  • 11. Data: 2008-02-05 09:21:28
    Temat: Re: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2008 08:03:18 +0100, thaz napisał(a):
    > a ja nie widzę problemu - możesz wyjaśnić mi swoje obawy?
    > stukam PIN już przeszło rok i wydaje mi się to o wiele bardziej
    > wygodne od podpisu.

    Podejrzeć PIN - żaden problem.
    Przy odpowiednio spreparowanym POS - PIN podajesz złodziejowi na tacy, a ten
    sobie przy okazji kopiuje pasek magnetyczny z Twojej karty (bo oczywiście
    wszystkie będą nadal miały pasek). A potem spokojnie idzie sobie do
    pierwszego lepszego bankomatu z podrobioną kartą i wypłaca z niego całość
    limitu kredytowego. Ty jesteś w d*pie, bo skoro złodziej znał PIN to na
    pewno mu go podałeś, a poza tym to pewnie byłeś Ty. Powodzenia...

    Jak mi mBank każe przejść z KK na pinową, to rezygnuję. Mam nadzieję, że
    chociaż Citi odpowiednio długo będzie miało chipową rewolucję tam gdzie
    światło nie dochodzi...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 12. Data: 2008-02-05 09:45:51
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 05 Feb 2008 09:37:42 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zastanów się, co będzie, jak ktoś popatrzy na klawiaturkę, na której
    > PIN wbijasz, a potem dmuchnie Ci kartę.

    W wypadku podpisu też można mieć sporo kłopotów choć przynajmniej sprawa
    nie jest od początku zupełnie stracona. Np.wczoraj autoryzowano mi tą
    kartą:

    http://img292.imageshack.us/img292/2708/kartajm1.jpg

    dwie transakcje wymagając tylko podpisu nie prosząc nawet o pokazanie
    dokumentu tożsamości.

    --
    www.warszawski.info

  • 13. Data: 2008-02-05 10:00:00
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 5 Feb 2008 09:21:28 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:

    > Jak mi mBank każe przejść z KK na pinową, to rezygnuję. Mam nadzieję, że
    > chociaż Citi odpowiednio długo będzie miało chipową rewolucję tam gdzie
    > światło nie dochodzi...

    Tez liczę na to, że Citi zostawi podpis. A jak nie to być może jedyną łatwo
    dostępną kartą na podpis będzie Amex z Millennium.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 14. Data: 2008-02-05 12:25:17
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    ...::QRT::... pisze:

> [...]
    >
    > http://img292.imageshack.us/img292/2708/kartajm1.jpg
    >
    > dwie transakcje wymagając tylko podpisu nie prosząc nawet o pokazanie

    Dokumentu tożsamości sprzedawcy żądają wtedy, gdy mają wątpliwości, że
    kartą posługuje się uprawniony do niej użytkownik / posiadacz. Inaczej
    za każdym razem musiałbyś pokazywać DO.

    K.

  • 15. Data: 2008-02-05 14:10:17
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
> [...]

    > limitu kredytowego. Ty jesteś w d*pie, bo skoro złodziej znał PIN to na
    > pewno mu go podałeś, a poza tym to pewnie byłeś Ty. Powodzenia...

    Wystarczy ustawić limity wypłat z bankomatu na 0.

    M.

  • 16. Data: 2008-02-05 14:11:07
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    g...@o...pl napisał(a):

    > Co o tym sadzic? jakos nie mam ochoty wklepywac PINu w sklepach :-/

    Wklepuj w bankomatach a w sklepach płać gotówką.

    M.

  • 17. Data: 2008-02-05 15:17:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2008 10:45:51 +0100, ...::QRT::... napisał(a):
    > W wypadku podpisu też można mieć sporo kłopotów choć przynajmniej sprawa
    > nie jest od początku zupełnie stracona. Np.wczoraj autoryzowano mi tą
> [...]

    No i - cóż w tym złego? To sklep będzie miał problem jak się podpisałeś
    "hubabuba"... Ciebie to nie obchodzi.

    Pozdrawiam,

  • 18. Data: 2008-02-05 15:24:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2008 15:11:07 +0100, Mariusz napisał(a):
    > Wklepuj w bankomatach a w sklepach płać gotówką.

    Tak, tylko to przekreśla sens istnienia kart kredytowych ;)

  • 19. Data: 2008-02-05 15:47:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-05, g...@o...pl <g...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Co o tym sadzic? jakos nie mam ochoty wklepywac PINu w sklepach :-/

    A jak sklep ma terminal bez obsługi chipa, to też mamy PIN?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2008-02-05 16:54:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 5 Feb 2008 10:45:51 +0100, "...::QRT::..." <n...@...mejla>
    wrote:

    >W wypadku podpisu też można mieć sporo kłopotów choć przynajmniej sprawa
    >nie jest od początku zupełnie stracona. Np.wczoraj autoryzowano mi tą
    >kartą:

    Nie można mieć, chyba, że się korzysta z banku krzaka (np pekao, PKO).
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356