  • 1. Data: 2009-01-29 07:04:46
    Temat: Gdzie kredyt gotówkowy 10-12k?
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Niedługo (w połowie) będę potrzebował ok. 10 - 12k na remont działki. Nie
    brałem nigdy kredytu, więc jestem zielony w te klocki. Jeśli chodzi o
    zdolność to dochody netto ok.2500 PLN, do tego mam kartę kredytową w WBK z
    limitem 4.500 PLN - regularnie spłacana!

    Byłem BZ WBK (mam tam konto od 2 lat - średnie saldo około 3k
    miesięcznie) - mam tam tzw. "ofertę dla Ciebie" i mogę wziąć kredyt do 15k
    bez zaświadczenia, ale oprocentowanie około 16% :(

    Czy oferta WBK jest konkurencyjna z innymi bankami? W sumie to zaświadczenie
    nie stanowi problemu, ale wydaje mi się że 16% rocznie to jednak dużo
    zwarzywszy na to, że stopy procentowe spadają i to ostro (ponad 1,5 punkta w
    tym roku).

    Do jakiego jeszcze banku warto się przejść? Gdzie mają korzystniejsze oferty
    (mam jeszcze konto osobiste w mBanku i Alior)?

    P.S.

    Mam jeszcze kilka pytań odnośnie samych kredytów:

    - na co zwracać uwagę biorąc kredyt (oprócz dokładnego przeczytania umowy i
    oprocentowania)?

    - czy ubezpieczenie kredytu gotówkowego jest obowiązkowe?

    - jakie mogą być haczyki? czego muszę dopilnować?

  • 2. Data: 2009-01-29 07:37:52
    Temat: Re: Gdzie kredyt gotówkowy 10-12k?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Byłem BZ WBK (mam tam konto od 2 lat - średnie saldo około 3k
    > miesięcznie) - mam tam tzw. "ofertę dla Ciebie" i mogę wziąć kredyt do 15k
    > bez zaświadczenia, ale oprocentowanie około 16% :(

    Zapytaj o kredyt w koncie, skoro masz tam stałe wpływy to spokojnie go
    dostaniesz. Niestety, ale kredyty gotówkowe tanie nie są, w innych
    bankach wcale nie musi być lepiej.
    Pamiętaj, aby pytać o prowizję! oraz ewentualne obowiązkowe
    ubezpieczenia, które zazwyczaj są zupełnie niepotrzebne.

> [...]
    > zwarzywszy na to, że stopy procentowe spadają i to ostro (ponad 1,5 punkta w
    To, że stopy spadają nie oznacza, że banki będą nagle udzielały tanich
    kredytów...

    > Do jakiego jeszcze banku warto się przejść? Gdzie mają korzystniejsze oferty
    > (mam jeszcze konto osobiste w mBanku i Alior)?

    A masz tam stałe wpływy?

    > P.S.
    >
    > Mam jeszcze kilka pytań odnośnie samych kredytów:
    >
    > - na co zwracać uwagę biorąc kredyt (oprócz dokładnego przeczytania umowy i
    > oprocentowania)?

    jw. PROWIZJA!!!

    > - czy ubezpieczenie kredytu gotówkowego jest obowiązkowe?

    może ale nie musi, zapytaj doradcę o konkretny kredyt

    > - jakie mogą być haczyki? czego muszę dopilnować?
    jak będziesz porównywał kredyty to poproś o podanie RRSO!!! pracownik
    banku MUSI Ci podać ten parametr, nie daj się ściemnić, że nie wie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-01-29 08:18:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodziu" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesięcznie) - mam tam tzw. "ofertę dla Ciebie" i mogę wziąć kredyt do 15k
    > bez zaświadczenia, ale oprocentowanie około 16% :(

    Jeśli prowizja znosna czyli ponizej 3% i brak ubezpieczenia i innych kosztów
    to oferta jest nienajgorsza.
    Kredyty gotówkowe sa oprocentowane teraz nawet w granicach 20%

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-01-29 08:38:03
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    > A masz tam stałe wpływy?

    Pensja jest przelewana do mBanku. Jednak to konto słuzy tylko do przelewów,
    więc praktycznie kasa jest na tym koncie góra 2-3 dni. Oszczędności wędrują
    do Aliora i WBK.

> [...]

    > jak będziesz porównywał kredyty to poproś o podanie RRSO!!! pracownik
    > banku MUSI Ci podać ten parametr, nie daj się ściemnić, że nie wie

    A to RRSO to jest Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania? Możesz mi
    powiedzieć czym to się W PRAKTYCE (w przełożeniu na kwoty rat kredytowych)
    różni od podawanego przez bank oprocentowania kredytu??

    Dzięki za pomoc.

  • 5. Data: 2009-01-29 08:41:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > Zapytaj o kredyt w koncie, skoro masz tam stałe wpływy to spokojnie go
    > dostaniesz.

    Kredyt odnawialny to czasem może być strzał we własną stopę. Z prostego
    powodu : wystarczy spłacać odsetki, a samo zadłużenie wisi. Jeśli ktoś
    nie jest mocno zdyscyplinowany to może mieć z takim kredytem problem (w
    myśl zasady "a jak nie trzeba to w tym miesiącu nie zapłacę").

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-01-29 08:43:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Włodziu pisze:
    > A to RRSO to jest Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania? Możesz mi
    > powiedzieć czym to się W PRAKTYCE (w przełożeniu na kwoty rat kredytowych)
    > różni od podawanego przez bank oprocentowania kredytu??

    Np. tym, że bank podaje w reklamie/na stronie/w ulotce oprocentowanie
    samego kredytu. Do tego wchodzi jeszcze np. prowizja (przy kredytach
    gotówkowych pewnie całkiem spora).

    Citi swojego czasu reklamowało kredyt na karcie kredytowej 9,9%. A RSO
    wychodziło prawie 20%.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-01-29 09:06:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wiele banków juz o tym wie i oferują równolegle pozyczkę w rachunku - musisz spłacać
    należność główną w okreslonych ratach, plus odsetki.

    -----

  • 8. Data: 2009-01-29 09:06:26
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    > Zapytaj o kredyt w koncie, skoro masz tam stałe >wpływy to spokojnie go
    > dostaniesz. Niestety, ale >kredyty gotówkowe tanie nie są, w innych
    > bankach >wcale nie musi być lepiej.

    A czym się różni kredyt gotówkowy od kredytu na koncie?

    W tej "specjalnej ofercie dla Ciebie" mam:
    - kredyt gotówkowy - 15.000PLN
    - kredyt na koncie - 5.000PLN

    Nie pytałem o ten kredyt na koncie, bo ja potrzebuję trochę ponad 10k.

  • 9. Data: 2009-01-29 09:53:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > - kredyt gotówkowy - 15.000PLN
    > - kredyt na koncie - 5.000PLN
    >
    > Nie pytałem o ten kredyt na koncie, bo ja potrzebuję trochę ponad 10k.

    Pomijam fakt, że ktoś kredytu w KO nie spłaca systematycznie (tak jak to
    sugeruje Mithos) i woli mieć "bat" w postaci stałych rat.

    Kredyt w KO jest korzystniejszy od gotówkowego, bo:

    1. niższe oprocentowanie i prowizja za przyznanie (tym samym niższe RRSO)
    2. kredyt ma charakter odnawialny czyli jak spłacisz całość i znowu
    będziesz potrzebował kredytu to nie musisz znowu się o niego ubiegać,
    wypisywać wniosków, płacić prowizji!
    3. każdy wpływ na konto zmniejsza zadłużenie i odsetki

    Jeżeli kasa wpływa na konto w mBanku to tam staraj się o kredyt w KO.
    Mają niezłe warunki i prowizję - chyba, bo nie pamiętam 1% (min. 25 zł).

    Kredyt gotówkowy jest droższy od tego w KO! Generalnie zadzwoń do mBanku
    (wpływają tam pobory a to DUŻY plus) i zapytaj o jeden i drugi kredyt -
    zobaczysz jakie będą warunki i koszty.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-01-29 11:09:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > 2. kredyt ma charakter odnawialny czyli jak spłacisz całość i znowu
    > będziesz potrzebował kredytu to nie musisz znowu się o niego ubiegać,
    > wypisywać wniosków, płacić prowizji!

    Natomiast tak czy inaczej prowizję płacimy często rocznie (np. Mutibank
    1% ale nie mniej niż 50 zł), więc ze stwierdzeniem, iż znowu nie trzeba
    będzie płacić prowizji zgodzić się nie mogę :)

    --
    Mithos