

    Premier zapowiada, że w ciągu 6 lat koszt wyniesie 4mld i ma powstać 350tys
    mieszkań. :) Są lepsze sposoby wydania tych 4mld.
    Dać każdemu chętnemu po 11428 zł. Płatne np. po odbiorze technicznym mieszaknia.
    Żeby nie dyskutować nad sprawiedliwością: kto pierwszy ten lepszy. Zmniejszy się
    przy okazji ilość mieszkań/domów "w budowie" ale od dawna zamieszkanych. Taniej,
    bo nie trzeba przez długi czas prowadzić skomplikowanych rachunków.
    Albo dać część tej kasy gminom na plany zagospodarowania przestrzennego. Więcej
    miejsc na budowę, większa podaż, konkurencja, niższe ceny. Rozwój budownictwa...

    Arek
    (przyszły premier?)

  • 24. Data: 2006-02-07 19:41:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > Żeby nie dyskutować nad sprawiedliwością: kto pierwszy ten lepszy.

    Najgłupszy pomysł z możliwych. Kto ma kasę wybuduje szybko mieszkanie i
    potem będzie je wynajmował. A ci którzy kasy nie mają mieszkania i tak
    nie wynajmą bo jest to za drogie.

    W efekcie bogaci będą jeszcze bogatsi, a ci co mieszkań nie mieli dalej
    ich mieć nie będą.

    > Arek
    > (przyszły premier?)

    Ty już lepiej nigdzie nie kandyduj. Polska gospodarka i bez ciebie jest
    w fatalnym stanie.

  • 25. Data: 2006-02-07 21:10:29
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > Bo nadmiar głupich przepisów to wymusza.

    Czyli co? Budowanie bez przepisow? To "katowice" mielibysmy co godzine....

    > Usprawnienie gospodarki (informatyzacja) nie wpływa na jej rozwój?

    Nie w takim stopniu, to jest jedynie narzedzie a nie produkt! By informatyka
    cos przetworzyla musi byc to cos do przetworzenia.

    > Lusksusowe auto jest w dużym stopniu robione "ręcznie" - pracochłonne,
    > więcej miejsc pracy. Tylko trzeba je produkować u nas, nie importować.

    Nie prawda, sprzedaz nawet i 500 samochodow luksusowych nie zmieni w zaden
    sposob gospodarki... poza moze gospodarka wlsciciela takiego garazu... oraz
    moze 5 salonow samochodowych ze 10 rzemeslnikow wspolpracujacych i tyle.
    ale [powiem ci, ze sprzedaz dziennie o 1 000 000 bulek jest juz znaczacym
    elementem wplywu na gospodarke, tak samo jak budowa o 500 mieszkan wiecej w
    roku.

  • 26. Data: 2006-02-08 17:06:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Najgłupszy pomysł z możliwych.

    Nienajlepszy, ale są głupsze, a na pewno droższe. Ktoś musi (urzędnik) to
    nadzorować.
    Lepszy pomysł był na końcu.

    > Kto ma kasę wybuduje szybko mieszkanie i
    >potem będzie je wynajmował. A ci którzy kasy nie mają mieszkania i tak
    >nie wynajmą bo jest to za drogie.

    Wynajmą ci których będzie stać. Jeżeli brakuje mieszkań w konkretnych
    lokalizacjach (np. tam gdzie praca) to właśnie im szybciej tym lepiej. Kto
    je wybuduje i kto w nich zamieszka jest sprawą drugorzędną. Zwiększy się
    ogólnie ilość mieszkań przede wszystkim tam gdzie są potrzebne (spadną ceny).
    Lepiej niż dofinansowywać mieszkania dla wybrańców z klucza światopoglądowego
    (tyle i tyle dochodu, tyle dzieci, taka waluta...) m. in. w miejscowościach
    gdzie już w mieszkaniach pustawo...

    >W efekcie bogaci będą jeszcze bogatsi, a ci co mieszkań nie mieli dalej
    >ich mieć nie będą.

    Jak nie znajdą pracy na miejscu to tym bardziej mieć nie będą.
    Poza tym budujących pod wynajem państwo już raz zrobiło w trąbę.

    >Ty już lepiej nigdzie nie kandyduj. Polska gospodarka i bez ciebie jest
    >w fatalnym stanie.

    Żartowałem. Nie można? Nie jestem pewien, czy byłoby gorzej. Zwłaszcza,
    gdy ministrem gospodarki będzie "witek" :) (też żartowałem!!!)

    Ale było o bankach. Nech zarabiają, ale niech państwo im w tym nie pomaga.
    Arek

  • 27. Data: 2006-02-10 20:10:33
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 06 Feb 2006 21:31:53 GMT, "l.b" <p...@p...com>
    wrote:

    >Bo budownictwo najwiecej wnosi w rozoj gospodarki, zwieksza sie popyt na

    możesz to jakoś dowieść?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2006-02-10 23:06:54
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > możesz to jakoś dowieść?

    To zalezy jak rozumiec "dowiesc", ale tak na zdrowa logike (bez ingerencji w
    szczegoly ksiegowo-skarbowe itp)
    Im wiecej inwestycji budowlanych (zwlaszcza mieszkaniowka) tym wiecej ludzi
    pobiera kredyty a wiec puszcza pieniadze w obrot, firmy budowlane rowniez
    zaciagaja kredyty na budowy, uzbrajaja teren, kupuja materialy pochodzace
    glownie z hut, cementowni oraz wiekszych zakladow przemyslowych,
    przyczyniajac sie do ich rozwoju to z kolei pociaga za soba zwiekszony popyt
    na sorowce - kolejne inwestycje, kolejne pieniadze w obrocie i tak dalej i
    tak dalej, po ukonczeniu inwestycji, nowi mieszkancy musza te domy wyposazyc
    w sprzety, meble ect. Jednym zdaniem: budownictwo jest powiazane z kazda
    galezia przmyslu i uslug od obslugi lopaty poprzez obsluge maszyn i pojazdow
    az do informatyka piszacego program do kosztorysowania czy projektowania...a
    do tego jak juz wspomnialem prowadzi do potanienia pieniadza a tani pieniadz
    jest motorem gospodarki i rozwoju - niestety obecnie w Polsce pieniadz jest
    bardzo drogi (a skoro drogi to nic sie nie oplaca) i to jest przyczyna
    slabego rozwoju i duzego bezrobocia a nie podatki...zwlaszcza te od osob
    fizycznych...

  • 29. Data: 2006-02-11 14:14:47
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2006 23:06:54 GMT, "l.b" <p...@p...com>
    wrote:

> [...]
    >zaciagaja kredyty na budowy, uzbrajaja teren, kupuja materialy pochodzace
    >glownie z hut, cementowni oraz wiekszych zakladow przemyslowych,

    ale dlaczego kredyty na budownictwo miałyby bardziej rozwijać
    gospodarkę niż na przykład kredyty na meliorację, sprowadzanie rud,
    robienie sieci rozległych, rozbudowę browarów itd.?

    Dlaczego pieniądze wydane na budynek miałyby więcej wnieść do
    gospodarki niż pieniądze wydane na samochód czy super-wakacje?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2006-02-11 14:16:16
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    wrote:

    >Im wiecej inwestycji budowlanych (zwlaszcza mieszkaniowka) tym wiecej ludzi
    >pobiera kredyty a wiec puszcza pieniadze w obrot, firmy budowlane rowniez

    jeszcze jedna uwaga: uważasz, że inwestycje są najpierw, a kredyty
    potem?
    --
    Jarek Andrzejewski