  • 11. Data: 2002-07-02 19:32:54
    Temat: Re: Gdzie ulokowac pieniadze?
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Polecam PKO-CS
    Otwarcie w prawie każdej placówce PKO
    Operacje można przeprowadzać telefonicznie
    Brak prowizji za obsługę (w kilku innych funduszach obligacyjnych jest 1% na
    dzień dobry)
    Wyniki:
    wplata 14 stycznia 2002 zwrot na dziś w skali rocznej -9,89
    wpłata 30 stycznia 2002 zwrot na dziś w skali rocznej -9,74
    wpłata 19 marca 2002 zwrot na dziś w skali rocznej -13,15
    nie znam banku który da lepsze warunki
    Andrzej

  • 12. Data: 2002-07-03 06:45:25
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wpłata 30 stycznia 2002 zwrot na dziś w skali rocznej -9,74
    > wpłata 19 marca 2002 zwrot na dziś w skali rocznej -13,15

    Tak na przyszłość .... To nie należy nikomu polecać funduszu na przykładzie
    kalkulacji stopy zwrotu w tak krótkich okresach ... Nie sa zbyt miarodajne
    ..... Ale tak poza tym to CS ma dobre wyniki w skali 2 lat też - zatem
    polecam również. Nowością są certyfikaty inwestycyjne. Ich zaleta jest to ze
    bezpieczenstwo jest takie samo jak bonów i obligacji (ba z nich są
    skomponowane) i do grudnia 2003 nie są obelkowane tak jak jednostki
    uczestnictwa innych funduszy. Zatem od razu na starcie mają o 20% wyższą
    stopę zwrotu. Ja kupiłam :-)))

  • 13. Data: 2002-07-03 08:39:17
    Od: "CieniasTheKing" <c...@o...pl>

    wiec odpowiedzi sa po kolei (PONIZEJ):
    ==============================

    Użytkownik "Van GoGush" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba je umiec dobrze wyceniac , zapomniales dodac :)

    > tej
    >
    > "bez gwarancji" to dobre slowo .... - OWSZEM, ale zapominasz ze rating
    wiekszosc z tych firm jest lepszy od ratingu Polski wedlug oznaczen S&P oraz
    Moody's (heheheheheh, wiec slowo bez gwarancji jest w tym przyapdku terminem
    stricte umownym)

    > zwrot,
    >
    > A to ciekawe ... w obecnych warunkach biznes zwracajacy pow. 6% uwazany
    jest
    > za bardzo dobry , ciekawe jaki biznes masz na mysli ? >>>>>>>>> o ile
    pamietam to juz od XIX wieku banki byly "gorsza" odmiana biznesu .. tzn. dla
    kogos nie wie jak i co chcialby z pieniazkami robic byla to mozliwosc nie
    zarobienia ALE STRACENIA MNIEJ PIENIAZKOW ...... private banking oraz inne
    to juz zupelnie inna bajka,
    mowiac

    zwrot 6% nie do konca wiem o jakim zwrocie mowisz, realnym ??? netto ??? a
    gdzie inflacja ?? 6% w jakim horyzoncie czasowym ??
    rentownosc IBM w Polsce jest wieksza, mimo faktu iz jest to blue chip to
    jednak .... moim zdaniem przy inwestowaniu PLN100,000 gdybym mial osiagnac
    6% z tego to bym wolal trzymac w banku, chyba ze mowisz 6% powyzej inflacji
    .. etc etc

    -

  • 14. Data: 2002-07-03 08:41:02
    Od: "CieniasTheKing" <c...@o...pl>

    ehehehehe ... banki chyba juz nie daja 100% gawrancji przy tej kwocie, bo
    tylko do EUR 10,000 a potem juz relatywnie mniej
    i to ma cos wspolnego ze wsp. wyplacalnosci

    pozdrawiam

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "CieniasTheKing" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    przy

  • 15. Data: 2002-07-03 08:42:45
    Od: "CieniasTheKing" <c...@o...pl>

    kazdy inny, bo i ile wiem to jest .... rynek WTORNY czyli gdzi jest wliczona
    prowizja banku w to zamieszonego, najlepsze jesli juz to sa obligacje
    dostepne za pomoca banku ale z rynku pierwotnego
    wtedy stopy zwrotu sa inne

  • 16. Data: 2002-07-03 08:52:49
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]

    > tylko do EUR 10,000 a potem juz relatywnie mniej
    > i to ma cos wspolnego ze wsp. wyplacalnosci

    No to wychodząc z takiego zalożenia ja mu poradzę : trzymaj kase w skarpecie
    pod poduchą i nie ruszaj się z wyrka (bo moga cię okraść :-)))

    też pozdrawiam

  • 17. Data: 2002-07-03 08:59:50
    Od: "CieniasTheKing" <c...@o...pl>

    ale to byla tylko odpowiedz na bezpieczenstwo jakie daja banki .....
    bo skoro ktos mowi ze banki daja 100% to rowniez prawda jest ze do pewnej
    kwoty i bez odsetek, jak komus stanie sie kuku

  • 18. Data: 2002-07-03 09:08:07
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]

    > bo skoro ktos mowi ze banki daja 100% to rowniez prawda jest ze do pewnej
    > kwoty i bez odsetek, jak komus stanie sie kuku

    Pozwolę sobie odpowiedzieć dowcipem:
    "Przychodzi Rosenkrantz do rabina i pyta:
    - Mam 2 tysiace zlotych, gdzie mam je ulokowac ?
    - Włóż je do banku ....
    - No a co będzie jak ten bank zbankrutuje ?
    - Ten bank nie zbankrutuje - to jest bank państwowy !
    - A jak to całe państwo zbankrutuje ?
    - To nie jest jedno państwo, to cały blok państw ....
    - A jak ten cały blok państw zbankrytuje ???
    - A jak ten cały blok państw zbankrutuje, to Tobie Rosenkrantz będzie szkoda
    te 2 tys. zlotych ???"

  • 19. Data: 2002-07-03 09:12:56
    Od: "Van GoGush" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    oraz
    > Moody's (heheheheheh, wiec slowo bez gwarancji jest w tym przyapdku

    No ale trzeba sie troche na tym znac zeby nie kupic jakichs junk CP :)
    Przypominam ENRON , XEROX ,WorldCOM

    > zwrot 6% nie do konca wiem o jakim zwrocie mowisz, realnym ???
    Tak
    > w jakim horyzoncie czasowym ??
    Rok

    > rentownosc IBM w Polsce jest wieksza, mimo faktu iz jest to blue chip to
    > jednak ....
    A moze wlasnie dlatego ze to blue chip :)

    > moim zdaniem przy inwestowaniu PLN100,000 gdybym mial osiagnac
    > 6% z tego to bym wolal trzymac w banku, chyba ze mowisz 6% powyzej
    inflacji

    No walsnie , pomjam tutaj bariery wejscia na rynek etc.

    Zawsze to jest wybor pomiedzy ryzykiem a rentownoscia. Osobiscie wolalbym
    zaryzykowac w jakies derywaty ale tak jak pisalem trzeba je umiec dobrze
    wyceniac zeby sie nie przejechac :)

    Pozdr

    -
    RTG
    Real Tough Guy

    Pls remove NOSPAM

  • 20. Data: 2002-07-03 09:17:39
    Od: "Van GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > ale to byla tylko odpowiedz na bezpieczenstwo jakie daja banki .....
    > bo skoro ktos mowi ze banki daja 100% to rowniez prawda jest ze do pewnej
    > kwoty i bez odsetek, jak komus stanie sie kuku

    Tylko zapomniales dodac ze banki sa ograniczone normami ostroznosciowymi ,
    czyli nie tylko BFG o ktorym piszesz ale takze Nadzor Bankowy czy komitet
    Bazylejski dbaja o Twoje pieniadze w banku. Oczywiscie jest jakis koszt , a
    tym kosztem jest nizsze oprocentowanie niz w alternatywnych zrodlach .

    Pozdr

    -
    RTG
    Real Tough Guy