    From: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fundusze Inwestycyjne - kilka pytan...
    Date: Sat, 21 Feb 2004 11:24:42 +0100
    Sender: u...@p...onet.pl@moat.camk.edu.pl

    Michał wrote:

    > Mam kilka pytan odnoscie funduszy inwestycyjnych i jezeli ktos moglby mi
    > na nie odpowiedziec bylbym bardz zobowiazany. Oto te pytanka:

    W większości nie chciało ci się szukać odpowiedzi.

    > 1) Czy wartosc jednostek uczestwnictwa moze sie zmieniac w ciag dnia,
    > czy tez jest stala i podaana np wieczorem?

    To jest w regulaminie interesującego cię funduszu. Nie spotkałem się z
    wyceną częstszą niż dzienna.

    > 2) Jak wyglada zakpu/sprzedaz jedn. uczest. w funduszach? Chodzi mi o to
    > ze 1. dnia zlecam sprzedaz, to czy tego samego dnia nastapi wplata
    > pieniedzy za jednostki czy tez pozniej? [...]

    W mBanku masz tabele _prawdopodobnych_ terminów realizacji dla zleceń z
    Supermarketu FI. W regulaminach funduszy masz maksymalne terminy i inne
    zastrzeżenia. Na ogół dosć szybki jest SEB, na ogół szybsze też są
    fundusze obligacyje i pieniężne od akcyjnych. Było o tym tu, na grupie.

    > 3) Warto inwestowac w fundusze na krotki okres czasu (1-6 miesiecy)?
    > Wiem, ze na to pytanie kazdy moze miec inne zdanie, wiec prosze o
    > subiektywne ocenienie czy wedlug Was warto inwestowac.

    Archiwum grupy da ci dość opinii.

    > 4) Wszedzie sie mowi, pisze by lepiej nie uczestniczyc tylko w jednym
    > funduszu. W taki razie czy lepiej: [...]

    Jeśli wykupisz jednostki w jednym TFI to masz znaczną łatwość konwersji
    między różnymi ich funduszami i możesz strategię dososować do tego co
    myślisz, że się stanie z rynkiem. Różne TFI w funduszach tego samego typu
    osiągają różne wyniki, ale nie ma żadnych gwarancji, że się relacje nie
    odwrócą w innej sytuacji rynkowej. Pooglądaj sobie historyczne wykresy
    wycen. Na stronach mBanku jest to dość wygodne.

    > 5) Czy istnieje realna mozliwosc poniesienia straty w funduszach typu FO
    > i FRP? Jak to wyglada w rzeczywistosci? Czy w przeciagu ostatniego roku
    > powiedzmy ktorys z tego typu funduszy ponisl jakis glosny i przerazajacy
    > spadek?

    Zobacz np. SEB5 i inne obligacyjne za ostatni rok. Zobacz CAIB Skarbowy.
    Znów polecam wykresy mBanku.

    > 6) Oplaty jakie trzeba poniesc. Na stronie mBanku czytamy czy wszelkie
    > operacje na funduszach sa za darmo.

    Tak piszą i tak jest. Było o tym tu, na grupie.

    --
    Pozdrówka,
    Artur